free download 78 travel guides written by experts

Starcom continua seria de infografice HumanGraphExperience cu editia

Starcom"Christmas and New Year’s Eve – Romanian Customs and Traditions"

Starcom continuă seria HumanGraphExperience cu ediția nr. 10 – „Christmas and New Year’s Eve – Romanian Customs and Traditions” în care identifică atitudinea românilor față de păstrarea tradițiilor de sărbători. Deși românii sunt expuși an de an la noi obiceiuri de Crăciun, ei rămân în esență loiali tradițiilor cu care au crescut.

Goana după cadouri începe uneori chiar și din Octombrie, în mod special în cazul femeilor, ele fiind cele care arată o   implicare mai mare în găsirea cadoului perfect pentru familie (copii, soț sau partener). În medie, o persoană oferă cadouri către alte 4-5 persoane. Cel mai mare volum de cumpărături se face însa în Decembrie, în a doua și a treia săptamână a lunii, când atât în magazine, cât și în E-commerce se înregistrează creșterile cele mai mari (conform datelor 2Parale).

De Crăciun, românii pun pe primul plan cadourile pentru copii, în topul intereselor pentru cumpărături urmând cadourile scumpe precum ceasuri, parfumuri, bijuterii și produse electronice (acestea din urmă sunt și cele mai dorite, 31% intenționând să le cumpere în următorul an).

Din ce în ce mai apreciate de la an la an sunt cadourile personalizate, cele lucrate manual și cele care iau în considerare hobby-urile destinatarilor.

Românii vor sărbători anul acesta Revelionul acasă sau cu prietenii într-o măsura mai mare decât în anii trecuți. Pentru cei cu o situație financiară bună, opțiunile sunt însă nelimitate, mulți alegând să sărbătorească Craciunul și Revelionul în destinații exotice.
Indiferent de locație, telefonul mobil va rămâne și anul acesta principalul mijloc de comunicare a urărilor pentru anul 2014.

„Crăciunul este dedicat familiei și tradițiilor, pe când petrecerea timpului alături de prieteni este mai potrivită în seara de Revelion. Pe lângă achiziționarea cadourilor, pregătirea mesei de Crăciun sau a cinei de Revelion, crearea unei atmosfere de binedispunere sunt motive de shopping la fel de importante. În România, pe multe categorii de produse, cele mai mari vânzări din Q4 se înregistrează în ajun de Crăciun și Revelion. Având în vedere că obiceiurile de consum ale românilor se pot schimba pe măsură ce trece timpul, este important să le analizăm, mai ales atunci când este vorba despre o ocazie de consum atat de importanta.” declară Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights Starcom.

Bucuresti, 18.12.2013

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *