Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Analiza de marketing – o necesitate?

Alina Deac
Account manager
Jumpeye Creative Media

Analiza de marketing ofera firmei o imagine completa asupra structurii pietei, pozitiei detinuta pe piata, si segmentului tinta caruia se adreseaza. Principalul scopul al unei analize de marketing este  acela de a determina atractivitatea unei piete si de a-i intelege oportunitatile si amenintarile.

Insa o analiza de marketing presupune eforturi financiare si materiale mari. Acesta este principalul motivul pentru care firmele renunta sa o mai realizeze. De cele mai multe ori se bazeaza doar pe cunostintele proprii despre un anumit domeniu si considera ca aceste informatii superficiale sunt suficiente  pentru luarea unei decizii. Insa intotdeauna o analiza de marketing bine facuta va aduce rezultate care surprind.
{viewonly=registered,special}Ce presupune o analiza de marketing corecta?

In primul rand stabilirea unor intrebari cheie. Intrebarile corecte vor duce dupa sine raspunsuri corecte.
   
Sunt cateva intrebari esentiale care trebuiesc incluse indiferent de proiectul pentru care se face analiza. Acestea sunt:

  • Care este produsul / serviciul oferit?
  • Ce se vinde cu adevarat?
  • Care este publicul tinta?
  • Care este publicul potential?
  • Care sunt concurentii si ce pozitie au ei in industria tinta?
  • Care sunt punctele care diferentiaza o firma de competitori?
  • Care sunt beneficiile cheie ale produslui / serviciului?
  • Care sunt asteptarile de la publicul tinta?

La prima vedere ele par logice si simple, dar raspunsurile vor aduce rezultate care suprind.

Pe baza raspunsurilor se va stabili “mesajul cheie” potrivit, care se va transmite publicului tinta. In functie de produs sau serviciu, mesajul trebuie astfel transmis incat sa diferentieze firma de competitori si sa-i ofere unicitate pe piata.
Compania Jumpeye Creative Media a inteles importanta analizei de marketing. Punctul de pornire in realizarea oricarei campanii de marketing pentru clientii nostri il reprezinta analiza de marketing. Acesta este cheia succesului nostru.

"Only those who can think the absurd can achieve the impossible"{/viewonly} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.