free download 78 travel guides written by experts

Beetle cabrio – senzatie de vara intr-un model cabrio de traditie

Designul perfecţionat conferă o notă aparte noului Beetle cabrio

Realitatea este că acest model Volkswagen atrage privirile mai mult decât orice alt autoturism. Priviri lipsite de invidie, plăcute. Silueta inconfundabilă de care beneficiază poate cel mai cunoscut design din lume transformă acest Volkswagen într-un model tradiţional. Şi fără să copieze modelul clasic, noul Beetle cabrio, cu plafonul retractabil, lasă să se întrevadă, prin liniile sale, paralele evidente cu modelul istoric de broscuţă cabrio.

Volkswagen a oferit elemente de un rafinament discret modelului Beetle cabrio: faruri noi, un motor TDi cu performanţe optimizate cu 77 kW / 105 CP şi un contur uşor modificat, mai puternic.

Design- Rafinament la nivel de detaliu;

Câteva linii de bază importante ale caroseriei: din această categorie fac parte aripile din material plastic, precum şi bara de protecţie faţă, cu un aspect sportiv graţie grilei de evacuare a aerului. Stopurile evidenţiază transformarea vizuală printr-un cerc alb încadrat în altul de culoare roşie.

Culorile şi jantele moderne, precum şi liniile de echipare interesante asigură o individualizare îmbunătăţită

O adiere de prospeţime în lumea noului Beetle cabrio este oferită de culorile exterioare, precum „Salsa Red“, „Gecko Green“ şi „Shadow Blue Silver“ metalizat. Sunt disponibile nu mai puţin de 15 culori care se asortează cu una dintre cele patru nuanţe ale plafonului textil: suplimentar faţă de softtop-ul negru, acesta este disponibil şi în nuanţa gri titan, crem şi roşu granat şi poate fi acţionat atât manual, cât şi electric.

Specialiştii în design interior prezintă noi colecţii de materiale pentru tapiţeria textilă a scaunelor, precum şi inserţii cromate lucioase pentru diferite instrumente ale planşei de bord şi suflante.

Alte elemente moderne de design sunt oferite cumpărătorului care optează pentru noul Beetle cabrio prin gama actualizată de jante. Aceasta include, suplimentar faţă de capacul cu un nou design pentru jantele de oţel de 16 ţoli, mai multe jante noi atractive din aliaj uşor de 16 şi 17 ţoli, care marchează noua imagine a modelului cabrio.

În ciuda anumitor elemente de noutate, clienţii nu trebuie să renunţe la un element de atracţie, indiferent de versiune: vaza nostalgică de flori de la nivelul planşei de bord nu lipseşte niciodată.

PLAFON / PORTBAGAJ

Deschidere sau închidere în numai 13 secunde;
plafon din material textil care permite utilizarea în orice anotimp reprezintă un element clasic

Plafonul modelului Beetle cabrio a fost conceput ca softtop rezistent la intemperii, care poate fi utilizat în orice anotimp. Plafonul este acţionat manual sau, opţional, electro-hidraulic. Elementele de susţinere a plafonului, mascate în acoperiş, oferă trei secţiuni de pliere care, la deschidere, formează un Z. Cele trei secţiuni sunt formate de segmentul aflat direct în spatele montantului frontal, cu mecanismul de închidere integrat, un segment central şi secţiunea posterioară a plafonului, cu lunetă integrată din sticlă minerală care poate fi încălzită. Prin intermediul acestei soluţii constructive este asigurată pe de-o parte înălţimea redusă de montaj în stare deschisă, iar pe de altă parte inginerii au oferit o posibilitate facilă de deschidere pentru versiunea cu acţionare exclusiv mecanică. În plus, partea exterioară a plafonului este bine tesnionată şi nu formează pliuri nici la viteză ridicată, graţie îmbinărilor corespunzătoare la nivelul elementelor de susţinere.

În scop de deschidere, plafonul este deblocat prin sistemul de acţionare cu o mână, integrat în suportul transversal frontal. Astfel, geamurile laterale sunt coborâte electric cu aproximativ 60 de milimetri. Procesul de deschidere a plafonului electro-hidraulic, o operaţiune complexă din punct de vedere tehnic, durează numai 13 secunde. Ulterior, geamurile laterale pot fi ridicate sau coborâte complet numai printr-o singură apăsare de buton.

Volkswagen oferă noul Beetle cabrio în versiunea de echipare de serie cu un sistem de acoperire a plafonului de aceeaşi culoare, fiind destinat ca protecţie împotriva prafului în cazul deplasărilor pe distanţei mai lungi. Nu este însă obligatorie montarea suplimentară a acestui element.

Opţional este disponibil şi un paravânt care poate fi montat foarte uşor în partea din spate. Acesta reduce semnificativ curenţii de aer la interior. Paravântul necesită un spaţiu redus de depozitare în portbagajul cu un volum de 201 litri, având în vedere că poate fi pliat în patru. În mod suplimentar, spătarul banchetei spate este prevăzut cu un sistem de încărcare (plus sac pentru schiuri disponibil opţional), astfel încât pot fi depozitate fără probleme în interiorul autovehiculului şi obiecte mai lungi (cu o lungime de până la 1,90 metri).

Siguranta- Sistem eficient de protecţie la răsturnare, airbaguri frontale şi cortina, tetiere faţă şi ESP

Beetle cabrio este unul dintre cele mai sigure autoturisme de pe piaţă. Volkswagen a demonstrat în mod impresionant siguranţa modelelor sale de exemplu în cadrul unui test complex de răsturnare organizat de ADAC, la care noul Beetle cabrio a obţinut cel mai bun rezultat în comparaţie cu alte modele. Un element important pentru succes este reprezentat de sistemul de protecţie în caz de răsturnare, disponibil în serie. Sistemul este montat după spătarul banchetei spate. Senzorii de răsturnare şi de impact identifică pericolului unei posibile răsturnări şi activează sistemul de protecţie, prin intermediul unui echipament de comandă. În acest caz, se ridică foarte rapid două profiluri de susţinere, oferind protecţie pentru toate cele patru locuri ale modelului Volkswagen, împreună cu rama rigidizată a parbrizului. Un plus de siguranţă este oferit de airbagurile combinate frontale şi cortina laterale, disponibile de asemenea în versiunea de serie.

Şi caroseria rigidizată în toate secţiunile importante şi zincată integral (12 ani garanţie împotriva coroziunii) garantează un nivel maxim de siguranţă şi confort. Rigidizările specifice în caroserie, de exemplu ţevile dure în zona montantului frontal (la nivelul parbrizului) şi central (în secţiunea laterală a caroseriei), precum şi, suplimentar, la nivelul portierelor şi al suportului transversal posterior al scaunelor asigură o rigiditate optimă.

Un alt element remarcabil alături de comportamentul în caz de impact este confortul deosebit în condiţii de vibraţii oferit de noul Beetle cabrio – capitol la care, în special modelele decapotabile prezintă, în anumite condiţii, vibraţii ale volanului, dublate de mişcări neplăcute ale caroseriei. Modelul cabrio produs de Volkswagen nu se confruntă cu probleme datorită acestor tendinţe, ca urmare a rigidităţii ridicate la torsiune, a unităţii motor-transmisie concepute pentru atenuarea vibraţiilor, a unei capsule de rigidizare produse din aluminiu, montate sub motor, precum şi a rigidizărilor suplimentare pe diagonală în zona axului spate.

Interior- Perfecţiunea detaliilor şi un design interior inconfundabil

Prin interiorul spaţios şi confortabil, noul Beetle cabrio este un adevărat model cu patru locuri. Cea mai nouă generaţie beneficiază, suplimentar faţă de interiorul avangardist de până în prezent, de detalii noi care asigură o notă superioară de prospeţime şi o impresie calitativă îmbunătăţită. Din categoria elementelor de noutate de la interior se menţionează planşa de bord cu margini cromate, precum şi noile inserţii cromate ale suflantelor. Un alt element de noutate din ofertă este reprezentat de tapiţeriile din material textil denumite „Luna“ şi „Grafic“, disponibile în nuanţele negru, gri deschis, precum şi crem.

La modelul cabrio există în plus, între scaunele din faţă, un compartiment de depozitare cu sistem de închidere şi o cotieră integrată. Ca dotare suplimentară, în compartimentul de depozitare poate fi integrat un CD-changer cu 6 CD-uri.

Motoarele pe benzină

1.4 cu 55 kW / 75 CP: Ca motorizare de bază, pentru Beetle cabrio este disponibil un propulsor modern cu patru ventile care dezvoltă 55 kW / 75 CP. În 14,6 secunde, poate accelera noul Beetle de la 0 la 100 km/h; viteza maximă este de 160 km/h. Consumul în regim combinat de 7,1 litri la 100 de kilometri este foarte redus.

1.6 cu 75 kW / 102 CP: Următorul motor pe benzină ca putere dezvoltă 75 kW / 102 CP, are o capacitate cilindrică de 1,6 litri şi dispune de un colector de aspiraţie, precum şi de o pârghie de culbutor şi se remarcă prin dezvoltarea armonioasă a puterii, în condiţiile unui consum redus de carburant. Motorul transferă puterea prin cutia manuală cu cinci trepte, alternativ fiind disponibilă o cutie automată cu patru trepte. În versiunea echipată cu o cutie manuală, noul Beetle dezvoltă o viteză maximă de 178 km/h şi consumă în medie la 100 de kilometri 7,7 litri de carburant.

2.0 cu 85 kW / 115 CP: Motorul de 2,0 litri se remarcă prin dinamismul superior. Acest propulsor dezvoltă 85 kW / 115 CP şi poate fi combinat, la cerere, cu o cutie automată inovatoare cu şase trepte. Viteza maximă cu cutie manuală: 184 km/h (cutie automată: 181 km/h). Consum mediu: 8,8 litri (cutie automată: 9,2 litri).

1.8 T cu 110 kW / 150 CP: De o atenţie specială se bucură motorul turbo de 1,8 care dezvoltă 110 kW / 150 CP. Având în vedere că valoarea maximă a cuplului motor de 200 newton-metri este disponibilă chiar de la 2.000 rotaţii/minut (până la 4.200 rotaţii/minut), acest motor puternic se potriveşte perfect cu caracterul modelului cabrio, având în vedere că permite o deplasare cu o forţă suverană. Motorul turbo cu cinci ventile accelerează nouă Beetle cabrio în numai 9,3 secunde de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă este de 202 km/h. Iar consumul mediu este redus, fiind de numai 8,1 litri la 100 de kilometri.

Motoarele diesel

1.9 TDI cu 77 kW / 105 CP: De o putere suplimentară beneficiază propulsorul 1,9 TDI, cu un cuplu motor remarcabil, asigurând, cu 220 newton-metri chiar începând cu 1.800 rotaţii/minut, o plăcere deosebită a condusului. Puterea maximă actuală este de 77 kW / 105 CP. Noul Beetle cabrio care atinge 179 km/h, echipat cu motorul 1.9 TDI, consumă în medie numai 5,5 litri carburant la 100 de kilometri.

Bucuresti, 27.08.2009
{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *