Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Brandul local, un business in plina dezvoltare

Proiectul «Brandul local – un pas înainte» debutează la Brăila

Prima conferinţă cu tema «Brandul local – un pas înainte», iniţiată de compania RED, unul dintre cei mai importanţi investitori în domeniul imobiliar din România, a debutat astăzi la Brăila. Conferinţa al cărei scop este susţinerea evoluţiei mărcilor locale şi a dezvoltării comunităţii este prima dintr-o serie ce va include prezentări în oraşe ca Satu Mare, Miercurea Ciuc, Slobozia, Huşi, Marghita. Printre vorbitorii conferinţei de la Brăila s-au numărat Cristian Nistoreasa de la Wilson Learning, companie internaţională de consultanţă, Dragoş Pîslaru de la GEA Strategy & Consulting, companie de consultanţă şi Christian Hiver de la Paladin Management, Division of RED.

Debutul conferinţei a fost dedicat definirii brandului local de succes şi a modului în care poate evolua acesta. Astfel, într-o piaţă care devine din ce în ce mai competitivă, iar mărcile apar cu rapiditate, construcţia şi menţinerea unui brand puternic şi stabil apar ca o necesitate. În prezentarea susţinută, Cristian Nistoreasa a identificat câteva dintre strategiile eficiente pentru a menţine un brand în piaţă, într-un mediu competitiv şi cum poate acesta răspunde provocărilor continue impuse de concurenţă, dar şi de nevoile tot mai sofisticate ale consumatorilor.

Cristian Nistoreasa remarca tendinţa regională de creştere a ponderii brandurilor locale peste media brandurilor internaţionale. În acest context, potenţialul mărcilor locale se poate exprima şi în România, existând premisele să devină cel puţin la fel de viabile pe piaţa locală ca şi brandurile consacrate la nivel internaţional.

În acelaşi timp, devine vitală sprijinirea afacerilor nu doar la nivel de identificare de oportunităţi, ci mai ales la nivel de strategie şi poziţionare. Construcţia unui brand puternic nu se va mai raporta doar la produs / marcă în sine, ci va îngloba toate sferele în care operează. Un mix inteligent între marcă, ambalaj, spaţiu, promovare în interiorul magazinelor ar putea avea un rol semnificativ în creşterea notorietăţii unor branduri locale.

Pentru o perspectivă mai clară privind evoluţia unor mărci locale au fost prezentate în cadrul conferinţei poveşti de succes ale companiilor Mondex şi Secuiana.

În continuare prezentarea susţinută de Dragoş Pîslaru, GEA Strategy & Consulting, s-a axat pe informaţii privind dezvoltarea strategică în context european, pe fructificarea unor avantaje competitive locale şi pe explorarea specificului local. În cadrul conferinţei au fost dezbătute pe larg oportunităţile oferite de asistenţa publică pentru dezvoltare, asigurată prin intermediul programelor europene de finanţare.

Christian Hiver, reprezentantul Paladin Management, a adus în discuţie felul în care brandurile locale se pot poziţiona eficient. Prezentarea s-a axat în special pe avantajele asocierii unui brand local cu un complex comercial, fiind totodată oferite exemple de branduri locale care îşi datorează dezvoltare prezenţei în mall-uri. Astfel, în contextul dezvoltării pieţei comerciale moderne (centre comerciale, mall-uri) în tot mai multe oraşe de provincie, mediul de business local devine unul dintre actorii importanţi ai acestei dezvoltări.

Prezenţa retailerilor locali în cadrul centrelor comerciale moderne va aduce, în opinia lui Christian Hiver, atât o îmbunătăţire a prezentării business-ului, cât şi o necesară maturizare a afacerii, conştientizarea rolului pe care îl au calitatea produselor şi promovarea, într-o piaţă concurenţială şi tot mai sofisticată.

Conferinţele care au ca temă «Brandul local – un pas înainte» se adresează în special retailer-ilor locali care îşi doresc crearea unui brand propriu, cu potenţial de dezvoltare regional şi naţional, dar şi mediului de afaceri, în contextul dezvoltării unor complexe comerciale moderne. Totodată, prin intermediul acestor conferinţe, RED Management îşi propune să ofere IMM-urilor o direcţie de creare şi dezvoltare a brandurilor locale intr-un mediu de afaceri foarte dinamic în sectorul de retail şi să susţină pe parcurs evoluţia brandurilor locale şi dezvoltarea comunităţii.

Braila, 18.09.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.