Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Prima statie de hidrogen cu doua tipuri de tehnologii de realimentare

Acum este posibil să conduci un automobil cu pile de combustie din sudul Germaniei până pe malul Lacului Garda, în Italia. Deschiderea unei staţii de hidrogen în Detmoldstrasse, München, completează zona de sud a proiectului european HyFIVE, care cuprinde Stuttgart, Munich, Innsbruck şi Bolsano. "Această formă nouă de mobilitate, bazată pe hidrogen, oferă utilizatorilor privaţi şi comerciali posibilitatea unei mobilităţi fără emisii pe distanţe lungi, fără nici un fel de compromis în ceea ce priveşte confortul, spaţiul şi timpii de realimentare", a declarat Matthias Klietz, director de cercetare a sistemelor de propulsie în cadrul BMW Group, referitor la avantajele hidrogenului.

Amplasată pe Detmoldstrasse, în apropiere de centrul de dezvoltare şi cercetare BMW, staţia de realimentare TOTAL, care oferă mai multe tipuri de combustibil, reprezintă un punct de reper important. Este prima staţie publică de realimentare din lume la care două pompe permit alimentarea cu hidrogen prin utilizarea a două tipuri diferite de tehnologii de realimentare, astfel:

  • Standard în industrie, tehnologia de stocare a hidrogenului CGH2, cu o presiune de 700 bar. Această tehnologie de realimentare pentru automobilele cu pile de combustie cu hidrogen este deja disponibilă în funcţiune.
  • Tehnologia de stocare a hidrogenului criocompresat (CCH2). Această tehnologie, dezvoltată de BMW Group, implică stocarea la temperatură joasă a hidrogenului gazos la bordul automobilului, la o presiune de până la 350 bar. În prezent, tehnologia se află în fază avansată de dezvoltare şi va fi disponibilă pentru utilizarea la scară largă pe un interval de timp mai lung. Rezervoarele CCH2 oferă o capacitate de stocare a hidrogenului mai mare cu până la 50% decât rezervoarele de 700 bar şi pot susţine o autonomie de peste 500 de kilometri.

Pentru a cerceta şi a dezvolta ambele tipuri de sisteme de stocare şi integrarea lor în automobile, pentru BMW Group este important să aibă ambele sisteme disponibile pentru testare în lumea reală, nu doar în laborator. Scenarii mult mai realiste de testare pot fi obţinute dacă testele în laborator sunt completate de teste la o staţie publică de realimentare.

Automobilele electrice cu pile de combustie cu hidrogen oferă:

  • Realimentare rapidă şi convenabilă în mai puţin de cinci minute – ceea ce reprezintă aproape acelaşi timp ca pentru realimentarea cu benzină sau motorină a unui automobil convenţional.
  • Autonomii mari de peste 500 de kilometri datorită densităţii mari de energie a hidrogenului.
  • Condus în regim integral electric, fără nici un fel de emisii.

Din moment ce automobilele electrice cu pile de combustie sunt foarte potrivite pentru călătoriile mai lungi, acestea reprezintă completarea ideală a modelelor BMW i şi pentru viitoarele modele hybrid plug-in de serie ale mărcii BMW, care vor fi bazate pe tehnologia eDrive. Pilele de combustie transformă hidrogenul gazos din rezervorul automobilului în curent electric şi apă. Cum acumulatorul de înaltă tensiune este folosit doar ca un buffer de energie, o bateria mult mai mică şi mai uşoară poate fi utilizată faţă de un automobile electric cu acumulator.

Pe termen lung, soluţii de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen devin o parte integrantă a programului Efficient Dynamics desfăşurat de BMW, adăugându-se diversităţii de sisteme de propulsie din portofoliul BMW Group. Acest portofoliu de tehnologii poate fi adaptat flexibil la diferitele concepte de automobil, la cerinţele clienţilor şi la cerinţele legale şi normative de pe pieţele auto internaţionale.

Cu toate acestea, un element de bază pentru lansarea cu succes a automobilelor cu pile de combustie cu hidrogen este dezvoltarea infrastructurii de realimentare cu hidrogen pe pieţele auto relevante. Pe pieţele iniţiale importante pentru hidrogen, precum Japonia, California (SUA) şi Europa (în special Germania, Marea Britanie şi Scandinavia), este realist să presupunem că actualele iniţiative de infrastructură vor duce la crearea unei infrastructuri iniţiale de realimentare cu hidrogen în jurul anului 2020. Spre deosebire de Japonia, care ca insulă are o suprafaţă mult mai uşor de controlat şi acoperit, Europa se confruntă cu cerinţe mult mai dificile în ceea ce priveşte asigurarea infrastructurii transnaţionale.

Astfel, BMW Group contribuie în mod activ, prin experienţa sa, ca partener în iniţiative importante pentru dezvoltarea şi planificarea infrastructurii de hidrogen, precum iniţiativele H2 Mobility şi CEP din Germania, dar şi ca membru activ al Angajamentului Comun al Uniunii Europene pentru pilele de combustie cu hidrogen. Şi din punct de vedere al tehnologiei, cooperarea cu parteneri puternici are sens pentru accelerarea dezvoltării. Prin urmare, BMW Group colaborează intens cu TOTAL Germany şi Linde Group în procesele şi tehnologiile de realimentare.

Pe termen lung, unul din obiectivele de dezvoltare ar fi utilizarea electrolizei "power-to-gas" (energie-în-gaz) pentru stocarea surplusului de energie electrică din surse regenerabile sub formă de hidrogen.

Energia produsă de panourile solare produsă în timpul zilei este folosită pentru a genera hidrogen din apă. Hidrogenul generat este stocat în soluţii similare cu rezervoarele pentru automobil. Ulterior, printr-o tehnologie de pila de combustie, la fel ca în automobil, se generează curent atunci când este necesar pentru consum, de exemplu pentru iluminat pe timp de noapte. Tehnologia dezvoltată pentru propulsia de automobile, poate deveni astfel o soluţie importantă pentru stocarea casnică de energie, înlocuind bateriile de capacitate mare.

München / Bucuresti, 17.07.2015

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *