Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tatal fantoma, primul lungmetraj al lui Lucian Georgescu de la GAV,

intra in cinematografe pe 2 martie

Tatăl fantomă reprezintă debutul regizoral al lui Lucian Georgescu, publicitarul cu o istorie de 20 de ani în industria de comunicare românească. Filmul este inspirat de o poveste de Barry Gifford, scenaristul fetiș al lui David Lynch, și are o distribuție de excepție: Marcel Iureș, Mihaela Sîrbu, Victor Rebengiuc, Mariana Mihuț, Valer Dellakeza, Mimi Brănescu.

Lucian Georgescu este unul din pionierii industriei de publicitate românească. Şi-a început cariera în 1992 la Grafitti, și, timp de 12 ani, a reprezentat sufletul departamentului de creaţie al primei agenţii de publicitate din România.

“Eram prima generație de cineaști de după revoluție, îndrăgostiți de cinema, într o perioadă în care se produceau cel mult două filme pe an… Ca și mine, cei mai mulți dintre colegii mei s-au făcut cunoscuți în și prin publicitate mai întîi; unii dintre ei sînt astăzi cineaști importanți sau profesioniști în comunicare și imagine: Radu Munteanu, Tudor Giurgiu, Alex Maftei, Tudor Lucaciu, Șerban Alexandrescu, Alin Ludu-Dumbravă, Titus Muntean, Alexandru Sterian, Vali Hotea, Gheorghe Preda, Cornel Lazia și mulți alții – o generație care mai întîi a gustat din plin anii nebuni ai începuturilor publicității” – Lucian Georgescu

În 2003, Georgescu a plecat din echipa Graffiti BBDO pentru a se dedica proiectelor personale și a înființat propria agenție de creație, GAV, dar și atelierul de marketing cultural “balkanski” prima întreprindere de acest gen din țară. Multe din proiectele de referință din advertisingul autohton îi poartă semnătura și a reprezentat România la numeroase festivaluri și evenimente internaționale dedicate industriei de publicitate.

Legăturile sale cu filmul sunt însă mai vechi. Fiu de regizor de teatru, Lucian Georgescu este scriitor și scenarist de film și televiziune, absolvent al Facultății de Litere a Universității București (1992) și al Facultății de Film a Academiei de Teatru și Film din București, secția filmologie-scenaristică (1994).

Face parte din prima generație de cineaști de după revoluție și a fost unul dintre primii critici de film tineri (Noul Cinema – 1992). A publicat independent sau în volum texte despre cinema în România, Franța și Marea Britanie și este membru UCIN, FIPRESCI și Screenwriters Research Network.

A fost încă din studenție asistent al scenaristului și profesorului Dumitru Carabăț și a fost îndrumat în cercetarea doctorală de regretatul profesor George Littera la a cărui sugestie a scris “La drum cu Jim”, un amplu studiu despre road movies aplicat operei lui Jim Jarmusch. Din 1993 predă la școala națională de film din București, fiind conferențiar dr. al disciplinei scenaristică.

Practic Lucian nu a părăsit niciodată școala de cinema, nici chiar atunci cînd a fost numit Președinte al Grupului BBDO în România, fiind primul creativ român numit în funcție de top management de o multinațională de comunicare.

Activitatea academică a fost permanent împletită cu cea profesională, fiind deopotrivă scenarist, actor (Fii cu ochii pe fericire, 1998 Roxy Films Germania/TVR, regia Alexandru Maftei) și producător: Tatăl Fantoma, GAV 2011, Ultima Transhumanță – documentar l.m.- r. Dragoș Lumpan, 2012 (producător); Undeva în Palilula – r. Silviu Purcărete, Libra Film 2011 (co-producător).

“L-am întâlnit pe Barry la TIFF, unde am susținut împreună un seminar de scenaristică, Gifford fiind membru al juriului Festivalului. Am plecat împreună într-o călătorie improvizată, traversînd cu mașina munții și oprind din loc în loc în orașele bucovinene pentru a căuta acul în carul cu fîn – singurul indiciu fiind numele de familie al bunicilor scriitorului – Stein – și faptul că ei emigraseră dintr-o fostă provincie a Imperiului Austro Ungar – Bucovina. Aproape de granița cu Ucraina ne-am oprit în Siret și în sinagoga orașului am descoperit pe o piatră inscripția numelui de familie. “Hai să plecăm. Nu vreau sa știu dacă acesta este cu adevărat bunicul meu. Mistery is better than truth” a încheiat Barry în stilul “Lost Highway”

Din realitatea lui Barry Gifford și din călătoria pe care a făcut-o împreună cu Lucian Georgescu se naște Tatăl fantomă. Povestea, transformată în scenariu de Lucian, îl are în centru pe profesorul american Robert Traum (Marcel Iureș) , care își un an sabatic ca să-și înțeleagă povestea trecutului familiei sale.

“Inițial, filmul a fost un proiect regizoral al unui bun prieten, Bose. Unul dintre cei mai brilianți regizori ai generației sale, absolvent de IATC în anii 80, Ovidiu Bose Paștina este un reper moral și artistic pentru toți cei care l-au cunoscut, din păcate din ce în ce mai puțini. Filmele de scurt metraj și documentarele semnate de Bose au făcut pe cei mai mulți dintre colegii lui să suspine cu invidie.Bose ne-a părăsit cu aceeași discreție cu care părăsea petrecerile tinereții, înainte ca filmul – lung metrajul debutului său îndelung așteptat – să obțină finanțarea. Deși probabil departe de ceea ar fi făcut Bose din el, filmul îi este dedicat, iar Robert-mic este interpretat de Iosif Paștina, mezinul familiei.”

Pe 1 ianuarie, Tatăl fantomă are premiera in cinematografele din România. Vom avea ocazia să vedem cum un veteran al publicității românești transformă experiența unui prieten, dar și a sa, într-un film emoționant despre căutare, frumusețe, iubire și curaj.

Trailere
//youtu.be/Uoh5gESE8zM
//youtu.be/V1CV7qxq0AY
Site oficial

Bucuresti, 17.02.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.