Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Pietele bunurilor de folosinta indelungata din Europa de Vest – crestere si stabilitate

Rezultatele GfK TEMAX® Western Europe pentru trimestrul trei 2010

Consumatorii din Europa de Vest au cheltuit în al treilea trimestru al anului 2010 pentru bunurile de folosinţă îndelungată 44,0 miliarde euro, o creştere totală de 2,2 procente comparativ cu acelaşi trimestru din 2009. Şi în sectoarele IT şi electrocasnice mici s-au înregistrat creşteri, aceste domenii au condus de altfel la creşteri în rândul sectoarelor. În special trei categorii de produse prezintă rezultate mai bune decât restul pieţei: laptopurile, aparatele de pregătit băuturi calde şi telefoanele mobile. Majoritatea ţărilor vest europene prezintă un trend stabil şi pozitiv şi se aşteaptă la un sfârşit de an bun. Constatările se bazează pe studii realizate de către panelul de retail al GfK Retail and Technology.

În al treilea trimestru al anului 2010 a continuat trendul pozitiv de vânzari din ultimele trimestre şi toate sectoarele, cu excepţia electronicelor de larg consum, telecomunicaţiilor, echipamentelor de birou şi consumabilelor au prezentat evoluţii pozitive. Cu toate acestea, valoarea vânzărilor nu a atins încă, la un an de la criza economică, nivelul celui de-al treilea trimestru al anului 2008.

Piaţa IT a înregistrat o apreciere pozitivă în întreaga Europă de Vest prin procentul de +10,0 de la sfârşitul trimestrului. Sectorul electrocasnicelor mici a înregistrat o creştere de +5,5 procente, urmat de sectorul Foto (+5,4 procente). Piaţa electrocasnicelor mici prezintă o creştere de 3,8 procente. Echipamentele de birou au înregistrat o uşoară scădere de 1,5 procente, în timp ce piaţa telecomunicaţiilor şi electronicelor de larg consum a scăzut cu un procent de2,9, respectiv 4,2.

Evoluţia vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată pentru Europa de Vest

Sursa: GfK TEMAX® Western Europe, GfK Retail and Technology

IT: computerele mobile şi reţelele de internet cresc în vânzări

Sectorul IT a depăşit din punct de vedere valoric sectorul electronicelor de larg consum şi este, în urma vânzărilor de 10,9 miliarde euro, cel mai mare sector din cel de-al treilea trimestru al anului 2010. Datorită creşterii înregistrate, piaţa IT a depăşit alte domenii şi a înregistrat un câştig de 10,0 procente faţă de anul precedent. Ca şi în celelalte sectoare, există în fiecare ţară, din cauza condiţiilor financiare generale, provocări pentru piaţă, dar chiar şi în aceste ţări, cererea de servicii IT este relativ stabilă. Suedia, Marea Britanie, Austria şi Belgia s-au bucurat de o dublă creştere, în timp ce în Olanda şi Franta s-a înregistrat o creştere puternică. Alte ţări, cu excepţia Greciei, care prezintă în continuare greutăţi, ramân stabile.

Electrocasnicele mici: Inovaţia, stilul de viaţă, produsele de îngrijire personală definesc piaţa

În cel de-al treilea trimestru al anului 2010 consumatorii au cheltuit în total 3,4 miliarde euro pe electrocasnicele mici. Această cifră corespunde unui câştig de5,5 procente în comparaţie cu anul precedent. Cele mai mari patru ţări, în special, Germania, Franţa, Marea Britanie şi Italia au contribuit foarte mult la această evoluţie pozitivă. Influenţa Marii Britanii a fost întărită de recenta apreciere a lirei britanice.

Foto: camerele foto şi sistemele multimedia sporesc creşterea

În sectorul Foto, vânzările s-au ridicat la 2,3 miliarde euro, ceea ce corespunde unei creşteri de 5,4 procente faţă de trimestrul anului precedent. Toate pieţele au prezentat o creştere semnificativă, cu excepţia Greciei, Olandei şi Spaniei unde s-a înregistrat un declin.

Electrocasnicele mari: Economisirea energiei rămâne liderul cel mai important al pieţei

Piaţa vest europeană a electrocasnicelor mari prezintă în cel de-al treilea trimestru al anului 2010 aceeaşi creştere ca şi în prima jumatate a anului. Cu un câştig de 3,8 procente faţă de acelaşi trimestru al anului 2009, piaţa electrocasnicelor mari se află pe locul patru în ceea ce priveşte rata de creştere. În cel de-al treilea trimestru valoarea totală a vânzărilor a fost de 8,25 miliarde euro.

Echipamentele de birou şi consumabilele: Declinul încetineşte

Vânzările totale de echipamente de birou şi consumabile au fost, în cel de-al treilea trimestru al anului 2010, de 4,0 miliarde euro. Această valoare corespunde unui declin de 1,5 procente în comparaţie cu cel de-al treilea trimestru al anului 2009 şi unui procent mai mare de 3 % faţă de cel de-al doilea trimestru al anului 2010. Acest rezultat prezintă o stabilizare a pieţei până la sfârşitul anului. De aici încolo, este foarte probabil ca declinul să ia sfârşit.

Telecom – smartphone-urile întăresc piaţa

În cel de-al treilea trimestru al anului 2010 au scăzut vânzările din sectorul telecomunicaţiilor cu 2,9 procente. După un început bun în primul trimestru, valoarea pieţei a încetinit în primele trei trimestre din cauza preţurilor subvenţionate.

Electronicele de larg consum: uşor declin în cel de-al treilea trimestru

Sectorul electronicelor de larg consum a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al anului 2010 vânzări de 10,2 miliarde euro şi a cunoscut un declin de 4,2 procente. Rezultatul a fost determinat în principal de o încetinire a cererii pentru televizoare după Campionatul Mondial de fotbal, care a încurajat vânzările în primele două trimestere ale anului 2010. Din segmentele unde s-au înregistrat creşteri fac parte: decodoarele, sistemele HI-FI, căştile.

Diferenţe în rândul sectoarelor şi ţărilor din Europa de Vest

În cel de-al treilea trimestru al anului 2010 s-au înregistrat în aproape fiecare ţară vest europeană rate de creştere pozitive sau cel puţin stabile. Singurele excepţii au fost Grecia, Spania, Portugalia şi Italia, care trebuie să lupte în continuare. Aşadar, în cel de-al treilea trimestru, GfK TEMAX a prezentat o creştere de 2,2 procente. Acest lucru indică faptul că piaţa de bunuri de larg consum se află pe un drum încurajator, care va continua şi în cel de-al patrulea trimestru al anului. Cu toate acestea, este important să se ia în considerare diferenţele dintre ţări, în rândul cărora sectorul serviciilor poate varia considerabil.

Rezumat în format tabelar

M. EUR

Q4 2009

Q1 2010

Q2 2010

Q3 2010

Q3 2010 Q3 2009 +/- in %

Q1-3 2010

Q1-3 2010 Q1-3 2009 +/- in %

Consumer Electronics

15,703

12,162

10,899

10,235

-4.2%

33,296

1.7%

Photo

2,817

1,999

2,189

2,267

5.4%

6,454

3.9%

Major Domestic Appliances

8,258

7,750

7,512

8,248

3.8%

23,510

3.7%

Small Domestic Apliances

4,219

3,407

3,131

3,397

5.5%

9,935

4.5%

Information Technology

12,866

11,444

9,828

10,913

10.0%

32,184

5.7%

Telecommunication

6,103

5,098

4,448

4,964

-2.9%

14,510

0.6%

Office Equipment
& Consumables

4,685

4,591

4,243

3,988

-1.5%

12,822

-2.2%

GfK TEMAX® Western Europe

54,650

46,451

42,249

44,012

2.2%

132,712

2.8%

Sursa: GfK TEMAX® Western Europe, GfK Retail and Technology

Studiul

GfK TEMAX® România este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piaţa produselor de folosinţă îndelungată. Raportul GfK TEMAX® este publicat la nivel internaţional. Concluziile se bazează pe studiile efectuate în panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail include date de vânzări de la peste 190.000 de magazine din întreaga lume. Rapoartele şi comunicatele de presă privind situaţia din toate ţările analizate sunt disponibile pe www.gfktemax.com.

Grupul GfK

Grupul GfK este numărul 4 mondial în clasamentul companiilor de cercetare de piaţă. Activităţile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research – cercetare cantitativă şi calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii, Consumer Tracking – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare – cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.

Înfiinţat în 1934 ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi website-ul: www.gfk-ro.com

Nürnberg / Bucuresti, 02.12.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.