free download 78 travel guides written by experts

Weekend plin pentru BMW Motorsport, Alessandro Zanardi

la prima participare dupa revenirea in competitii

Pilotul oficial BMW Alessandro Zanardi (Italia) a trecut cu bine de weekendul de debut la comenzile BMW Z4 GT3. Cursa principală de luni a fost punctul de atracţie al începutului de stagiune în Blancpain Sprint Series 2014, etapă ce a avut loc la Nogaro (Franţa). În vârstă de 47 de ani, italianul a realizat o evoluţie foarte bună în prima sa cursă principală din sezonul de revenire. În cea mai mare parte a cursei, el a fost între primii 10, în ciuda faptului că nu a putut schimba treptele de viteză în cel mai fericit mod ca urmare a unei probleme apărute la mecanismul special de ambreiaj ce a fost dezvoltat pentru el. În ultimele tururi, el a pierdut câteva poziţii şi a încheiat pe locul al 13-lea. După ce duminică, în cursa de calificare a plouat, condiţiile meteo au fost mai bune, chiar şi cu câteva apariţii ale soarelui.

În cursa de calificare, Zanardi a ocupat locul al 14-lea cu modelul BMW Z4 GT3 înscris de ROAL Motorsport, el ocupând acelaşi loc şi pe grila manşei principale. Pilotul italian a reuşit un start foarte bun, astfel că a recuperat patru poziţii în primul tur. După ce plutonul s-a reaşezat ca urmare a pit stopului obligatoriu, Zanardi se afla pe locul al 11-lea, dar, graţie unor manevre excelente de depăşire, a reuşit să-şi recâştige locul în Top 10. În ciuda faptului că a fost chinuit de problemele ambreiajului, el şi-a menţinut locul până în partea finală a cursei, după care a coborât pe poziţia a 13-a.

Directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt, a declarat: "A fost ceva deosebit să-l revedem pe Alex din nou în acţiune. La debutul său cu BMW Z4 GT3, a dovedit că rămâne un pilot de calibru şi poate fi mulţumit de performanţe. Nu trebuie să uităm că întrecerile de modele GT reprezintă ceva nou pentru el şi că adversarii săi sunt piloţi de top şi foarte experimentaţi. Un mare «mulţumesc» celor de la ROAL Motorsport, care au făcut o treabă excelentă în pregătirea BMW Z4 GT3. Debutul a trecut, acum privim cu încredere spre multe alte weekenduri de cursă cu Alex".

După cursă, Zanardi a comentat: "Am avut o abordare foarte filosofică, pentru că întrecerile sunt întreceri şi asemenea lucruri se pot întâmpla. Dar să pierzi punctele pe care le puteai câştiga astăzi este ceva neplăcut, mai ales că era debutul meu şi să fi acumulat ceva recompense era ceva deosebit. Dar, în sufletul meu, ştiu că am avut parte de o cursă foarte bună, după un weekend care nu a început foarte bine. În cursă, BMW Z4 GT3 a fost mult mai bun decât multe alte maşini, aşa că acest lucru îmi dă speranţe pentru cursele următoare. Din nefericire, am avut această problemă, care nu are nicio legătură cu BMW, ci a fost ambreiajul care a fost montat pentru mine. Mi-a compromis cursa chiar şi în prima jumătate. După pit stop, am reuşit cumva să repornesc fără ambreiaj, dar maşina a devenit dificil de condus şi practic am pilotat întregul sector al treilea în viteza a patra pentru a evita problemele. În acul de păr am încercat să retrogradez treptele, dar nu s-a întâmplat nimic, după care, brusc, toate angrenajele erau disponibile. Dar ce poţi face? Acestea sunt cursele. Acum privesc cu încredere spre etapa următoare".

Roberto Ravaglia, team principal ROAL Motorsport, a completat: "Sunt foarte mulţumit de performanţa lui Alex. Ar fi putut fi în Top 10, dar, din păcate, a avut câteva probleme cu ambreiajul special montat pe maşină pentru el. Fără această problemă, ar fi putut puncta încă de la prima participare în campionat. Acum vom analiza datele pentru a înţelege exact ce s-a întâmplat. Cel mai bun tur al său a fost unul valoros, fiind al optulea cel mai rapid pilot de pe circuit. Aceasta demonstrează cât de competitiv poate fi Alex. Acum va trebui să lucrăm pentru a îmbunătăţi timpul de calificare şi să-i permitem să ia startul de pe o poziţie mai bună decât locul al 14-lea din acest weekend. Sunt încrezător că va fi mai bine în etapa viitoare".

Cursa principală de la Nogaro a fost câştigată de echipajul Maximilian Buhk/Maximilian Götz (ambii Germania). Cei mai bine clasaţi piloţi BMW au fost Sergio Jimenez şi Caca Bueno (ambii Brazilia), cu BMW Z4 GT3 al BMW Sports Trophy Team Brazil, ocupanţii locului al cincilea. De obicei, doi piloţi fac parte din echipajul unei maşini, dar regulamentul permite ca piloţii cu dizabilităţi – precum Zanardi, care are ambele picioare amputate – sau cei din categoria Bronz (cu vârsta de peste 30 de ani) să concureze singuri. A doua etapă din Blancpain Sprint Series va avea loc la Brands Hatch (Marea Britanie), în perioada 16-18 mai.

British GT: Ecurie Ecosse câştigă etapa de deschidere de la Oulton Park.

Ecurie Ecosse a reuşit un start victorios în sezonul 2014 al campionatului britanic de modele GT. Competiţia a început cu două curse desfăşurate la Oulton Park (Marea Britanie) în acest weekend. Victoria în cursa a doua a fost obţinută de Ecurie Ecosse, datorită piloţilor Marco Attard şi Alexander Sims (ambii Marea Britanie), care au folosit un model BMW Z4 GT3. Cei doi au fost obligaţi să abandoneze în prima manşă. Derek Johnston şi Luke Hines (ambii Marea Britanie) au ocupat locurile al şaptelea, respectiv al cincilea cu BMW Z4 GT3 înscris de echipa Triple 8.

BTCC: Turkington, din nou pe podium la Donington.

După victoria din prima etapă a British Touring Car Championship (BTCC), desfăşurată la Brands Hatch (Marea Britanie) la finalul lunii martie, Colin Turkington (Marea Britanie) – componentul echipei eBay Motors – a urcat din nou pe podium în acest weekend, la Donington (Marea Britanie). Pilotând #5 BMW 125i M Sport, campionul BTCC din 2009 a fost al doilea în cea de-a treia cursă a weekendului, după ce fusese al cincilea, respectiv al şaselea în primele două manşe. La finalul celor 18 tururi, Turkington a avut o întârziere de doar o jumătate de secunde faţă de câştigătorul Gordon Shedden (Marea Britanie / Honda). Ceilalţi piloţi eBay Motors, Robert Collard (Marea Briatnie) şi Nick Foster (Marea Briatnie), s-au clasat şi ei în Top 10. Collard a ratat de puţin un podium în prima cursă, încheind al patrulea. În prezent, Turkington se află pe locul al patrulea în clasamentul piloţilor, cu 84 de puncte, la trei puncte în urma liderului Andrew Jordan (Marea Britanie).

FIA WTCC: dublu succes pentru Engstler la Le Castellet.

Franz Engstler (Germania) şi BMW 320 TC au fost şi de această dată tandemul dominant în categoria TC2 şi în cel de-al doilea weekend al Campionatului Mondial de turisme (WTCC), la Le Castellet (Franţa). Experimentatul pilot german a câştiga prima manşă, în faţa coechipierului Pasquale di Sabatino (Italia). Engstler, care este liderul clasei TC2 cu 45 de puncte, a trecut primul linia de sosire în faţa lui Sabatino – aflat în cel de-al doilea BMW 320 TC – şi în cursa a doua.

FIA ETCC: două podiumuri pentru Fulín în weekendul de deschidere.

Weekendul Campionatului Mondial de la Le Castellet a marcat şi startul noului sezon din Cupa Europeană FIA pentru turisme (ETCC). Petr Fulín (Cehia) a încheiat pe locurile al doilea, respectiv al treilea cu modelul BMW 320si, reuşind podiumuri în ambele manşe. Ca urmare a acestor rezultate, el este liderul clasamentului SUPER 2000 TC2, cu un total de 22 de puncte după două din cele zece curse. În clasa TC2T, Aytaç Biter (Turcia) s-a clasat al treilea în ambele manşe, cu BMW 320 TC.

European Le Mans Series: început bun pentru Team Russia by Barwell.

Team Russia by Barwell a trecut cu bine de primul test din European Le Mans Series (ELMS), cursa de patru ore de la Silverstone (Marea Britanie). Leonid Machitski (Rusia), Timur Sardarov (Rusia) şi Jonathan Cocker (Marea Britanie) au încheiat pe locul al patrulea în clasa GTC, cu #78 BMW Z4 GT3.

Bucuresti, 22.04.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *