Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Povestea lui Robert si cum poate schimba tehnologia viața unui copil

Povestea lui Robert
  • Dintr-un copil marginalizat, victimă a bullying-ului, Robert a devenit o inspirație pentru colegii săi

O rată a analfabetismului funcțional ajunsă la 44%, aproape un sfert dintr-o generație pierdută pe parcursul a 8 ani de școală în mediul rural, 259.000 de copii fără acces la orele online, care riscă să rămână cu până la 2 ani în urma colegilor care au putut frecventa cursurile – acestea sunt doar o mică parte dintre statisticile îngrijorătoare care relevă situația din educație provocată de pandemia de coronavirus. Paradigma de învățare s-a schimbat aproape peste noapte, ceea ce a forțat atât profesorii, cât și elevii să se adapteze din mers noilor realități. Însă, cu toate că cifrele arată în acest moment o realitate departe de a fi ideală, există și cazuri care demonstrează că situația poate fi schimbată radical în bine, prin implicarea comunității.

Unul dintre cazuri este cel al lui Robert, un copil de 10 ani din Valea Doftanei, județul Prahova, care a transformat perioada dificilă a școlii online într-o oportunitate de a evolua spectaculos și de a-și depăși limitele. Dintr-un copil marginalizat, victimă a bullying-ului, ironizat pentru că scria și citea cu dificultate, Robert a devenit o inspirație pentru colegii săi, un „mic erou” care demonstrează prin povestea sa cât de importantă este solidaritatea și cum poate fi transformată o viață prin intermediul ei.

Povestea lui Robert

„În clasa întâi, când s-a transferat la noi, Robert era așa de timid și de închis în el, că un an de zile nu am putut să înțeleg ce-mi spune. Nu comunica prea mult nici cu colegii” își amintește învățătoarea sa, Ana Clara Grecu. Perioada când școlile au intrat în scenariul roșu a complicat și mai mult situația, într-o primă fază, mai ales pentru copiii ca Robert, cu dificultăți de învățare și cu o situație materială precară. „Nu avea nici măcar un telefon mai performant, cu care să se conecteze. Îl ajuta un coleg de școală, care îl lua la el acasă și intrau pe Zoom împreună. Salvarea a venit de la Narada. Am scris un proiect pe care l-au finanțat, așa că Robert a primit o tabletă și o cartelă cu internet”, spune învățătoarea.

Dotarea cu tehnologia necesară învățării online l-a conectat pe Robert la activitățile clasei, între care s-au numărat experimente propuse de Miss Science 2000, întâlniri virtuale cu pictori, terapeuți, oameni de știință sau scriitori de carte pentru copii. A putut astfel participa nu doar la cursuri, ci și la ore de lectură și chiar la un carnaval la finalul clasei a III-a.

Revenirea pe băncile școlii, după perioada învățării online a adus și unele surprize: „Când am revenit la școală, cea mai mare schimbare am observat-o la Robert. Am plâns de bucurie, vă spun din toată inima!” mărturisește învățătoarea Ana Clara Grecu. „E clar că mulți copii au fost afectați negativ de pandemia de Covid-19, pe Robert, însă, școala online l-a făcut să înflorească. Și colegii lui au văzut schimbarea și l-au încurajat constant, l-au aplaudat când citea bine, când își prezenta experimentul sau cartea preferată. Într-o zi, l-am întrebat dacă vrea să vină în fața clasei și să le spună tuturor ce anume l-a ajutat să se schimbe astfel. Cred că nu voi uita cuvintele lui niciodată. A spus: tehnologia, cititul și colegii. Acum, Robert își prezintă compunerile în fața clasei, se joacă împreună cu colegii în pauză și se vede pe chipul lui că e un copil fericit, apreciat, înțeles de noi toți”.

4 din 10 copii din mediile defavorizate s-au aflat în situația lui Robert în perioada cât școlile au funcționat online. Aceștia riscă să rămână în urmă cu 1,5 până la 2 ani – conform statisticilor la nivel internațional – dacă nu recuperează materia pierdută. Creșterea ratei analfabetismului funcțional cu încă 10 procente și îngroșarea rândurilor celor care abandonează școala sunt alte potențiale pericole pentru acești copii. Dar scenariul poate fi și unul pozitiv, iar povestea lui Robert demonstrează lucrul acesta. O donație de 2 euro lunar prin SMS la 8845 cu textul „ELEV” sau prin plata cu cardul pe pagina campaniei – www.doneaza.naradix.ro – conectează la educație copiii din mediile defavorizate. Cu doar 2 euro lunar, doi copii au acces la platforma de educație remedială care va fi lansată de Narada pe 12 iulie.

Susține un MIC EROU cu o donație de 2 euro prin SMS la 8845 cu textul “ELEV”, confirmă “ELEV DA”, iar noi îl conectăm la o șansă nouă pentru un viitor mai bun.

Sute de povești asemănătoare cu cea a lui Robert pot fi rescrise astfel încât să aibă un final fericit, pentru că accesul la tehnologia necesară recuperării materiei pierdute înseamnă concret o șansă la un viitor mai bun. „Educația este drumul cel mai scurt către lumea mare din care copiii pot alege ce își doresc să facă pentru viitor”, spune Smiley, partener împreună cu HaHaHa Production alături de Narada, în această campanie națională.

Campanie realizată cu sprijinul ARC & donatie.ro; Digi Mobil, Orange România, Telekom România și Vodafone România. Valoarea Donaţiei este de 2 Euro/lună. Suma alocată cauzei este de 2 Euro. Nu se percepe TVA pentru donaţiile de pe abonament. În reţelele Digi Mobil, Orange şi Telekom România Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reţinut la achiziţionarea creditului. Pentru donaţiile de pe cartele preplătite, în reţeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA.

* Donatia poate fi oprită trimițând SMS cu textul “ELEV STOP” la 8845.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.