free download 78 travel guides written by experts

Victorie pentru BMW M8 GTE la Daytona 24H pentru al doilea an consecutiv

● #24 MOTUL BMW M8 GTE a obţinut victoria în prima etapă din sezonul 2020 al Campionatului 2020 IMSA WeatherTech SportsCar ● Krohn, Edwards, Farfus şi Mostert au ocupat primul loc al clasei GTLM la Daytona după 786 de tururi de cursă ● Klaus Fröhlich: “24 de ore fără nici o singură eroare, sub mare presiune de-a lungul întregii curse; felicitări tuturor” ●

Bucureşti/Daytona. Poziţia de lider s-a schimbat de peste 40 de ori, iar cursa a fost extrem de strânsă până la final. BMW Team RLL a câştiga cursa de deschiderea a noului sezon din Campionatul IMSA WeatherTech SportsCar, la Daytona (SUA), pentru al doilea an consecutiv.

John Edwards (SUA), Jesse Krohn (Finlanda), Augusto Farfus (Brazilia) şi Chaz Mostert (Australia) au obţinut victoria în categoria GTLM la comenzile #24 MOTUL BMW M8 GTE, pe “Daytona International Speedway”. Maşina #25 a încheia pe locul al cincilea. În fruntea plutonului, piloţii oficiali BMW au încântat fanii GT cu manevre de depăşire magnifice, încheind în faţa celor două modele Porsche, care au completat podiumul.

BMW Team RLL a câştigat la Daytona şi în 2019. Atunci, Farfus a reuşit un stint final impresionant pentru a obţine primul loc în clasica de anduranţă din Florida. De data aceasta, a fost rândul lui Krohn să fie la volan în ultimul stint al cursei.

Daytona (USA), Daytona 24 Hours, Daytona International Speedway, BMW Team RLL, #24 MOTUL BMW M8 GTE, IMSA WeatherTech SportsCar Championship

El a depăşit #911 Porsche, aflat pe prima poziţie, cu 46 de minute înainte de final. Imediat după aceea, el a efectuat ultimul pit stop, după care a reuşit să-şi apere cu succes poziţia de lider până la trecerea liniei de sosire. De asemenea, Krohn a stabilit şi cel mai rapid tur al cursei, 1:42,168 în clasă.

Clasa GTLM a oferit în ultimii ani multe finaluri dramatice, cu o luptă strânsă până în ultima secundă a celor 24 de ore. De exemplu BMW Z4 GTLM încheia cursa din 2014 şi 2015 pe locul al doilea, la mai puţin de o jumătate de secundă de prima poziţie, într-o luptă până la final. Şi în acest an, cu 40 de schimbări de lider, spectacolul a fost mare, mai ales că primii 3 clasaţi în clasa GTLM au terminat în acelaşi tur, la 14, respectiv 18 secunde de leader.

Acest ultim triumf face ca BMW Motorsport să adauge un nou capitol la povestea sa de succes la Daytona, unde BMW a câştigat “World Center of Racing” în 1976 cu BMW 3.0 CSL. Apoi, BMW M3 GTR a reuşit victorii de clasă în 1997 şi 1998. Prototipurile Daytona cu motoare BMW au trecut linia de sosire pe primul loc la ediţiile din 2011 şi 2013. Aceasta a fost a patra victorie la clasa GTLM din IMSA pentru BMW M8 GTE.

Connor De Phillippi (SUA), Bruno Spengler (Canada), Philipp Eng (Austria) şi Colton Herta (SUA), care au format echipajul maşinii #25 MOTUL BMW M8 GTE, au avut ghinion. Maşina lor a trecut peste reziduurile de pe pistă, ceea ce a afectat instalaţia de ulei în partea iniţială a cursei.

Acest lucru a necesitat o oprire lungă pentru reparaţii, ceea ce a făcut ca cvartetul să coboare mult în clasament. Prin urmare, poziţia a cincea a fost maximum posibil ce putea reuşi maşina #25.

În clasa GTD, echipa Turner Motorsport a căutat obţinerea unui rezultat de top cu #96 BMW M6 GT3. Pilotul oficial BMW Jens Klingmann (Germania), Bill Auberlen, Robby Foley şi Dillon Machavern (toţi USA) au încheiat pe locul al şaselea după 763 de tururi.

Pentru Dan Harper (Marea Britanie), Neil Verhagen (SUA) şi Max Hesse (Germania) – membrii noii BMW Junior Team -, victoria reuşită de BMW M8 GTE a fost cireaşa de pe tort la finalul unui week-end plin. Cei trei juniori au fost implicaţi în procedurile BMW Team RLL şi au acumulat experienţă preţioasă în culise.

Aceasta a inclus o vizită la Radio Le Mans, precum şi onoarea de a flutura steagul de start pentru BMW Endurance Challenge, etapa de deschiderea, ce a avut loc vineri, a acestui sezon din IMSA Michelin Pilot Challenge.

Următoarea etapă a Campionatului IMSA WeatherTech SportsCar are loc la 21 martie 2020, la Sebring (SUA).

Declaraţii după cursa de 24 de ore de la Daytona

Klaus Fröhlich (membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare): “A fost o cursă extrem de interesantă. Ultimele ore au fost foarte tensionate, cu numeroase schimbări ale liderului. Victoria de astăzi pentru BMW Team RLL în cursa de 24 de ore de la Daytona este foarte importantă din mai multe puncte de vedere. A fost un rezultat al muncii de echipă excelente din partea echipei, a piloţilor şi a inginerilor noştri. Excelenţa operaţională a BMW Team RLL a fost remarcabilă. 24 de ore fără nici o singură eroare, sub mare presiune dea lungul întregii curse. Felicitări tuturor! La fel a fost şi cvartetul nostru de piloţi, care a reuşit o performanţă perfectă. Nu în ultimul rând, BMW M8 GTE şi-a demonstrat din nou genele de învingător pe scena triumfului de anul trecut. Prin aceasta, a subliniat faptul că această maşină este unul dintre modelele GT de top la ora actuală. BMW M8 GTE nu a arătat nici o slăbiciune în acest sprint de 24 de ore. A fost printre lideri pe toată durata cursei şi a fost lider mai mulţi kilometri decât orice alt adversar. Iar toate acestea în faţa unei concurenţe foarte puternice. Categoric, am reuşit o evoluţie deosebită pentru fanii şi spectatorii motorsportului. Acest lucru este bine pentru BMW Motorsport, inclusiv pentru alte categorii. Felicitări tuturor celor implicaţi! Aşa să continuăm.”

Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): “Două victorii consecutive la Daytona pentru BMW M8 GTE. Acesta este un efort senzaţional din partea BMW Team RLL, a piloţilor şi a inginerilor noştri la BMW Motorsport din München. Este dificil să compari cele două victorii. În 2019, am condus un singur tur şi am profitat de o şansă târzie de a câştiga pe ploaie. Anul acesta, am fost printre fruntaşi încă din primul tur. Am fost lideri mai mult decât orice altă maşină GTLM. Cursa a fost definită de o dispută fantastică între maşina noastră #24 şi cele două Porsche. Am asistat la dispute strânse, dar corecte. Aşa ar trebui să fie. Felicitări lui John Edwards, Jesse Krohn, Chaz Mostert şi Augusto Farfus pentru victoria lor, precum şi întregii echipe din spatele lor! Dacă maşina #25 nu ar fi trebuit să intre timpuriu la standuri pentru reparaţii după ce a trecut peste resturile rămase de la altă maşină, lucru care a afectat instalaţia de ulei, Connor De Phillippi, Bruno Spengler, Colton Herta şi Philipp Eng ar fi fost în postura de a obţine şi ei un rezultat important. Categoric, intrăm în restul sezonului IMSA cu un impuls foarte bun.”

Bobby Rahal (director de echipă, BMW Team RLL): “Cine a crezut că am fost norocoşi anul trecut când am câştigat cursa are o altă părere acum. A fost o dispută timp de 24 de ore. Piloţii au făcut o treabă fantastică, iar acelaşi lucru este valabil şi pentru echipă. Nu am făcut nici o greşeală. Îmi pare rău pentru băieţii din maşina #25, pentru că, fără acel incident, ar fi terminat mai sus în pluton. Per ansamblu, sunt încântat pentru echipa mea şi BMW Motorsport. Felicitări Porsche şi Corvette, care au fost buni chiar de la început cu noile lor maşini. Azi suntem foarte fericiţi.”

John Edwards (#24 MOTUL BMW M8 GTE, locul 1): “Foarte rar rămân fără cuvinte – dar aşa este astăzi. Am fost foarte încrezător că Jesse va aduce maşina la sosire. Şi a făcut-o. A fost o dispută foarte grea, ca întotdeauna în clasa GTLM. Multe dueluri au fost extrem de obositoare, în special în stintul meu triplu. Cu siguranţă, acesta este cel mai mare succes al carierei mele. Sunt fericit.”

Jesse Krohn (#24 MOTUL BMW M8 GTE, locul 1): “Ce cursă! Sentimentul este absolut incredibil. Este al treilea an al meu în clasa GTLM – şi prima mea victorie. Deseori am fost atât de aproape şi acum am reuşit să câştigăm la Daytona. Echipa a fost minunată. Mulţumiri pentru BMW Motorsport şi RLL pentru că au avut încredere în mine pentru a efectua stintul final al cursei. Fiecare persoană a făcut o treabă excelentă. Nu-mi vine să cred că suntem pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.”

Augusto Farfus (#24 MOTUL BMW M8 GTE, locul 1): “Nu am cuvinte. Aceasta a fost cea mai bună cursă de 24 de ore pe care am făcut-o în viaţa mea. A fost extrem de rapid, extrem de strâns  şi nu-ţi puteai permite să faci greşeli. Am făcut o cursă perfectă: echipă, strategie, piloţi, mecanici. Maşina a funcţionat bine pe toată durata cursei. Nu se întâmplă des să poţi trece aşa de cele 24 de ore. A câştiga această cursă de două ori la rând este excepţional.”

Chaz Mostert (#24 MOTUL BMW M8 GTE, locul 1): “Incredibil! Acesta este cel mai mare succes al meu de la Bathurst 2014. Coechipierii mei de clasă mondială m-au purtat prin această cursă. Mulţumesc foarte mult BMW Motorsport şi RLL pentru că mi-au permis să fiu implicat. În 2019 a câştigat cealaltă maşină. Atunci nu-mi puteam imagina cum trebuie să se fi simţit băieţii. Acum sunt eu pe cea mai înaltă treapta a podiumului. Este ceva foarte special.”

Connor De Phillippi (#25 MOTUL BMW M8 GTE, locul 5): “Două victorii la rând este ceva fantastic pentru echipă. Poate că nu am câştigat cursa, dar sunt încântat pentru coechipieri. John şi Jesse au avut ghinion adesea în ultimii ani, ceea ce face ca totul să fie mai frumos după succesul de acum. Evident, este foarte bine şi pentru Chaz şi Augusto. Personal, mi-ar fi plăcut un rezultat mai bun. Cu toate acestea, câştigăm şi pierdem ca echipă. Astăzi, am câştigat împreună. Acum este timpul să triumfăm la Sebring.”

Bruno Spengler (#25 MOTUL BMW M8 GTE, locul 5): “Am fost cu adevărat ghinionişti în această cursă. Chiar şi la începutul cursei am avut 13 tururi fără ritm şi fără şanse de a progresa în pluton. Cu toate acestea, maşina a fost superbă şi întreaga echipă a făcut o treabă fantastică. Sunt foarte fericit pentru echipă şi colegii mei care au câştigat cu maşina #24. Băieţii merită victoria. Felicitări pentru o performanţă excelentă!”

Philipp Eng (#25 MOTUL BMW M8 GTE, locul 5): “Sunt bucuros pentru băieţii din maşina #24. Victoria este absolut meritată. Sunt mulţumit pentru toţi piloţii, care sunt timp de treabă. Suntem prieteni buni. O singură echipă, un singur obiectiv – aceasta nu este doar o simplă expresie. Sunt foarte fericit pentru ei. Ce s-a întâmplat cu maşina noastră este păcat. Cu toate acestea, aceste lucruri se întâmplă. Vom încerca din nou data viitoare.”

Colton Herta (#25 MOTUL BMW M8 GTE, locul 5): “Evident, sunt dezamăgit pentru maşina noastră, dar sunt mulţumit pentru echipă. Toţi au rulat perfect de-a lungul week-endului. Am coborât în clasament la începutul cursei, dar am avut un ritm bun după aceea. Sunt încântat pentru colegii mei, care au meritat pe deplin această victorie.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *