Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rata de penetrare a serviciilor de acces la telefonie mobila

a atins aproximativ 81%

„Comunicaţiile reprezintă unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei naţionale şi totodată unul dintre cele mai atractive pentru investitorii străini. La finalul anului 2006, numărul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă (pe bază de abonamente şi cartele preplătite) atingea 17,4 milioane, cu aproximativ 30% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului precedent, iar rata de penetrare a acestui tip de servicii era de aproximativ 81%. De asemenea, numărul conexiunilor de acces la Internet a atins valoarea de 3,3 milioane, mai mult cu 80% faţă de luna decembrie 2005. Dintre acestea, aproximativ 1,8 milioane sunt conexiuni în bandă largă, care au înregistrat o creştere de 135% comparativ cu sfârşitul anului 2005, rata de penetrare broadband ajungând la 8,2%. Este vorba aşadar de un sector cu creştere fantastică, faţă de care investitorii străini îşi manifestă tot mai pregnant interesul”, a declarat astăzi Dan Georgescu, preşedintele ANRCTI, în cadrul primei ediţii a Summit-ului SEE Investment organizat de Business Review.

În anul 2006, sectorul comunicaţiilor electronice din România a urmat tendinţa la nivel european în ceea ce priveşte dezvoltarea serviciilor de telefonie şi acces la internet, marii jucători din Europa şi Statele Unite fiind deja prezenţi pe piaţa din ţara noastră, cu investiţii majore.

Conform rezultatelor preliminare obţinute în urma verificării şi prelucrării în proporţie de 90% a datelor statistice raportate către ANRCTI de furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice pentru anul 2006, cota de piaţă a furnizorilor alternativi pentru serviciile de acces la  reţelele fixe de telefonie era de aproximativ 20%, iar numărul de furnizori alternativi de servicii de telefonie fixă la nivelul pieţei cu amănuntul a crescut la 105, faţă de 64 la jumătatea anului 2006.

Piaţa telecom din România creează toate condiţiile pentru dezvoltarea unei afaceri de succes – un investitor este interesat în primul rând de rata de creştere a pieţei în întregime sau a sectorului. Din această privinţă, piaţa de comunicaţii din România depăşeşte uşor pieţe din ţări ca Ungaria şi Polonia, care deşi ca valoare a pieţei se plasează pe primele locuri în Uniunea Europeană, au înregistrat totuşi ritmuri de creştere inferioare.

“O contribuţie importantă la atractivitatea investiţională a unei pieţe o are existenţa garanţiilor care susţin funcţionarea la parametri corecţi a concurenţei. Acestea sunt drepturi pe care ANRCTI le creează în beneficiul operatorilor – posibilitatea unui operator de a se interconecta în condiţii echitabile cu reţeaua operatorilor cu putere semnificativă pe piaţă, posibilitatea de a oferi utilizatorilor servicii de telefonie prin intermediul facilităţii de selectare a transportatorului sau posibilitatea de a avea acces la abonaţii operatorului fost monopolist prin intermediul buclei locale a acestuia”, a mai adăugat Dan Georgescu.

Alături de preşedintele ANRCTI, la conferinţă au mai fost prezenţi domnul H.E. Ivica Mastruko ambasadorul Croaţiei la Bucureşti, domnul Florin Vasilache, secretar general în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Investiţii Străine, cât şi reprezentanţii unor companii de profil din ţară şi din străinătate.

Bucuresti, 7.3.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.