Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bombardier prezinta in premiera mondiala tramvaiul care circula fara catenare

si fara alt punct de contact

BOMBARDIER PRIMOVE operaţiuni fără catenară tehnologie ce face parte din portfoliul inovative ce promovează tehnologia fără efecte negative asupra mediului innovative – ECO4, ce îmbunătăţeşte infrastructura oraşelor

Bombardier Transportation introduce astăzi (Berlin, Ianuarie 22, 2009) primul tramvai din lume ce circulă fără nici un contact la energia electrică şi fără catenare (adică fără antenele ce se contectează de obicei la liniile de electricitate.Tramvaiul BOMBARDIER PRIMOV fără catenare a fost prezentat în Ianuarie 2009 pe o linie de test la fabrica Buatyen din Germania.

“Tehnologia PRIMOVE reprezintă un sistem unic care oferă operaţiuni în totalitate fără catenare ale tramvaielor pe distanţe de lungimi variabile şi în orice fel de condiţii oferite de mediul înconjurător.,” declară Dr Carsten Struve, Director Dezvoltare Tehnologii Avansate Bombardier Transportation. “ Posibilitatea de a opera în totalitate fără catenare oferă o totalmente altă viziune, în special pentru tramvaiele ce operează în centre istorice acestea putând acum să existe fără a distrurba mediul înconjurător prin liniile de electricitate.

Cumbinat şi cu tehnologia BOMBARDIER MITRAC ce reduce consumul de energie cu pana la 25% sistemul PRIMOVE poate economisi o cantitate de energie aditionala.”

Beneficii pentru operatorii feroviari

Pentru operatorii feroviari , sistemul PRIMOVE oferă avantaje semnificative cum ar fi o sursă de energie complet invizibilă, instalarea extrem de uşoară şi lipsa de relevanţă a condiţiilor. În plus transferul de energie care se produce fără contact şi în condiţii de siguranţă reduce uzura pieselor limitând costurile cu durata de viată a echiăpamentelor.

La fel datorită sistemelor PRIMOVE costurile cu infrastructura în ce priveşte secţiunele de tunele pot fi reduse semnificativ datorită lipseiliniilor de electricitate cât şi şinei a treia folosită de alte tramvaie ce merg fără catenare, PRIMOVE fiind unicul sistem din lume ce se auto alimentează prin inducţie. Sistemul nu are nevoie de o a treia şină sau o construcţie specială de acoperiş acest lucru regăsindu-se în profile mai mici pentru tuneluri.

Sistemul de manevrare electric operează la nivele scăzute de zgomot şi reduce emisiile de gaze. Sistemul de economisire al energiei – MITRAC Energy Saver reduce semnificativ costurile de operare prin reîncărcarea energiei consumate.

Tehnologia PRIMOVE devine astfel una dintre tehnologiile importante ale BOMBARDIER ECO4, portofoliu de tehnologii care a fost lansat de companie anul trecut la Innotrans.
Noul portofoliu oferă soluţii de reducere a costurilor cu energia pentru o perfomanţă maximă a vehiculelor ce circulă pe şine.

Principiul inovativ ce stă la baza sistemului PRIMOVE îşi are rădăcinile în principiul transferului puterii de inducţie, tehnologie folosită în chipurile computerelor sau în industria de automobile. Odată cu introducerea de către Bombardier a sistemului PRIMOVE, putere de inducţie este transferată către vehiculele feroviare pentru prima dată.

Cum funcţionează tehnologia PRIMOVE

Componentele ce conduc electricitatea sunt fixate sub vehicul şi sub şine.

Circuitele electrice primare şi secundare sunt separate unul de altul, un principiu folosit de asemenea în transformatoare. Creiînd un camp magnetic circuitul primar este construitîn infrastructură. Circuitul secundar din vehicul transform câmpul energetic în electricitate pentru funcţionarea tramvaiului. Cablul circuitului primar poate fi integrat cu uşurinţă între linii. Vehiculul este echipat cu bobină de operare – mic generator electric de joasă tensiune ce trimite impulsuri electrice pentru a pune în mişcare roata -, bobină care este conectată la sistemul de tracţiune al tramvaiului printr-un cablu.

În plus segmentele conectate din sol asigură o operaţiune sigură deoarece sunt în funcţiune numai atunci când sunt complet acoperite de vehicul. În concluzie sistemul poate fi integrat în siguranţă în zone pietnale de exemplu.

Eficienţă cu sistemul MITRAC Energy Saver

În plus un alt beneficiu al sistemului este posibilitatea de integrare a sistemului MITRAC Energy Saver, system care este montat pe acoperişul tramvaiului.

Mega condensatorii inovativi înmagazinează energia emisă de fiecare dată când vehiculul frînează şi o refoloseşte la accelerare.

Aplicată la un vehicul feroviar , acest system a dovedit – în timpul testelor din Mannheim începute în 2003, că poate economisi până la 30% energie reducând în concluzie emissile de gaze şi costurile. Tehnologia poate fi folosită de asemenea pentru a creşte performanţa şi a transfera putere suplimentară caătre vehicule în timpul accelerării. În spatele acestui system stă o tehnologie cu dublu strat condensator ( cunoscută de asemenea ca şi megacondensatoare), un system intelligent proiectat încărcat cu energie electric de fiecare dată când sunt folosite frînele. Celulele megacondensatorilor sunt încărcaţi cu energie care este trasferată în timpul procesului de frînare.

Există oare sisteme echivalente sau similar cu PRIMOVE pe piaţă în acest moment?

NU. Un alt system fără catenare dar electro—mecanic este construit de către ALSTOM dar acesta se bazează pe o atreia şină încarcată de electricitate ca şi cea de deasupra numai că aceasta este îngropată în pămînt

Bucuresti, 09.02.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.