Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sistemele Bosch common-rail – consum redus de carburant si nivel scazut al emisiilor poluante

Sistemele de injecţie Bosch incluse în dotarea autoutilitarelor asigură un nivel scăzut de emisii poluante şi un consum redus de carburant. Bosch dezvoltă şi produce, în acelaşi timp, sisteme common-rail performante şi rezistente, care îndeplinesc solicitările specifice aşa-numitului segment Off-Highway – mai exact, este vorba despre utilaje agricole, utilajele de construcţii, precum şi de aplicaţiile industriale. Sistemul poate fi o soluţie eficientă pentru vehiculele comerciale uşoare şi grele, permiţând respectarea valorilor limită impuse de standardele de emisii care vor intra în vigoare în viitor.

Presiunile mai înalte, timpii de comutare mai scurţi şi o adaptabilitate mai mare a sistemului de injecţie la condiţiile de funcţionare a motorului fac ca motoarele diesel să fie mai economice, mai ecologice şi mai puternice. În plus, sistemele de injecţie sunt integrate din ce în ce mai eficient în sistemele globale ale autovehiculelor. Ca rezultat, motoarele diesel au pătruns chiar şi pe piaţa autovehiculelor de lux. Unul dintre cele mai avansate astfel de sisteme de injecţie este sistemul common-rail. Pornind de la sistemele common-rail CRS2-11-OHW cu o presiune de 1100 bar şi CRS2-16-OHW cu o presiune de 1600 bar, intrate în producţia de serie, Bosch dezvoltă în prezent sistemul common-rail CRS2-18-OHW cu o presiune de până la 1800 bar. Sistemul funcţionează cu un injector nou prevăzut cu o supapă electromagnetică pentru egalizarea presiunii, precum şi cu un volum suplimentar de carburant la presiunea rampei, integrat în injector. Spre deosebire de modelele anterioare, sistemul asigură un consum redus de carburant şi, în consecinţă, un nivel şi mai scăzut al emisiilor de CO2. Datorită presiunii ridicate a carburantului, tratarea ulterioară a gazelor de eşapament este, de asemenea, uşurată. Prin urmare, sistemul permite respectarea valorilor limită impuse de standardele de emisii care vor intra în vigoare în viitor. La funcţionarea de tip Off-Highway, Bosch a luat în considerare cerinţele stricte cu privire la durata de viaţă şi compatibilitatea carburantului, dar şi condiţiile dure de funcţionare a vehiculelor. Datorită structurii modulare, sistemul permite o montare simplă în motoarele deja existente sau în modelele noi. Sistemul este destinat utilajelor agricole şi celor de construcţii, dar şi utilajelor industriale de până la 130 kW echipate cu motoare de 4 cilindri şi de până la 200 kW, echipate cu motoare de 6 cilindri. De asemenea, sistemul poate fi o soluţie eficientă pentru vehiculele comerciale uşoare şi grele. Modelul CRS2-18-OHW va intra în producţia de serie la mijlocul anului 2012.

CRSN3.3 cu presiune între 2000 şi 2500 bar

Sistemul de injecţie common-rail CRSN3.3 este conceput atât pentru segmentul Off-Highway, cât şi pentru vehicule comerciale. Este vorba despre variantele de motorizare cu 4 până la 16 cilindri, care dezvoltă puteri situate între 200 şi 560 kW. Pornind de la injectorul actual cu o presiune de 1800 bar, Bosch a adaptat sistemul CRSN3.3 la o presiune de injecţie situată între 2000 şi 2500 bar. În ciuda presiunii mai mari, pentru antrenare, aceste pompe consumă o putere egală sau chiar mai mică decât modelele anterioare, eficienţa sistemului fiind, astfel, sporită. Datorită presiunilor ridicate de injecţie, sistemul CRSN3.3 permite respectarea prevederilor standardului de emisii Tier 4 destinat segmentului Off-Highway, care va intra în vigoare în viitor. În plus, clientul beneficiază de reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2. Aceste valori pot fi şi mai mult reduse în combinaţie cu sistemul de tratare ulterioară a gazelor de eşapament SCR. Presiunea este formată de pompa de înaltă presiune CP4, derivată din aplicaţiile pentru autoturisme. Această pompă este utilizată în tandem cu o pompă de înaltă presiune din gama CPN5.

Pompe de înaltă presiune pentru sistemele common-rail

În lumina viitoarelor standarde de emisii poluante, producătorii de autovehicule şi motoare îşi adaptează gama de produse de la modelele cu pompă în linie, la cele cu sisteme common-rail. Sunt vizate mai ales noile pieţe, ca cele din India şi China. În acest sens, Bosch a dezvoltat pompele de înaltă presiune CB, care pot fi montate direct în unităţile de propulsie existente, dar şi în noile motoare. De asemenea, la dezvoltarea acestor pompe s-a ţinut cont de calitatea diferită a carburantului folosit în aceste regiuni. Din gama CB de înaltă eficienţă fac parte pompele de înaltă presiune cu ungere separată CB 08, CB 18, precum şi CB 28. Modelul CB 08 poate fi utilizat în sistemele common-rail cu presiunea de injecţie de până la 1600 bar şi puterea maximă de 60 kW. Ambele variante disponibile (cu şi fără carcasă) fac montarea pompelor în unităţile deja existente, foarte simplă. Modelul CB 18 este conceput pentru sisteme cu presiunea de până la 1600 bar şi o putere maximă a motorului de 100 kW, varianta CB 28 are presiunea de până la 1800 bar şi este concepută pentru motoarele care dezvoltă o putere maximă de 200 kW.

Bucuresti, 24.06.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.