Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Nielsen Global AdView

Nielsen

Cheltuielile globale cu publicitatea: America Latina si Natiunile Asiatice sunt in fruntea clasamentului

Cheltuielile pentru publicitate continua sa isi revina la nivel global, desi cresterile au incetinit in primul trimestrul din 2013. Conform raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse, cheltuielile pentru publicitate, la nivel global, au crescut cu doar 1.9 procente fata de primul trimestru din 2012. Trendurile au fluctuat in toate regiunile, in contextual scaderii cheltuielilor trimestriale in Europa, al cresterii usoare in Orientul Mijlociu, America Latina si Asia-Pacific, si al nivelului constant in America de Nord.

Cheltuielile in Orientul Mijlociu si Africa au continuat sa isi revina dupa declinul de la inceputul anului 2012, in timp ce cheltuielile pentru publicitate au crescut cu 2.9 procente in timpul primului trimestru. In ciuda unei pante ascendente, regiunea ramane afectata de tulburarile civile din Egipt, una din cele mai mari piete ale regiunii, in care cheltuielile pentru publicitate au scazut cu 20 de procente.

America Latina a fost cel mai bun performer in primul trimestru, cu o crestere a cheltuielilor cu publicitatea de 11.9 procente. In mod impresionant, cheltuielile au crescut in toate tarile din regiune in timpul acestei perioade. Aceasta regiune emergenta infrunta provocari specifice, dat fiind faptul ca unele tari, precum Argentina, inregistreaza o crestere a somajului si o inflatie ridicata.

In ceea ce priveste Europa, declinul cheltuielilor pentru publicitate este influentat si de presiunea problemelor economice ale regiunii. Pare putin probabil ca acest trend negativ sa poata fi inversat in perioada imediat urmatoare.

Cheltuielile cu publicitatea au cunoscut o crestere sustinuta in regiunea Asia-Pacific, unde cresterea a fost de 5.8 procente in primul trimestru. Cele mai performante tari din regiune au fost China, Indonezia si Filipine, toate cunoscand o crestere de aproximativ 20 procente. Japonia a fost singura tara in care cheltuielile pentru publicitate au scazut (cu 1.1%).

Cheltuielile globale pentru publicitate: Evoluatia canalelor media

Conform raportului trimestrial Nielsen Global AdView, primul trimestru din 2013 a oferit cateva surprize pentru sectoarele media – continuand tendinta din ultimii ani. Televiziunea a ramas tipul dominant de media in ceea ce priveste investitiile in publicitate (cu 59% cota de piata si 3.5% crestere la nivel global), si se pare ca televiziunea isi va mentine pozitia cel putin pe termen scurt. Publicitatea TV nu a fost imuna la problemele economice din Europa in T1, conducand la o scadere cu 2.9 procente in regiune.

Tendinta descrescatoare in ceea ce priveste reclamele in presa a continuat si in acest trimestru, in ceea ce priveste cheltuielile pentru reviste si ziare (-2.8% si -4.7%, respectiv). In plus, cheltuielile pentru publicitate in ziare au scazut in America de Nord, Europa si Asia-Pacific, in timp ce cheltuielile pentru publicitate in reviste au scazut in Europa, Asia-Pacific, America Latina si Orientul Mijlociu & Africa, sustinand ideea ca publicitatea in presa este in scadere la nivel global. Cu toate acestea, cele doua tipuri media combinate detin aproape 30% din media, validand faptul ca acest canal de comunicare este inca un jucator puternic in mixul de media.

Publicitatea afisata prin intermediul Internetului, desi masurata la nivelul unui numar mai mic de tari, a crescut in mod semnificativ, cu 26.3 procente in primul trimestru. Cresterea publicitatii pe Internet a fost una impresionanta in zona Asia-Pacific (33.2%) si America Latina (48.2%). Internetul chiar a sfidat contextul general mai putin favorabil din Europa, cu o crestere de 10.4 procente.

“Observam tendinte continuand in media, cu cresteri mai putin abrupte pentru cheltuielile in publicitatea TV si scaderi neglijabile in print, facand loc pentru crestere in spatiul digital. Desi aceste schimbari in canalele traditionale de media sunt mici, merita remarcat modul in care dolarii investiti in publicitate se modifica catre investitiile in comunicarea online. Vom continua sa monitorizam aceste modificari si impactul pe care il au acestea in strategiile de marketing pe termen scurt si pe viitor,” a declarant Randall Beard, manager global, Advertiser Solutions for Nielsen. “



Cheltuielile Globale pentru Publicitate: Publicitatea pentru industrie si servicii a crescut in T1

Desi cheltuielile pentru publicitate la nivel global au crescut doar moderat raportat la anul anterior, 2013 s-a dovedit fi un an bun pentru cheltuieli pentru industrie si servicii – si un an mai putin favorabil pentru alte sectoare. Industria si serviciile au reprezentat sectorul cu cea mai mare crestere in primul trimestru (crestere de 8%), conform raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse. Intre timp, pentru serviciile financiare si sectorul auto se cheltuie mai putin.

In cadrul industriei si serviciilor, cheltuielile pentru publicitate in industrie, agricultura si proprietati au crescut cel mai mult, cu un salt de 28.7 procente la nivel global. Regiunile Asia-Pacific si America Latina au inregistrat cea mai puternica evolutie, cu cresteri de 22.1 si 10 procente in industrie si servicii. Cota de piata de 11.5 procente, in cheltuielile pentru publicitate ale acestui sector, intareste pozitia pentru industrie ca jucator major in publicitate.

Bunurile de larg consum (FMCG), cel mai valoros si de lunga durata jucator in cresterile sectoriale, nu prezinta semne de incetinire, oferind o crestere de 6.1 procente in primul trimestru. America Latina a condus aceasta crestere cu un salt de 22.2 procente. Subsectorul bauturilor a condus cresterea la nivel global, cunoscand un progres de 9.7 procente. Cheltuielile au crescut, de asemenea, in sectorul cosmeticelor si produselor de toaleta, castigand 5.6 procente in aceasta perioada. Categoria bauturilor alcoolice din cadrul subsectorului bauturilor a avut rezultate bune, experimentand o crestere in cheltuielie de 36 procente pentru primul trimestru.

Sectoarele financiar si auto sunt doua sectoare care au fost puternic influentate de criza economica. Cheltuielile pentru publicitate au scazut in aceste sectoare cu 2.9 procente si respectiv 5.1 procente. Categoria vehiculelor comerciale din cadrul sectorului auto a cunoscut cea mai mare scadere – 23%, in timp ce publicitatea in investitii si economii si carduri de servicii au coborat fiecare cu 14% in sectorul financiar.

Bucuresti, 09.08.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.