Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

TVR 1 – lider de audienţă la oraşe cu finala Eurovision

Eurovision logo

•    Momentul „Yodel It” pe scena de la Kiev a adus pentru TVR 1 poziţia de lider de audienţă pe toate segmentele de public
•    Peste 800.000 de români, în cel mai vizionat minut al transmisiunii directe

Aproape 800.000 de români au urmărit sâmbătă seară la TVR 1 momentul în care Ilinca şi Alex Florea cântau pentru România pe scena Eurovision Song Contest 2017. Transmisă în direct de la Kiev, finala Eurovision a pus TVR 1 pe poziţia de lider de audienţă pe segmentul de public urban, iar piesa „Yodel It” a adus principalului post al Televiziunii Române prima poziţie în clasamentul audienţelor pe toate targeturile: naţional, urban, comercial.
eurovision-logoÎn medie, 793.000 de români au stat cu ochii pe televizor sâmbătă seara, atunci când Ilinca Băcilă şi Alex Florea se aflau pe scenă, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 23.37-23.40, un rating* mediu de 4,4% şi o cotă medie de piaţă** de 14,4% la nivel naţional. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, piesa „Yodel It” în Finala Eurovision 2017 a fost urmărită de 614.000 de telespectatori (rating mediu 6,3%, share mediu 19,8%), dintre care 258.000 reprezintă targetul comercial (5,7% rating mediu, respectiv 19,2% cotă medie de piaţă).

Cel mai urmărit moment al Finalei s-a înregistrat chiar  în timpul piesei României (ora 23.40), când nu mai puţin de 807.000 de români urmăreau la TVR 1 show-ul celor doi artişti (rating 4,5%, share 15% la nivel naţional). Dintre aceştia, 631.000 erau din mediul urban (rating 6,5%, share 20,6%). Acelaşi minut a fost cel mai vizionat şi de publicul comercial, ora 23.40 aducând recordul de telespectatori pe acest target: 275.000 de persoane (rating 6%, share 20,8%).

Finala Eurovision Song Contest 2017, desfăşurată în noaptea de sâmbătă spre duminică, în intervalul 22.00-1.45, a fost urmărită, în medie, de 561.000 de telespectatori (rating 3,1%, share 11%), poziţionând TVR 1 pe locul al doilea în clasamentul audienţelor la nivel naţional. Publicul de la oraşe, în schimb, a preferat programul TVR 1, show-ul de la Kiev clasând postul tv pe primul loc în mediul urban, cu o medie de 414.000 de telespectatori (rating mediu 4,2%, share mediu 14,5%). 188.000 dintre aceştia au reprezentat targetul comercial, unde TVR 1 s-a clasat pe poziţia a doua (rating mediu de 4,1% şi cotă medie de piaţă de 15,5%).

Marea Finală a Eurovision Song Contest 2017 şi-a ales câştigătorul. Cea de-a 62-a ediţie a concursului s-a încheiat cu victoria Portugaliei, reprezentată de Salvador Sobral, cu piesa Amar Pelos Dois (758 de puncte). Ilinca şi Alex Florea au obţinut poziţia a şaptea, cu un total de 282 de puncte. Finala Eurovision 2017 a fost transmisă în direct sâmbătă, 13 mai, de la ora 22.00, pe TVR 1, TVR HD, TVR Internaţional şi online pe TVR+.

* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.