Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

Ioana Arsenie

E important ca în astfel de momente de criză, antreprenorii să aibă un alt mindset și să iasă din situația de blocaj, pentru a preveni riscuri mari pentru afacerea sa, să vadă unde se află din punct de vedere financiar, să simtă efectele și ce implică pentru business.

„Din ceea ce am observat în ultimele zile, din relația cu clienții mei sau partenerii mei, IMM-urile se confruntă cu blocaje în producție, pierderi de contracte cu până la 30%, în special furnizori pentru domeniul HoReCa (ospitalitate, spa, clinici medicale cu turism medical, restaurante)”, spune Ioana Arsenie, consultant în strategie financiară și de management.

Le recomand antreprenorilor români să fie atenți la bani și să răspundă la trei întrebări.

  • Care este cash flow-ul disponibil pe care îl aila acest moment?
  • Care este cash flow-ul disponibil pe termen scurt, de la o săptămână la alta?
  • Care sunt resursele disponibile pe care te poți baza ca să îți menții în continuare activitatea?

Ce facem cu afacerile românești? Ca și măsură de ajutor pe termen scurt, îți recomand să rediscuți termenii de plata cu clientii pentru a avea certitudinea ca îți protejezi fluxul banilor în companie, vorbim de încasări și plăți.

Ioana Arsenie
Ioana Arsenie

Tu ca antreprenor, trebuie să știi câți bani ai disponibili în situație de criză, să faci o analiză pentru a ști exact ce trebuie să plătești (cheltuieli fixe) ca să funcționezi în continuare.

Acum, tu ca antreprenor te înscrii în două scenarii:
• Îți reduci business-ul lazero și nu mai generezi nimic;
• Îți reduci business-ul la jumătate etc., după caz.

IMM-urile trebuie să facă evaluări rapide pentru activitățile operaționale și financiare și să se gândească cum să stabilească noi termene contractuale, noi politici și proceduri dar și fluxuri interne de lucru, dar și să își restabilească întregul proces de relansare după ce epidemia se va termina.

Toate aceste măsuri se concretizează intru-un Plan de continuare a afacerii (business continuity plan).

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.