Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Primele scheme UE privind durabilitatea biocarburantilor au primit unda verde

Biocarburanţii pot reprezenta un înlocuitor ecologic al combustibililor fosili. Totuşi, trebuie să ne asigurăm că pădurile tropicale şi turbăriile bogate în carbon nu vor fi transformate în plantaţii de palmieri pentru ulei sau în plantaţii de trestie de zahăr. Trebuie totodată să garantăm că, faţă de combustibilii fosili, biocarburanţii utilizaţi în UE contribuie palpabil la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest scop, durabilitatea biocarburanţilor trebuie verificată de statele membre sau prin intermediul unor scheme voluntare care au fost aprobate de Comisia Europeană. Astăzi, Comisia a recunoscut şapte astfel de scheme voluntare: ISCC, Bonsucro EU, RTRS EU RED, RSB EU RED, 2BSvs, RSBA şi Greenergy. Această recunoaştere se aplică direct în cele 27 de state membre ale UE.

Günther Oettinger, comisarul pentru energie, a afirmat: „Trebuie să ne asigurăm că întregul lanţ al biocarburanţilor, de la producţie la livrare, este durabil. Din acest motiv, am stabilit cele mai ridicate standarde de durabilitate din lume. Schemele recunoscute astăzi la nivelul UE sunt un bun exemplu al unui sistem transparent si fiabil care asigură respectarea acestor standarde ridicate.”

Pentru a beneficia de finanţare publică sau pentru a contribui la realizarea obiectivelor naţionale obligatorii pentru energia din surse regenerabile, biocarburanţii utilizaţi în UE, fie produşi la nivel local sau importaţi, trebuie să respecte criteriile de durabilitate. Aceste criterii sunt menite să împiedice schimbarea destinaţiei zonelor cu stocuri mari de carbon şi cu o biodiversitate bogată în scopul obţinerii de materii prime pentru biocarburanţi.

În practică, acest lucru înseamnă că biocarburanţii proveniţi din recolte cultivate pe un teren care fusese anterior pădure tropicală sau păşune naturală, cu un ecosistem unic, nu pot fi consideraţi durabili. În plus, emisiile de gaze cu efect de seră produse de-a lungul întregului lanţ de producţie trebuie să fie cu cel puţin 35% mai reduse decât în cazul combustibililor fosili. Cu timpul, această ştachetă va fi din ce în ce mai ridicată.

Context

UE şi-a stabilit obiectivul de a realiza o cotă minimă de 10% de energii din surse regenerabile în sectorul transporturilor până în 2020. Dacă se recurge la biocarburanţi pentru realizarea cotei, aceştia trebuie să întrunească o serie de criterii de durabilitate. Aceasta înseamnă că biocarburanţii nu pot fi obţinuţi în zone caracterizate de o mare biodiversitate, precum ariile protejate sau zonele în care se află depozitată o cantitate mare de carbon, precum pădurile sau turbăriile.

Companiile pot opta să demonstreze conformitatea cu aceste cerinţe în materie de durabilitate prin intermediul sistemelor naţionale sau prin participarea la o schemă voluntară recunoscută de Comisie. După ce verifică temeinic dacă o schemă respectă cerinţele în materie de durabilitate şi în cazul în care constată că ea respectă cerinţele în materie de durabilitate prevăzute de Directiva privind energia din surse regenerabile , Comisia acordă o recunoaştere a cărei valabilitate este de 5 ani. O astfel de schemă verifică unde şi cum sunt produşi biocarburanţii. Dacă sunt respectate regulile schemei voluntare, aceasta poate emite un certificat pentru produsul respectiv.

După o evaluare detaliată de către Comisie şi după numeroase îmbunătăţiri, au fost recunoscute următoarele scheme:
* ISCC (schemă din Germania, finanţată public, care vizează toate tipurile de biocarburanţi)
* Bonsucro EU (iniţiativă sub formă de masă rotundă pentru biocarburanţi obţinuţi pe bază de trestie de zahăr, cu accent pe Brazilia)
* RTRS EU RED (iniţiativă sub formă de masă rotundă pentru biocarburanţi obţinuţi pe bază de soia, cu accent pe Argentina şi Brazilia)
* RSB EU RED (iniţiativă sub formă de masă rotundă care vizează toate tipurile de biocarburanţi)
* 2BSvs (schemă a industriei franceze, care vizează toate tipurile de biocarburanţi) RSBA (schemă industrială pentru Abengoa, care vizează lanţul lor de aprovizionare)
* Greenergy (schemă industrială pentru Greenergy, care vizează etanolul obţinut din trestie de zahăr şi provenind din Brazilia)

Comisia derulează în prezent discuţii cu alte scheme voluntare pe tema modului în care acestea îşi pot îmbunătăţi standardele pentru a respecta cerinţele de durabilitate aplicabile biocarburanţilor.

Pagini Utile

* Informaţii suplimentare
Schemele recunoscute şi rapoartele de evaluare vor fi publicate pe platforma în materie de transparenţă, la adresa: //ec.europa.eu/energy/renewables/biofuels/sustainability_schemes_en.htm

* Mai multe detalii referitoare la schemele recunoscute astăzi se regăsesc în:
MEMO/11/522

* Persoane de contact:
Marlene Holzner (+32 2 296 01 96)
Nicole Bockstaller (+32 2 295 25 89)

Bucuresti, 19.07.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.