Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Printr-o metoda inovatoare, sase licee care au avut rezultate slabe

la BAC in 2011 au curajul sa caute solutii in propria ograda

· Proiectul, bazat pe coaching de echipă și voluntariat, îi provoacă pe elevi, profesori și părinți să lucreze împreună pentru rezultate mai bune

De la începutul anului 2012, o echipă de coachi (antrenori) voluntari sprijină șase licee care au avut rezultate slabe la BAC în 2011 (promovabilitate sub 20%) să găsească soluții la problemele cu care se confruntă: de la abseinteism, la disciplină și lipsă de motivație sau de încredere. Acest proiect-pilot a fost lansat de către Asociaţia Română pentru Coaching și Asociația ROI, în parteneriat cu alte organizații, și cu sprijinul Ministerului Educaţiei, Cercetării și Inovației.

“Inovația adusă de proiectul Zburd – Educație prin coaching este lucrul în echipă. În România, este foarte rar ca elevii, părinții și profesorii să lucreze împreună. Ei bine, coachii voluntari în acest proiect facilitează procesul prin care aceștia lucrează în echipă pentru a obține rezultate palpabile, printr-o metodă care a avut succes în alte țări”, a declarat Simona David-Crisbășanu, managerul proiectului.

Liceele incluse în proiect sunt din Brașov, Iași, Sibiu, Câmpulung Muscel și din București. De notat că majoritatea elevilor din liceele selectate provin din medii defavorizate, cu familii monoparentale sau chiar fără părinți. De aceea, mare parte dintre elevii din clasele terminale sunt obligați să se angajeze.

“Mai este mult de lucru în ceea ce privește implicarea profesorilor, a diriginților și atragerea mai multor elevi și părinți în proiect. Nu este ușor, ne lovim de multe probleme de sistem, dar primele rezultate sunt încurajatoare și ne arată că suntem pe drumul cel bun”, adaugă Simona.

· Studiu de caz – Liceul de Mecanică Fină București

În prezent, echipele constituite la nivelul fiecărui liceu sunt în curs de formare, analizează problemele cu care se confruntă școala și propun și soluții. Spre exemplu, la Liceul de Mecanică Fină din București, un grup de elevi din clasele terminale a reușit să se organizeze astfel încât să se pregătească suplimentar pentru BAC. Numărul celor care se pregătesc s-a triplat și li s-au alăturat ocazional chiar și elevi de la cursurile de la seral.

Robert, elev în clasa a XII-a, spune că “am învățat să lucrăm mai bine în echipă”. ”Am văzut că avem puterea să schimbăm lucrurile în favoarea noastră”, adaugă el. “Am învățat să fim uniți și să nu ne lăsăm până nu ne atingem scopul”, spune Cristina, colega lui Robert.

Profesorii din Liceul de Mecanică Fină implicați în echipă apreciază că “în ciuda situației dezastruoase, lucrurile se mișcă”. În acest proces, ei afirmă că au învățat să se ajute și să se asculte unii pe alții. De asemenea, au constatat că elevii pot să-și asume responsabilități, dacă sunt ascultați și dacă profesorii reușesc să ajungă la sufletul lor.

· Metoda aplicată

Metodologia folosită în proiect și-a dovedit eficacitatea și eficiența în lucrul cu școlile din alte țări. Cel care aduce această metodologie în România printr-o serie de workshopuri organizate special pentru echipa de 12 coachi este Ernie Turner, preşedintele Leadership in International Management (LIM). Ernie este coach cu experienţă de peste 30 de ani în a lucra cu organizaţii intenaţionale, atât în sectorul privat, cât și în domeniul educațional. "Sunt încântat de pasiunea și talentul coachilor care sprijină directorii și echipele liceelor în efortul de a implica întreaga comunitate a școlii pentru a transforma mediul de învățare într-unul atractiv. Sunt onorat să fiu parte din acest proces transformațional”, spune Ernie, și el voluntar în acest proiect.

“Ne interesează problemele reale cu care se confruntă părinții, profesorii și, în special, copiii. Ca în orice proces de coaching, noi nu oferim rețete, ci ne concentrăm pe a-i sprijini pe profesori și pe elevi să-și găsească propriile răspunsuri și soluții la aceste probleme care împiedică performanța. Astfel, putem obține schimbări reale și de impact”, explică Oana Stoianovici-Cioponea, coach cu experiență în leadership transformațional. Oana este cea care coordonează echipa de coachi și supervizează aplicarea metodologiei.

La rândul său, Costel Coravu, președinte al Asociației Române pentru Coaching și unul dintre coachi afirmă că “proiectul contribuie la transformarea societății românești și demonstrează cum poate coachingul să producă rezultate chiar și acolo unde se crede că este aproape imposibil. Deja și-au exprimat intenția de a contribui la acest proiect și alți coachi, în măsura în care proiectul se va extinde”.

Liceele incluse în proiect
· Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
· Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Terezianum Sibiu
· Colegiul Tehnic Ștefănescu Iași
· Colegiul Tehnic Câmpulung Muscel
· Colegiul Tehnic Poștă și Telecomunicații București
· Colegiul Școlar Industrial Mecanică Fină București

Organizațiile implicate în proiect

Asociaţia Română pentru Coaching, organizația care a inițiat proiectul, benefeciază de sprijinul următoarelor organizaţii: Asociația ROI, Leadership in International Management și Asociaţia pentru Excelenţă “Perform” Iaşi, Junior Achievement România și Universitatea Bucureşti, Facultatea Psihologie şi Ştiintele Educaţiei pentru evaluare.

Website: www.zburd.ro
Facebook: //www.facebook.com/ZburdEdu

Bucuresti, 24.05.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.