metalshow

WWF ”dă natura mai tare” în 18 țări europene, printr-o campanie gândită de ThinkDigital România

ThinkDigital România și WWF lansează o „simfonie digitală” cu sunete din natură, o dată cu o acțiune menită să atragă atenția guvernelor din 18 țări europene asupra modificărilor legislative care ar putea impacta negativ mediul.

Campania are ca scop atragerea atenției asupra faptului că, la finalul acestui an, Comisia Europeană și Consiliul Miniștrilor de Mediu vor lua o decizie cu privire la deschiderea spre revizuire a Directivelor Natura 2000.

”Credem că o revizuire a Directivelor va face legile mediului mai permisive. Natura va fi supusă mai multor abuzuri”, spun oficialii
WWF.


Ce presupune campania

În România, trebuie decât să intrați pe wwf.ro, secțiunea ”danaturamaitare” și, cu ajutorul aplicației, să creați propriul sunet cu elemente din natură. Acelasi lucru se întâmplă pe toate paginile WWF din Europa. Pagina campaniei internationale este aici.

Cu cât mai multe sunete, cu atât mai multe șanse ca mesajul să se facă auzit. Și asta pentru că sunetul, împreună cu mesajul tău, vor fi trimise Ministrului de Mediu ce reprezintă la Bruxelles fiecare țară în parte.

”Nu e un task usor, din postura de comunicator, să atingi spiritul civic și să generezi emoție online, în probleme de mediu, fără să ai o abordare negativă. Aceasta a fost una dintre provocarile campaniei: să facem oamenii să se implice, deși transmitem un mesaj pozitiv. Suntem bucuroși că WWF a ales o idee „Made in Romania” și că avem șansa să lucrăm la o campanie frumoasă, care poate avea un impact pozitiv real si palpabil”, spune Gabriela Bartic, director de creație si strategie la ThinkDigital România.

Diana Cosmoiu, Specialist regional în politici publice în cadrul WWF-România afirmă: “Atât în privința dezvoltării economice cât și a conservării naturii, România are avantajul lecțiilor învățate de țările din vestul Europei. O dezvoltare care nu ține cont de limitele ecosistemelor lasă în urmă un mediu antropizat care nu este deloc benefic societății pe termen mediu și lung. Este binecunoscut faptul că menținerea ecosistemelor naturale sănătoase aduce nenumărate beneficii nu doar de mediu, ci și economice sau sociale. Dacă dorim să păstrăm ultimele colțuri de natură sălbatică din Europa și beneficiile acestora, avem nevoie de o bună informare și implicare civică pentru influențarea deciziilor politice în favoarea omului și naturii”.

Ideea campaniei

Alături de alte 4 companii de digital media din Europa, ThinkDigital România și-a prezentat în luna ianuarie viziunea pentru această campanie.

Biroul de la Bruxelles al WWF a decis atunci să dea câștig de cauză conceptului ”Turn up the volume of nature”, una dinre propunerile gândite de echipa ThinkDigital din România.

Pe lângă aplicația de pe wwf.ro, pentru o conștientizare cât mai bună asupra importanței deciziilor de la Buxelles, ThinkDigital a creat și un spot video, produs de Block Buster Media și regizat de Bogdan Albu, care ne amintește cât de multă nevoie are omul de natură.

Scopurile campaniei:
· Directivele Natura 2000 să nu fie modificate
· Îmbunătățirea implementării acestora, astfel încât presiunile asupra biodiversității să fie reduse
· Luarea de măsuri concrete pentru a proteja și reface capitalul natural
· Cetățenii europeni să pună presiune pe mediul politic astfel încât vocea lor să nu mai fie ignorată.

Aceasta este a doua colaborare între ThinkDigital România și WWF România din 2016. Aplicația ”Iubește” a fost lansată pe 14 februarie, de Ziua Îndrăgostiților. Campania combina nevoia oamenilor de a oferi afectiune celor dragi cu instinctul de a proteja mediul înconjurător.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *