Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Superbrands Romania anunta incheierea fazei de cercetare in cadrul programului pentru 2011/12

Superbrands

740 branduri își dispută supremația de Superbrand în preferințele consumatorilor români

44% dintre consumatori preferă să cumpere un produs Superbrand

Superbrands România anunță încheierea fazei de cercetare în cadrul programului pentru 2011/12. 740 branduri au fost incluse în cercetarea cu consumatorii. 215 dintre acestea sunt branduri românești reprezentând aproape o treime din totalul brandurilor intrate în cercetare.

Cercetarea la nivelul consumatorilor a fost realizată de Nielsen Romania, partener tradițional al Superbrands în Romania și pe plan internațional. Concluziile cercetării urmează să fie finalizate în perioada imediat următoare și vor genera topul primelor 10 branduri locale și internaționale, identificate de consumatorii români ca fiind Superbrands pe piața din România.

Primele rezultate ale studiului ne arată că, la nivel declarativ, pentru consumatorii români din mediul urban, câteva caracteristici ale brandurilor sunt extrem de importante în construirea imaginiide Superbrand: calitatea foarte bună a produselor / serviciilor (87%) dar și raportul foarte bun calitate-preț (85%), respectul față de clienți (86%) precum și o bază de clienți foarte multumiți (84%), încrederea pe care o inspira brandul (84%).

Între atributele de brand care ar influența mai puțin considerarea unor branduri drept Superbranduri, consumatorii au menționat simțul umorului (43%), prezența în rețelele de socializare media (50%), tradiția în România (56%) și implicarea în campaniile sociale (57%).

Întrebați dacă ar afla despre un brand că a primit distincția de Superbrand, 44% dintre consumatori l-ar cumpăra într-o masură mai mare decât înainte.

Conform metodologiei Superbrands, programul cuprinde două etape: în prima etapă, Consiliul Superbrands, format din 26 de specialiști și profesioniști în management, marketing, comunicare și branding a evaluat 1.260 de branduri din 48 de categorii de produse și servicii din diferite industrii, luând în considerare criterii precum: calitate, încredere și diferențiere pe piață. Lista de branduri propusă pentru evaluare a fost alcătuită de compania Nielsen. Această primă etapă de preselecție a generat o lista 740 de branduri, reprezentând aproximativ 60% din brandurile evaluate de Consiliul Superbrands.

În etapa a doua a programului, cele 740 de branduri au intrat în cercetarea de piață realizată de Nielsen pentru Superbrands România. Cercetarea a avut loc la nivel national urban, în perioada iulie – septembrie 2011. Eșantionul a cuprins 1.500 de consumatori cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ pe criterii de vârstă, sex, regiune, mărime a orașului de proveniență. Interviurile au fost realizate online, pe un panel furnizat de compania Inovaction Research. Pentru fiecare din cele 48  de domenii, respondenții au fost invitați să indice brandurile pe care le consideră ca fiind Superbrands, luând în calcul valori precum calitate, încredere și diferențiere pe piață, ce conferă statutul de Superbrand în toate piețele lumii. 

Organizaţia Superbrands operează în peste 100 de ţări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 20 ani, dezvoltarea pieţelor locale prin programe specializate şi prin publicarea volumelor Superbrands. În prezent, în Europa, sunt în desfășurare 16 programe Superbrands în țări precum Marea Britanie, Bulgaria, Danemarca, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, Serbia, Spania, Turcia. Notabil este faptul că, în ciuda contextului economic critic pe care îl traversează, Grecia continuă programul Superbrands, oferind un semnal de încredere în puterea exemplelor de bune practici pe o piață chiar și în recesiune.

Despre Superbrands România

Intrată şi în România în 2005, prin agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associates, organizaţia dezvoltă programe consacrate pieţei româneşti şi culturii de branding locale. Programele derulate până acum,  care includ două ediții Consumer Superbrands (2006, 2010) şi două ediţii Business Superbrands (2007 şi 2008), au oferit peste 200 de modele de succes în branding şi comunicare. Programele Superbrands în România au reunit aproape 100 de specialiști și profesioniști în management, marketing, comunicare, branding și alte domenii.

Bucuresti, 06.10.2011

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.