Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

www.dilemaveche.ro, contra cost din 15 martie

Cea mai apreciată revistă culturală săptămânală fondată după decembrie 1989, “Dilema veche”, va introduce plata pentru ediţia sa online, începând cu data de 15 martie 2012.

Din 15 februarie site-ul //www.dilemaveche.ro va permite celor interesaţi o perioadă de 30 de zile de acces gratuit cu condiţia ca fiecare utilizator să-şi creeze un cont în baza căruia va primi un abonament digital valabil o lună de zile.

Doar 15- 20% din conţinutul actual al site-ului va mai putea fi consultat gratuit, însă din 15 martie. Conform redactorului-şef al revistei “Dilema veche”, Mircea Vasilescu, “ e greu să menţii gratuitate deplină pentru un site precum dilemaveche.ro, care oferă conţinut de foarte bună calitate, de negăsit în altă parte”.

Site-ul revistei va fi „o combinaţie între conţinutul gratuit şi cel plătit. O parte a conţinutului va fi în continuare accesibil tuturor. Cititorii vor putea să comenteze articolele fără să plătească, ca şi până acum. Cei care se vor abona însă vor avea acces la tot conţinutul (text, audio, video), la arhivă şi, bineînţeles, la conţinutul nou, exclusiv online, care va fi îmbogăţit treptat (de exemplu, e-books descărcabile de pe site sau secvenţe audio). De asemenea, suplimentul lunar Dilemateca va putea fi consultat integral online de către abonaţi, lucru care în prezent nu se întâmplă”, a adăugat Mircea Vasilescu.

Accesul pe www.dilemaveche.ro se va face din 15 martie pe bază de abonament digital, care va costa între trei euro pe lună şi 21 de euro pe an. Plata se va putea face online şi nu numai. Pe de altă parte, cine se va abona la ediţia tipărită pe trei, şase sau 12 luni va primi gratuit abonamentul digital pe aceeaşi perioadă de timp.

Revista „Dilema veche” şi-a anunţat încă de la mijlocul anului 2010 intenţia de a permite contra cost accesul la informaţiile sale online. Conform datelor oficiale, ediţia online a revistei se bucură în prezent de peste 150.000 de vizitatori unici pe lună (cu un vîrf de peste 180.000 în noiembrie 2011), iar comunitatea sa pe Facebook a ajuns la aproape 31.000 de fani.

Mircea Vasilescu, redactorul-şef al publicaţiei, mai spune că revista sa a demonstrat în ultimii ani că se bucură de sprijinul unui public foarte fidel.

“Dezvoltarea, în ultimul an şi jumătate, a ediţiei online şi a comunităţii Dilemei de pe Facebook arată că am reuşit să cîştigăm mulţi cititori din generaţia tînără, mai degrabă fani ai mediului electronic decît ai hîrtiei. Contăm pe ei. Oricum, am gîndit un plan în „paşi” şi vom încerca să ne adaptăm la feed-back-ul cititorilor. Pe de altă parte, introducerea abonamentului digital ar trebui interpretată aşa cum este: o încercare de a ne asigura existenţa pe termen lung”, precizează Mircea Vasilescu.

Decizia conducerii revistei “Dilema veche” de a permite accesul la informaţiile sale electronice contra cost din 15 martie este aproape singulară pe piaţa noastră de media. Până în prezent măsura de a taxa conţinutul online nu s-a impus în România, existând doar câteva site-uri ale unor publicaţii de specialitate, precum Ziarul Financiar, care au preferat să propună zone de informaţii online, inclusiv advertoriale, la care accesul este permis exclusiv contra cost.

Pe plan mondial acest demers a câştigat teren, în ciuda unui început mai degrabă timid. Astfel, “New York Times” a atras 281.000 de noi abonaţi după introducerea sistemului cu plată, iar “Berliner Morgenpost” are 11.000 de plătitori digitali. De asemenea, în Slovacia un număr de nouă site-uri au reuşit în mai 2011 să încaseze, în prima lună de la lansare, 40.000 de euro, la o medie de 2.90 euro abonamentul lunar.

Pe de altă parte, potrivit unui studiu internaţional realizat recent de GfK, 54 % dintre români sunt nehotărâţi în privinţa plăţilor online pentru acces la informaţie, în timp ce doar 22% se declară împotrivă.

Bucuresti, 14.02.2012

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.