expoplast Sibiu 2019

Romanii cred in publicitatea in cutiile postale

ElmaRomânii au o atitudine pozitivă față de publicitatea în cutiile poștale, pe care o consideră drept cea mai importantă sursă de informare despre ofertele promoționale ale magazinelor, arată cel mai recent studiu referitor la consumul de publicitate neadresată, realizat de Asociația Europeană de Publicitate în Cutiile Poștale (ELMA), în 22 de țări europene, printre care și România.

Studiul a arătat că 59% dintre români citesc cu atenție pliantele primite în cutiile poștale, femeile într-o proporție mai mare decât bărbații (62% față de 56%). În segmentul de vârstă 18-24 ani, 59% citesc cu atenție pliantele distribuite în cutiile poștale, iar în segmentul de vârstă 45-54 ani se află cei mai mulți utilizatori de pliante promoționale (68%). Procentul celor care au declarat că ignoră pliantele din cutiile poștale este de doar 7%.

89% dintre persoanele intervievate au declarat că au cumpărat cel puțin o dată prin intermediul internetului, ca urmare a pliantelor distribuite în cutiile poștale. Dintre acestea, 29% au tastat direct adresa site-ului de e-commerce, 11% au utilizat un URL scurt (dacă acesta a fost menționat), 53% au folosit un motor de căutare și doar 5% au scanat un cod QR, atunci când le-a fost furnizat.

59% dintre români sunt convinși că, prin intermediul materialelor distribuite neadresate, primesc informații despre oferte promoționale la care altfel nu ar avea acces. În cazul femeilor, această proporție este chiar mai mare, de 66%. De asemenea, 68% dintre respondenți doresc să fie informați despre ofertele din zona lor de proximitate. În România, 86% dintre gospodării primesc săptămânal cel puțin un pliant. În 86% dintre gospodării, pliantele sunt răsfoite de cel puțin doi membri ai familiei.

Studiul relevă că pliantele distribuite în cutiile poștale reprezintă principala sursă de informare despre ofertele din magazine, depășind TV-ul și publicitatea online. Astfel, la întrebarea „Ce mijloace de informare preferați?”, publicitatea prin pliante în cutiile poștale a întrunit 67% dintre preferințele românilor, depășind astfel publicitatea online, cu 57% din opțiuni, precum și televiziunea (53% din opțiuni). Urmează emailul, cu 46%, panotajul – cu 42%, publicitatea în presă – cu 36% și radioul, cu doar 26%.

Publicitatea prin pliante în cutiile poștale este considerată de către consumatori ca fiind mai utilă în comparație cu publicitatea prin reviste sau ziare, oricare ar fi produsele promovate. Atunci când sunt promovate magazinele, pentru 37% dintre respondenți publicitatea prin pliante în cutiile poștale este mai utilă decât cea din reviste și ziare, față de doar 15%, care cred contrariul. Aceste procente sunt 31% versus 16% atunci când sunt promovate oferte de servicii locale, și 33% versus 16% atunci când sunt promovate restaurante și livrări de mâncare. Pentru circa jumătate dintre respondenți, publicitatea prin pliante este la fel de utilă ca și cea din reviste sau ziare.

Studiul arată că 76% dintre români au o atitudine pozitivă față de publicitate, în general, și doar 6% au o atitudine negativă.

Studiul ELMA a fost realizat de către agenția britanică de cercetare de piață Toluna, pe un eșantion reprezentativ de 500 de subiecți, femei și bărbați cu vârsta peste 18 ani, din toate zonele geografice urbane ale României. Pentru alte rezultate ale studiului, la nivel european, accesați //www.elma-europe.com/research/consumer-research.

Bucuresti, 16.12.2014

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *