Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiul Ensight Management Consulting “Industrializarea in sistemul bancar: patru factori de succes”

Ensight

Ensight Management Consulting, membru afiliat al retelei de consultanta Eurogroup Consulting, a realizat la nivel european studiul Solutii pentru industrializare in sistemul bancar. Studiul vizeaza modalitatile de eficientizare in domeniului bancar printr-o strategie industriala care implica organizarea pentru gestionarea volumelor mari. Obiectivele principale ale unei astfel de strategii sunt: productivitate prin optimizarea continua a proceselor, reducerea costurilor si urmarirea unei productii cu zero defecte.

In ultimii ani sistemul bancar se confrunta cu trei mari provocari: reducerea costurilor, schimbari majore in domeniu si intensificarea digitalizarii. In acest context, studiul de fata si-a propus sa raspunda urmatoarei intrebari ridicate de top management: „cum pot sa scad costurile intr-un mod inteligent si eficient?” Conceperea unui model bancar industrial este solutia in care mai multe grupuri si operatori bancari au investit multa energie.

Tarile din Europa de Est sunt angrenate in problema industrializarii bancare dintr-o perspectiva diferita din moment ce acestea reprezinta tinta pentru externalizarea sucursalelor operationale. Acest lucru se datoreaza mai ales costului scazut pentru forta de munca, in continuare considerabil mai mic decat in Europa de Vest, si in general unei flexibilitati mai mari in alocarea unui numar de angajati full-time pe proces, ceea ce ajuta la optimizarea operatiunilor.

In ceea ce priveste rezultatele industrializarii, un exemplu pozitiv in ultimele decenii este sistemul bancar francez. Aici, cei mai mari jucatori nationali sunt cu un pas inaintea fondurilor de ajutor reciproc, mai ales referitor la eficienta sistemelor IT. Sistemele industriale interne multi-brand sunt acum des intalnite in grupurile bancare mari. Din ce in ce mai des, acestea ofera servicii clientilor externi schimband atentia de la centre de cost la centre de profit.

Folosind cunostintele aprofundate despre sectorul european bancar si bazandu-se pe studii de caz din Europa Centrala si de Vest, studiul identifica patru factori de succes pentru o strategie industriala:

1. Un management riguros și pe termen lung al portofoliilor de produse, acoperind intregul ciclu de viata pentru produsele bancare. Aceasta este cea mai buna cale de a exclude produse neprofitabile care nu sunt la vedere si de a optimiza procesele intr-un mod industrial.

Industrializarea este o tema importanta de multa vreme si pentru sistemul bancar german. Nu doar jucatorii mari, ci si bancile mai mici si-au creat sisteme industriale pentru domenii precum: securizare, plati sau servicii de credite. Corelat, procesele manuale au fost reduse de-a lungul anilor.

2. Abilitatea de a imbina afinitatea clientilor pentru personalizarea produselor cu industrializarea proceselor si produselor bancare. Crearea abilitatii de a te diferentia din perspectiva clientului, fata de diferentierea prin eficienta operationala a devenit un real avantaj competitiv.

3. Gestionarea informatiei pentru satisfacerea nevoilor clientilor de a beneficia de un serviciu rapid si de calitate, parte din trecerea la un sector bancar digital, multi-canal. Bancile trebuie sa tina cont de faptul ca in aceasta realitate digitalizata, ele au devenit una dintre cele mai importante surse de informatie. Asadar, trebuie sa-si asume aceasta provocare nu doar ca institutie, ci si in aspectele tranzactionale de zi cu zi, pentru consumatori.

In Marea Britanie, mari institutii financiare au inceput sa-si consolideze functia IT printr-o singura platforma, in timp ce alte institutii mai mici si-au inlocuit sistemele de procesare vechi cu o noua solutie core. Aceste schimbari fac posibil un grad mai mare de transparenta in fluxul de date, o intelegere mai profunda a proceselor de back office si a sistemelor de control, dar si o viteza mai mare de reactie pentru un mediu tehnologic care se schimba rapid.

4. Anticiparea si management-ul reglementarilor in schimbare si din ce in ce mai stricte.

Pe langa acesti patru factori, echipele de management din sistemul bancar vor trebui sa se concentreze mai mult pe implementarea unui model care evita crearea de silozuri organizationale. Managerii vor fi nevoiti astfel sa construiasca in banci legaturi intre departamente si business unit-uri.

Bucuresti, 18.06.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.