free download 78 travel guides written by experts

Recrutare: publicarea rezultatelor primului concurs EPSO desfasurat in noul format

Astăzi au fost publicate rezultatele primului concurs de recrutare de „administratori” nespecializaţi, la nivel de absolvenți de studii universitare. Concursul, lansat anul trecut într-un nou format, face parte din programul de modernizare a procedurii de selecție de funcţionari pentru instituțiile UE. Acest program, coordonat de către Oficiul European pentru Selecția Personalului (EPSO), prevede introducerea de cicluri anuale pentru concursurile de selecţie, permiţând astfel potențialilor candidați cunoaşterea dinainte a momentului în care pot aplica în fiecare an, precum și a unui proces de selecţie mai eficient, în două etape, ce se traduce prin reducerea duratei procedurilor de selecție generale de la 2 ani la 10 luni și a celor specializate de la 16 luni, în medie, la doar 6 luni. Deși oferta atractivă a unei cariere în cadrul instituțiilor UE s-a tradus printr-un număr de peste 51.000 de candidaturi primite de EPSO, rezultatele finale au putut fi totuși prezentate la doar 9 luni de la data-limită pentru depunerea acestor candidaturi, respectiv luna aprilie a anului trecut.

Maroš Šefčovič, vicepreședinte al Comisiei Europene, responsabil pentru relații interinstituționale și administrație, a salutat publicarea rezultatelor, declarând: „Mă bucur de succesul înregistrat de EPSO în prima sa procedură de selecție în noul format. EPSO a respectat promisiunea de eficientizare a procesului și doresc să felicit instituția pentru munca excelentă pe care a depus-o. Am convingerea că procedura de selecție modernizată ne va ajuta să rămânem competitivi pe piața locurilor de muncă. Aștept cu nerăbdare să văd că, în lunile următoare, candidații care au reușit la concurs îşi preiau noile posturi. Cu toate acestea, sunt preocupat de lipsa de candidați din anumite țări și, prin urmare, sprijin toate eforturile de atragere a unui număr mai mare de candidați potențiali bine pregătiți din aceste state membre pentru desfăşurarea unei cariere în instituțiile UE”.

„Transpunerea în practică a procedurilor modernizate de selecție este un exemplu perfect al parteneriatului interinstituțional, iar recunoașterea pentru această realizare revine EPSO și consiliului său de administrație.”

Dl Yves Quitin, președinte al consiliului de administrație al EPSO și director de personal în cadrul Parlamentului European, a salutat atât publicarea rezultatelor, cât și declaraţiile făcute de domnul Šefčovič:

„Selecția de personal este o funcție de importanță strategică pentru toate instituțiile. EPSO s-a ridicat la înălțimea provocării de a atrage talentele corespunzătoare și de a poziționa serviciul public european ca o alternativă atractivă de carieră”.

De asemenea, EPSO a conştientizat faptul că selecția personalului care să deservească 500 de milioane de cetățeni UE nu ar trebui să se axeze numai pe rapiditatea procesului, ci și pe calitatea persoanelor selectate. Un alt aspect esențial al procedurii de selecție modernizate este de a pune accentul pe competențe în cadrul evaluării și nu pe cunoștințe, permițând comisiilor de evaluare EPSO, cu pregătire în acest sens, să selecteze candidații cu sfera cea mai largă de competențe de care este nevoie pentru a valorifica oportunitățile ample pe care le oferă o carieră în instituțiile UE.

La întrebarea referitoare la succesul modernizării procedurii de selecție, David Bearfield, directorul EPSO, a răspuns astfel:

„Suntem extrem de mândri că, împreună cu partenerii noștri din instituțiile UE, am reușit să furnizăm un număr atât de mare de candidați bine pregătiți care au reușit la concurs, într-un interval de timp atât de scurt. În cadrul vechiului sistem, candidații așteptau adesea comunicarea rezultatelor timp de peste un an și jumătate și, în consecință, exista posibilitatea de a rata persoane foarte talentate din Europa care însă nu erau dispuse să aștepte”.

„Sperăm, astfel, să transmitem un mesaj clar studenților și absolvenților din Europa şi anume că, dacă îşi doresc o carieră interesantă, provocatoare, care să facă diferenţa, ei nu mai trebuie să aștepte. Prin modificările introduse, evaluarea candidaților se face în aceleași condiții de rapiditate și eficiență ca și ale concurenților noştri în materie de recrutare de pe continent.”

Datorită modernizării, în paralel, şi a acțiunilor de marketing și comunicare referitoare la carierele în instituţiile europene, persoanele care doresc să fie ţinute la curent cu evoluţiile în domeniu pot să se aboneze la profilul dedicat (EU Careers) din cadrul reţelelor de socializare Facebook și Twitter .

Date-cheie pentru editori

* Pentru procedura de selecție din 2010 a „administratorilor”, la nivel de absolvenți de studii universitare, s-au înregistrat 51.639 de candidaturi.

* 37.329 de candidați au susținut testele de raționament desfășurate pe calculator în centre din Europa și din lume.

* 992 de candidați au fost invitați în etapa a doua – testarea într-un centru de evaluare din Bruxelles în care, prin exerciții precum negocieri în grup și interviuri structurate, experții comisiilor de evaluare au putut evalua abilitățile lor în ce priveşte o serie de competențe.

* Lista candidaților care au reușit la concurs cuprinde 308 persoane, calificate în 5 domenii diferite: administrație publică europeană, drept, economie, audit și TIC.

* Procedura de selecție pentru „administratori” la nivel de absolvenți din anul 2011 se va deschide la data de 16 martie. Începând cu 2011, procedura este deschisă şi studenților din ultimul an de studii universitare la nivel de licență.

* Reflectând angajamentul EPSO privind multilingvismul, începând cu 2011, prima etapă de evaluare se va putea desfășura în toate cele 23 de limbi oficiale ale UE.

* Pentru ca procedura de selecție să fie disponibilă talentelor europene de vârf din întreaga lume, extindem numărul centrelor de testare disponibile în afara Europei pentru prima etapă a evaluării. Candidații vor putea să aleagă dintre 37 de centre de testare din întreaga lume, răspândite pe 5 continente.

Mai multe informații cu privire la carierele în instituţiile europene și despre modul în care se poate depune candidatura pentru acestea sunt disponibile în pagina //www.eu-careers.eu/.

Persoanele interesate pot, de asemenea, să primească cele mai recente informații prin intermediul reţelelor Facebook sau Twitter – prin simpla căutare a expresiei „EU Careers”.

Bucuresti, 04.02.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *