free download 78 travel guides written by experts

Violet Advertising si Politia Capitalei comunica impreuna

pentru interesul public

Campania pentru reactivarea spiritului civic şi cea de prevenire a delincvenţei juvenile fac parte dintr-un amplu program iniţiat de Serviciul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Poliţiei Capitalei, construcţia publicitară fiind marca Violet Advertising. Începând cu jumătatea lunii septembrie, pe principalele posturi de televiziune dar şi pe televizoarele cu plasmă din cluburi şi pe TV- screen-uri vor putea  fi vizionate noile spoturi, create de Violet Advertising şi produse de Castel Film – parteneri de comunicare ai Poliţiei Capitalei.

Cele două clipuri TV, transmise la nivel naţional, vor fi însoţite de execuţii în print şi radio, dezvoltate de agenţie, dar şi de numeroase acţiuni întreprinse de Serviciul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din Poliţia Capitalei.
Lansarea oficială a celor două campanii sociale va avea loc luni, 22 septembrie 2008, orele 11:00, la Club Excelsior din strada Ştirbei Vodă nr. 24, sector 1,  în cadrul unei conferinţe de presă ce va marca debutul celei de a treia ediţii a evenimentului naţional “Săptămâna prevenirii criminalităţii”.

Reactivarea Spiritului Civic este o campanie de sensibilizare a opiniei publice ce are ca scop schimbarea atitudinii populaţiei în faţa fenomenului infracţional.
"Deşi infracţionalitatea în Bucureşti a scăzut, teama populaţiei se menţine constantă. Principala cauză a acestei inerţii o constituie sentimentul singurătăţii pe care îl au cetăţenii în faţa infractorilor, rezultat ca urmare a neimplicării semenilor lor; un om a murit într-un conflict în trafic, sub ochii prietenilor şi ai privitorilor ocazionali, care nu au încercat să-i despartă, un copil a fost tâlhărit în timp ce 15 cetăţeni adulţi deveniseră dintr-o dată “stane de piatră” care nu aud, nu văd, nu vorbesc. Ceea ce am dorit să transmitem prin intermediul talentului creativ “Violet” a fost faptul că un infractor, o dată tolerat de comunitate, va rămâne acolo cu tupeu, îşi va însuşi proprietatea comunităţii, iar cetăţenii mult prea toleranţi vor sfârşi prin a deveni musafiri în propria casă" Dr.Graţiela Văduva – şeful Serviciului Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, Poliţia Capitalei.

“Conceptul creativ este simplu şi se bazează pe o metaforă: dacă treci cu vederea o infracţiune din comoditate sau din frică este ca şi cum într-o bună zi l-ai invita pe cel care a comis fapta rea chiar la tine acasă. Execuţia prezintă într-un mod umoristic relaţia siropoasă, de vodevil dintre o familie obişnuită şi un infractor fioros cu o mască pe faţă. Există o escaladare a tensiunii spre finalul spotului, de la simpla acceptare şi ocrotire a infractorului din partea familiei la început (ca sşi cum ar fi un animăluţ de casă, de care te ataşezi) până la preluarea totală a controlului casei din partea acestuia, spre deznodământ. Evident că totul este prezentat ca un mare balet, ca un mare tango ce se desfăşoară gradual sub privirile amuzate ale spectatorilor." Dragoş Cazan – Creative Director, Violet Advertising.

Cea de-a doua campanie, Prevenirea Delincvenţei Juvenile, a cărei misiune este schimbarea atitudinii adolescenţilor se adresează elevilor de gimnaziu şi liceu obişnuiţi să "îmbrăţişeze" violenţa ca singură opţiune de rezolvare a unor situaţii, în şcoală sau în afara ei.

Delincvenţa la adolescenţi, exprimată mai ales în instituţiile şcolare a devenit în ultimul timp un subiect constant în mass-media.

"Libertatea de exprimare, de a iubi, de a se distra sunt considerate specifice vârstei lor, un fel de monopol pe care adolescenţii îl deţin. Libertatea este un drept al tuturor, numai că ea nu este absolută; are graniţe date de dreptul la libertate al celorlalţi şi de bunul-simţ. Nouă adulţilor ne este frică şi de ideea că cineva ar putea îngrădi această libertate, prin urmare ne lăsăm adolescenţii să facă ce vor. Dar nu cumva îi lăsăm în voia sorţii? Poate că mulţi vor fi miraţi să le spunem că cei din generaţia “altfel” vor reguli pe care ei şi ceilalţi să le respecte. Că simt nevoia de disciplină – peste 600 de adolescenţi ne-au spus acest lucru. Este momentul ca noi, adulţii, să învăţăm să comunicăm cu ei, deschis şi sincer." Dr.Graţiela Văduva – şeful Serviciului Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, Poliţia Capitalei.

Intitulat sugestiv "Libertate vs. Delincvenţă", conceptul celei de-a doua campanii porneşte de la un insight real – adolescenţii îşi doresc să fie independenţi, să fie liberi, însă de multe ori această "libertate" este greşit înţeleasă.

"Spotul se compune din trei episoade independente în care sunt prezentate situaţii tipice din viaţa liceenilor, ce degenerează în acte de violenţă sau vandalism. Prin acest lucru am vrut să atragem atenţia că la vârsta liceului, o vârstă la care valorile individului sunt încă în formare, linia dintre social şi anti-social este una atât de fină încât de multe ori poate părea chiar invizibilă şi, ca atare, foarte usşor de depăşit." Dragoş Cazan – Creative Director, Violet Advertising.

Echipa Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti implicată în aceste proiecte este formată din:
Colectivul Serviciului Analiză şi Prevenire a Criminalităţii:
Coordonator: Dr. Graţiela Văduva – şef Serviciu;
Cercetare: Sociolog Bogdan Chiriac, sociolog Bogatoniu Ileana, sociolog Pârlea-Stancu Nicoleta
Grafică: Leuţu Alexandru şi Buzatu Andrei
Activităţi educativ-preventive: Trifan Gabriela, Radu Crenguţa, Oprea Mariana, Rădoi Claudia, Lupea Claudia,  Costache Valentina, Silianovici Filică.

Echipa Violet Advertising care a realizat campania este formata din: 
Dragoş Cazan (Creative Director), Cătălina Giurea (Art Director) pentru “Reactivarea Spiritului Civic”, Felicia Stoica (Junior Copywriter), Bogdan Moga (Art Director) pentru “Libertate versus Delincvenţă”, Dan Creţu (Account Director) şi Carmen Olteanu (Account Manager).

Regizori:
Răzvan Mărculescu – “Reactivarea Spiritului Civic”
Vlad Feneşan – “Libertate versus Delincvenţă”
Din partea Castel Film:
Director de producţie: Ines Matei
Operatori imagine: Alex Sterian, Pătru Păunescu
Costume: Oana Drăghici
Scenografie: Vlad Roşeanu
Post-producţie: Loredana Moise, ABIS
Coloana sonoră: CAT Music şi Daniel Nicolae

Bucuresti, 16.09.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *