Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Singurul roman care a facut un stagiu de pregatire in cel mai bun restaurant din lume participa

la Top Chef

Stelele Michelin sunt cea mai râvnitã distincţie din domeniul culinar, dar originea lor este cunoscutã de foarte puţini oameni. Concurentul Top Chef, Rãzvan Alexandru, singurul român care a efectuat un stagiu de pregãtire în El Bulli – unul dintre cele mai bune restaurante din lume, cotat cu 3 stele Michelin ( din toto atâtea posibile ), ne-a destãinuit povestea acestei distincţii, care a început în jurul anului 1900. Pe lângã premiul de 50.000 de euro, Top Chef acordã şi un astfel de stagiu de pregãtire în Franţa, cu stele Michelin.

Totul a pornit în de la compania producãtoare de pneuri Michelin, care a produs un ghid în încercarea de a populariza turismul auto şi vânzãrile de cauciucuri. Iniţial, ghidul conţinea informaţii despre întreţinerea maşinii, hãrţi, liste cu mecanici, dar şi adrese ale unor restaurante şi hoteluri. Ghidul a început sã recomande restaurante excepţionale începând cu anul 1926, an în care şi-a fãcut apariţia şi celebra stea Michelin. O stea Michelin însemna un restaurant foarte bun, iar douã stele un restaurant care meritã sã faci un ocol pentru a ajunge la el. Cel mai înalt standard, trei stele, indicã un restaurant excepţional, pentru care meritã sã îţi uzezi anvelopele oricât doar ca sã ajungi acolo. Inspectori specializaţi viziteazã incognito şi anonim foarte des aceste restaurante.

La El Bulli, Rãzvan Alexandru a avut şansa sã pãtrundã în bucãtãria restaurantului care timp de 6 ani a fost cel mai bun restaurant din lume, cotat la 3 stele Michelin. „Într-un asemenea restaurant, inspectorii Michelin îţi calcã pragul sãptãmânal şi se uitã la cele mai mici detalii. De la preşul de la intrare, la scârţâitul uşii sau hârtia igienicã de la baie, totul trebuie sã fie de cea mai bunã calitate. Nu mai încape vorbã despre ce se întâmplã în bucãtãrie, despre coloristica platourilor şi chiar cultura generalã a ospãtarilor. Începusem sã îi simţim uneori, când cineva încerca sã punã în dificultate un ospãtar cu o anume întrebare, era clar cã nu se afla întâmplãtor acolo.”

Bucuresti, 15.11.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.