Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Primele teste oficiale din 2013 de la Jerez in Spania

pirelli

Echipele au incheiat prima sesiune de teste cu noile pneuri Pirelli cu o impresie pozitiva

Echipele de Formula 1 au avut ocazia, saptamana aceasta, sa testeze noile anvelope Pirelli pentru sezonul 2013. Circuitul de la Jerez, locul unde a fost programata prima sesiune oficiala de teste din acest sezon, este ingust si virajat, iar echipele au reusit sa testeze noile pneuri in circumstante diferite.

Dupa primele patru zile pe circuit, echipele au plecat de la Jerez cu o impresie pozitiva. Urmatoarea sesiune oficiala de teste este programata in perioada 19 – 22 februarie pe circuitul de la Barcelona.

„Pe parcursul celor patru zile de la Jerez, majoritatea echipelor au venit cu noile monoposturi si am putut vedea comportamentul acestora in raport cu noile compozitii de pneuri care vor fi folosite in 2013. Impresia generala a fost una buna si se pare ca suntem pe drumul cel bun, iar schimbarile pe care le-am facut dau rezultatele la care ne asteptam: adica pneurile sunt mai rapide decat cele de anul trecut, iar fereastra in care ating performantele de top este mai mare. Conditiile de la Jerez nu au fost unele ideale, mai ales ca am constatat ca suprafata a devenit si mai abraziva decat anul trecut – cea mai abraziva suprafata dintre toate circuituele – si tocmai de aceea este dificil sa tragem o concluzie. Totusi am adunat foarte multe informatii referitoare la pneurile de compozitie hard si medium, putine pentru cele de compozitie soft si niciun fel de date referitoare la pneurile de compozitie supersoft. Asteptam acum cu interes cele doua sesiuni de teste de la Barcelona care cu siguranta vor ajuta echipele sa inteleaga si mai bine comportamentul noilor pneuri”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

INFORMATII SUPLIMENTARE:

• Fiecare echipa are alocate 100 de seturi de pneuri pentru fiecare masina pe an pentru sesiunile de teste. La Jerez, scopul principal al echipelor a fost sa descopere performantele noilor anvelope corelate cu monoposturile dezvoltate pentru sezonul 2013. Pirelli a adus la prima sesiune de teste 35 de seturi de pneuri pentru fiecare masina (20 alese de Pirelli si 15 de fiecare echipa)
.
• Temperaturile, ambientala si cea a circuitului, au fost scazute, aproximativ 15 grade Celsius, ceea ce a favorizat aparitia fenomenului de grainig. Acest fenomen apare atunci cand un pneu derapeaza, fara sa fi ajuns la temperatura optima de functionare. Acest fenomen a aparut in special dimineata, cand temperaturile au fost mai mici de 5 grade Celsius, si a fost accentuat de suprafata foarte abraziva a circuitului.

• Tinand cont ca circuitul de la Jerez nu este unul tipic, in comparatie cu cele pe care se va concura anul acesta, diferenta de timp intre compozitii nu este foarte reprezentativa pentru restul sezonului.

ALTE INFORMATII DE LA TESTE:

• Cele mai multe tururi parcurse la Jerez: Gutierrez – 252 tururi; Di Resta – 240; Massa – 227.
• Unele dintre echipe au parcurs peste 700 km de teste pe zi, adica echivalentul a doua curse de Formula 1.
• Tinand cont ca nu a plouat pe parcursul celor patru zile, pneurile intermediare si cele de ploaie nu au fost folosite decat formal in prima sesiune oficiala de teste de la Jerez.
• In afara programului de teste, toate echipele au exersat si opririle la boxe.
• Pneurile hard Pirelli P Zero Orange, care inlocuiesc versiunea argintie de anul trecut, au fost folosite aici pentru prima oara.
• Configuratia circuitului de la Jerez, cu multe viraje lente, solicita la maximum pneurile, in special cele spate, din punctul de vedere al tractiunii.
• Abrazivitatea circuitului de la Jerez se datoreaza lipsei bitumului din asfalt, ceea ce duce la crearea de mici spatii goale pe suprafata asfaltului.

CIFRE:

• Numarul total de seturi de pneuri adus la Jerez: 385 (1540 de anvelope)
– supersoft: 7 seturi
– soft: 49 seturi
– medium: 157 seturi
– hard: 95 seturi
– intermediare: 42 seturi
– de ploaie: 35 seturi

• Numarul total de seturi folosite: 251
– supersoft: 3 seturi
– soft: 33 seturi
– medium: 137 seturi
– hard: 74 seturi
– intermediare: 3 seturi
– de ploaie: 1 set

• Cele mai multe tururi parcurse:
– 20 tururi cu compozitia hard
– 24 tururi cu compozitia medium
– 12 tururi cu compozitia soft
– 8 tururi cu compozitia supersoft
– 3 tururi cu pneurile intermediare
– 1 tur cu pneurile de ploaie

• Cea mai mare/scazuta temperatura ambientala: 3 °C (ziua a 3-a) / 22 °C (ziua 1)
• Cea mai mare/scazuta temperatura a asfaltului: 5 °C (ziua a 3-a) / 28 °C (ziua 1)

REZULTATE:

Ziua 1
1. Jenson Button, McLaren                   1.18.861          Hard (noi)
2. Mark Webber, Red Bull                     1.19.709          Medium (noi)
3.  Romain Grosjean, Lotus                  1.19.796          Hard (noi)

Ziua 2
1. Romain Grosjean, Lotus                   1.18.218          Soft (noi)
2. Paul Di Resta, Force India                1.19.003          Soft (noi)
3. Daniel Ricciardo, Toro Rosso           1.19.134          Medium (noi)

Ziua 3
1. Felipe Massa, Ferrari                        1.17.879          Soft (noi)
2. Nico Rosberg, Mercedes                  1.18.766          Medium (noi)
3. Sebastian Vettel, Red Bull                1.19.052          Medium (noi)

Ziua 4
1. Kimi Räikkönen, Lotus                      1.18.148          Soft (noi)
2. Jules Bianchi, Force India                1.18.175          Soft (noi)
3. Sebastian Vettel, Red Bull                1.18.565          Hard (noi)

Jerez / Bucuresti, 10.02.2013

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.