Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Zestrea la Ateneul Roman

Ateneul Roman va gazdui pe 22 decembrie expozitia de costum si fotografie “Zestrea by Liliana Turoiu”. Colectia semnata de Liliana Turoiu, sustinatoare a valorilor autentice romaneşti etnografice, istorice si culturale, isi adauga, astfel, in impresionantul sau palmares expozitional inca un spatiu de prestigiu, cultural, arhitectonic si istoric, emblematic pentru Romania.

„Zestrea by Liliana Turoiu” este un proiect cultural de promovare a identitatii nationale, cu un puternic caracter educational, intercultural şi care se adreseaza tuturor celor preocupati de traditie, cultura şi moda. In 2016, colectia “Zestrea” şi albumul de arta şi costum cu acelasi nume au fost expuse in 8 capitale europene.

Vernisajul de la Bucuresti va avea loc pe 22 decembrie in Foaierul Ateneului Roman si va fi deschis de domnul Andrei Dimitriu, in calitatea sa de Director General al Filarmonicii “George Enescu” – gazda a evenimentului – si de domnul Radu Boroianu, Presedinte al Institutului Cultural Roman. Profesorul Cristian-Robert Velescu, cel ce semneaza prefata albumului de arta si costum “Zestrea”, Presedinte al Senatului Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti, va sustine la vernisaj o alocutiune.

In aceeasi seara, Orchestra Simfonica si Corul Filarmonicii “George Enescu”, sub bagheta dirijorului Horia Andreescu, vor sustine pe Scena Ateneului Roman Concertul exceptional de Craciun. Cele 56 de artiste ce vor urca pe scena cu aceasta ocazie vor purta in premiera absoluta, tinute semnate de designerul Liliana Turoiu.


“ZESTREA”, IN SEARA COLINDELOR, LA ATENEUL ROMAN

Liliana Turoiu este lector universitar doctor in cadrul Departamentului de Moda al Universitatii de Arte Bucuresti, un artist recunoscut in tara si in strainatate, cu un palmares expozitional impresionant, un adevarat promotor si sustinator al valorilor autentice romanesti.

“Sunt deosebit de onorata ca expozitia „Zestrea” ajunge la Ateneul Roman chiar in seara mult asteptatului concert anual de colinde al Filarmonicii “George Enescu”. Dupa cele 22 de vernisaje din 8 tari europene, expozitia de la Bucuresti este o incununare fireasca a palmaresului expozitional international al acestui proiect. Cea mai recenta colectie a mea, intitulata “Zestrea”, se indreapta cu reverenta catre trecut, dar si cu multa forta catre viitor, in dorinta mea declarata de a redescoperi si potenta valori autentice romanesti. Am vrut sa descriu in acest proiect “femeia de acum”, cu stilul de viata, silueta, dar si cu aspiratiile, dorintele, visurile sale. Am dorit sa aduc, in egala masura, un omagiu „femeii creatoare de zestre”, acelei femei “de atunci”, pe care o consider o fiinta extraordinara ce a reusit sa transpuna o intreaga istorie romaneasca intr-un vesmant”, declara creatoarea Liliana Turoiu.

In colectia „Zestrea”, piesele vestimentare traditionale romanesti sunt surse de inspiratie pentru broderii moderne, utilizate in creatii vestimentare contemporane, imbinand maiestria materialelor pretioase, precum dantela, catifea şi matase metalizata cu cea a broderiilor elaborate, de inspiratie romaneasca.

Evenimentul cultural „Zestrea”, dincolo de o laudabila performanta creativa, este un manifest al feminitatii, o invitatie pentru femeia moderna care incearca sa se redefineasca, iesind din tipologiile actuale, uneori simplificate si limitative. In lipsa unui model arhetipal al feminitatii contemporane, intoarcerea la stilul si reperele artistice ale Reginei Maria si reinterpretarea acestora in cheie moderna este unul din cele mai valoroase intelesuri ale colectiei.

Invitatii evenimentului de la Ateneul Roman – oficialitati, personalitati din lumea culturii si artelor, parteneri, iubitori ai modei, muzicii si traditiilor romanesti – vor admira in seara expozitiei tinutele colectiei “Zestrea”, fotografiile albumului de arta realizat la Castelul Bran si impresionantele bijuterii “Dacika”, create de Casa de Bijuterii Micri pornind de la stravechi simboluri geto-dace.

“ZESTREA” CU UN PALMARES EXPOZITIONAL IMPRESIONANT

Colectia “Zestrea by Liliana Turoiu” a fost expusa si admirata in locuri de prestigiu, incarcate de istorie si simboluri, atat in Romania, cat si peste granitele tarii:
Palatul Schönbrunn, Sala Palmenhaus, Viena;
Galeria de Arta a Institutului Cultural Roman din Roma – Accademia di Romania;
Sala Wagram, Paris, Franta;
Pavilionul National al Romaniei din Milano – Expozitia universala ExpoMilano 2016;
Castelul Bran;
Muzeul National Peles – Castelul Regal Pelisor;
Cetatea Fagarasului – Sala Tronului;
Palatul Bragadiru – in cadrul Galei International Wine Contest Bucharest;
Palatul Cesianu-Racovita – Galeria de Arta Artmark, Bucuresti;
Castelul Bethlen-Haller, Jidvei;
Castelul Jaegerhof si Sala Schumann a Muzeului de Arta, Dusseldorf, Germania – in cadrul evenimentelor jubiliare dedicate celor 150 de ani de Regalitate in Romania;
Teatreo Thalia, Lisabona, Portugalia – eveniment organizat de Ambasada Romaniei in Portugalia cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei;
Galeria de Arta a Institutului Cultural Roman, Lisabona, Portugalia.

PARTENERI DE PRESTIGIU

Expozitia “Zestrea” semnata de Liliana Turoiu este organizata cu sprijinul Ateneului Roman, sub patronajul Institutului Cultural Roman si are ca parteneri oficiali Castelul Bran si Universitatea Nationala de Arte Bucuresti. Un astfel de proiect nu putea aduna in jurul sau decat parteneri deosebiti, exclusiv companii romanesti de traditie:

JIDVEI, cu cele 3 crame si vinurile celebre de origine controlata de pe Valea Tarnavelor, distinse in ultimii ani cu peste 150 de medalii in cadrul celor mai prestigioase concursuri de profil din lume, se numara astazi printre cei mai importanti producatori de vinuri din Romania si din Europa. Compania se mandreste cu vinuri nobile, precum gamele Castel, Tezaur, cupajele Mysterium sau colectia exclusivista recomandata de proprietar, Ana si Maria. Premiate si extrem de apreciate in tara si peste hotare sunt si spumantele sale efervescente si rafinate – Romantine, Jidvei si Margaritar.

TERAPIA – o companie SUN PHARMA este cel mai longeviv brand farmaceutic din Romania si cea mai importanta companie de medicamente generice şi produse OTC. Infiintata in 1921, opereaza sub denumirea Terapia – o companie SUN PHARMA din martie 2015, cand a anuntat finalizarea procesului de asociere formala cu Ranbaxy, devenind astfel a cincea cea mai mare companie de medicamente generice şi produse specializate din lume, cu prezenta in peste 100 de piete emergente şi in 6 piete din Europa de Vest. Terapia exporta astazi medicamente in 34 de tari şi produce anual 80 de milioane cutii de medicamente, avand 47 facilitati de productie pe 6 continente şi produse comercializate in peste 150 de tari.

CASA DE BIJUTERII MICRI este prima casa de bijuterii cu o traditie de peste un sfert de secol in Romania, aflata pe Calea Victoriei – una dintre arterele pline de istorie, arhitectura veche si stil ale Bucurestiului. La 25 de ani de la inaugurarea primului magazin privat de bijuterii de lux din Romania, in 1991, Micri s-a reinventat, toamna aceasta, lansand primul brand propriu, de inspiratie geto-daca: Dacika. Colectia reuneste piese din aur si argint, fie emailate, fie imbogatite cu pietre pretioase, cu o simbolistica straveche puternica, asa cum este lupul dacic, considerat dintotdeauna protectorul dacilor si al urmasilor acestora.

ELCOMEX AGROINDUSTRIAL este un jucator important pe piata de produse lactate natural 100% din lapte de capra, sub brandul lactIQ: laptele de capra, iaurtul si iaurtul de baut, clasic sau BIFIDUS, sana, kefir, lapte batut, rulourile natur sau cele cu diferite condimente, platou de branzeturi si branza aerata, recomandate de BIO ROMANIA drept 100% NATURALE (lapte natural de capra de origine controlata, fara conservanti sau alti aditivi). „Laptele de capra, numit inca din Antichitate elixirul alb si renumit ca tratament, antiinflamator si stimulent al sistemului imunitar, se digera usor si este recomandat chiar si in alimentatia sugarilor, datorita structurii sale chimice, asemanatoare cu a laptelui matern.“, spune dna. Camelia Grecu, Director General Adjunct.

TOPOLOVENI, Furnizor al Casei Regale a Romaniei, este un brand romanesc multiplu premiat cu „Superior Taste Award” de Institutul pentru Gust şi Calitate Bruxelles. Brandul a devenit celebru pentru magiunurile eco. Cel de prune – un produs ce respecta reteta de acum 101 ani, cu “Indicatie Geografica Protejata” conferita de Uniunea Europeana, dovada a autenticitatii, calitatii si traditionalitatii sale – a castigat si o Stea de Aur la Great Taste Awards 2015, cea mai mare competitie internationala pentru produse alimentare şi bauturi, cu juriu format din chefi cu stele Michelin, jurnalişti de specialitate şi retaileri. Compania are in portofoliu si brandul Topoloveana: zacusca, bulion, dulceturi premium din fructe, legume si petale de flori, produsele fiind 100% naturale, fara zahar adaugat ori conservanti.

LA MAMA. Rasfat culinar si bucatarie citadina, restaurantele La Mama ofera, de 17 ani, tuturor iubitorilor de mancare gustoasa portii ca la mama acasa, in cele 6 locatii din inima istorica a Bucurestiului si in cele 2 din Constanta. “Visam la vremurile cand ma astepta mancarea aburinda pe masa, calda si gustoasa. In visele mele mancam la mama. Asa s-a nascut ideea La Mama. Din necesitate, din dor, din foame. Mama pune intotdeauna foarte bun in mancare. Mama nu se supara ca mananc mult. Intotdeauna la mama ma simt bine. Pentru ca este altceva”, dezvaluie Catalin Mahu, owner-ul restaurantelor La Mama.

SMART FACTOR este o companie tanara si foarte dinamica, ce insumeaza pasiunea propriului capital uman pentru tehnologia informatiei, solutii de securitate si servicii profesionale cu valoare adaugata. Filosofia sa de business este sa inoveze si sa furnizeze tehnologii si solutii de securitate de generatie viitoare cu ajutorul partenerilor si in beneficiul clientilor.

BANCA COMERCIALA FEROVIARA – banca universala cu capital privat integral romanesc – sprijina, inca de la lansarea din 2009, mediul de afaceri autohton printr-o gama larga de produse şi servicii special dezvoltate pentru a raspunde cat mai bine necesitatilor clientilor. Reteaua de unitati teritoriale a Bancii Comerciale Feroviara are 15 sucursale si agentii localizate in cele mai importante 11 orase ale tarii: Bucuresti, Arad, Baia Mare, Cluj, Sibiu, Timisoara, Brasov, Targu Mures, Craiova, Oradea, Constanta

GUARD ONE, cu o experienta de peste 15 ani in industria de securitate si protectie, ofera pietei romanesti un pachet integrat de servicii de securitate: consultanta de securitate, evaluari de risc, asigurarea securitatii unor evenimente sau servicii private pentru situatii de urgenta. Calitatea serviciilor oferite de Guard One este certificata de portofoliul de peste 10.000 de clienti ce provin din randul companiilor private, institutii de stat sau persoane fizice. „Daca misiunea Guard One este aceea de a proteja fiinta umana in intregul sau univers, individual, familie, afaceri si comunitate, atunci, credem noi, este de datoria noastra morala sa sustinem si protejam si traditiile romanesti.”

FEDERATIA ROMANA DE OINA. Avram Iancu, Take Ionescu, Nicolae Iorga, Demonstene Botez, Creanga, I.L. Caragiale, Spiru Haret, Ispirescu, Sadoveanu sunt doar cateva personalitati marcante care au indragit oina. Un sport complex si complet, in care se regasesc trairile poporului nostru, fiind in acelasi timp parte a culturii si sportului romanesti. Prin campania „Iubesc Oina”, Federatia Romana de Oina a adus impreuna, pentru a promova acest sport national romanesc, personalitati precum Octavian Bellu, Gabriela Szabo, Elisabeta Lipa, Alina Dumitru, Mugur Isarescu, Gheorghe Turda, Marian Dragulescu, Nicoleta Grasu, Alin Petrache, Aurelian Temisan ori Silvia Dumitrescu. In ultima perioada, oina a fost apreciata si la nivel international, prin diversele activitati de promovare din Japonia, Indonezia, Germania, Serbia, Polonia, Lituania, Portugalia, Spania ori Italia.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.