Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ziua Cercetarii Media – BRAT

Cum se schimba publicitatea online: revolutia datelor si automatizarea vanzarilor

Joi, 5 martie 2015, a avut loc la Bucuresti o editie speciala a conferintei "Ziua Cercetarii Media", un eveniment dedicat industriei de marketing si de comunicare, organizat de catre Biroul Roman de Audit Transmedia in parteneriat cu Tailwind EMEA.

Tema evenimentului – "Cum se schimba publicitatea online: datele si automatizarea vanzarilor" – si membrii celor 2 paneluri de discutii au trezit interesul a peste 250 de reprezentanti din randul clientilor de publicitate, ai principalelor trusturi de presa, ai agentiilor de publicitate, ai institutelor de cercetare si ai mass media.

Importanta datelor despre consumatorii de media digitala, fenomenul automatizarii vanzarilor online precum si noile cifre legate de utilizarea Internetului in mediul rural sunt cateva dintre subiectele care au fost tratate in cadrul evenimentului ce a avut loc ieri seara la Hilton.

In contextul cresterii volumului de investitii in publicitatea online in sistem automatizat, subiectul a generat un schimb de opinii si idei intre participantii la cele doua panele de discutii, precum si intre cei care au sustinut prezentari. Alison Fennah – Head of Research IAB Europe este de parere ca vanzarea automata este inca la un nivel scazut in Romania, ca de altfel in intreaga Europa de Est, in comparatie cu nivelul inregistrat deja in tarile Europei de Vest sau SUA, si nu este inca exploatata la intregul potential de catre playerii majori ai industriei locale, fie ei clienti sau publisheri.

Oliver Pischke, Head of Digital Kantar Media, apreciaza ca modul traditional de vanzare al publicitatii online va ramane modelul de baza al vanzarilor online pentru o lunga perioada de timp. Reprezentantii agentiilor de publicitate, prezenti in cadrul unui panel de discutii, au insistat pe importanta datelor in alocarea bugetelor de publicitate, pe faptul ca vanzarea automatizata a publicitatii online ar trebui sa conduca la o crestere a volumelor de publicitate investite in mediul online, gasindu-si treptat locul in mixul propus clientilor.

In premiera pentru industria din Romania, BRAT a prezentat in cadrul conferintei, prin vocea Arinei Ureche, Director General, si rezultatele SATI cu privire la utilizarea internetului in zona rurala, proiect care deschide o piata noua pentru publicitatea online.

Potrivit studiului, la nivel national, 68% din populaţia cu varsta cuprinsa intre 14 şi 64 de ani utilizeaza internetul, adica 10,3 milioane de oameni, dintre care 36% din mediul rural si 64% din mediul urban. De asemenea, directorul general al BRAT a precizat ca, la nivel national, 50% din populatia cu varste cuprinse intre 14 si 64 ani utilizeaza internetul zilnic, acest procent insemnand 7,6 milioane de oameni. Penetrarea internetului se apropie de 60% in mediul rural, iar nivelul dezvoltarii utilizarii internetului si profilul utilizatorilor de internet sunt similare celor din mediul urban din anii 2007 – 2008.

Odysseas Ntotsikas, Managing Director Think Digital Group (TDG) si initiator al Project Agora a facut o radiografie a proiectului dupa 90 de zile de la lansarea sa. Project Agora este prima initiativa lansata pe piata locala de a aduce la un loc publisherii majori ai industriei locale, care sa isi ofere spre achizitie spatiile publicitare in sistem automatizat.

Bucuresti, 06.03.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.