expoplast Sibiu 2019

Peste 70.000 de vieti salvate in cadrul programului national de donare de sange

„O sansa pentru viata”

· Peste 50.000 de persoane au donat mai mult de 22.500 de litri de sange in perioada mai 2008-aprilie 2009, in cadrul programului national “O sansa pentru viata”
· 5 noi sesiuni de donare in sediile Vodafone si 4 noi sesiuni de donare in centrele universitare vor fi organizate in cadrul editiei 2009-2010 a programului

Programul national de donare de sange „O sansa pentru viata”, initiat de Asociatia REACT si Vodafone Romania, in parteneriat cu Ministerul Sanatatii, Institutul National de Hematologie si Uniunea Nationala a Studentilor din Romania, a reusit sa atraga peste 50.000 de donatori in primul an de desfasurare si sa creasca cu 30% numarul donatorilor din Centrele de Transfuzii, la nivel national, in decembrie 2008 fata de decembrie 2007.

Cei peste 22.500 de litri de sange donati in primul an de campanie au ajutat la salvarea a peste 70.000 de vieti omenesti. Pe parcursului anului 2008, 3,9% din sangele recoltat in Romania a fost donat in cadrul celor 12 sesiuni nationale si locale ale programului “O sansa pentru viata” (conform Institutului National de Hematologie Transfuzionala – INHT).

„Primul an al programului „O sansa pentru viata” a insemnat un succes in primul rand prin numarul mare al celor care s-au alaturat cauzei noastre. Ne bucuram sa vedem ca apelul nostru la solidaritate umana a produs un ecou atat de puternic. Vodafone Romania este sponsorul unic al acestui program, atat prin sustinere financiara, cat si prin campanii de recoltare de sange in randul angajatilor sai. Astfel, in cadrul sesiunilor de recoltare de sange organizate pana acum in sediile Vodafone din Bucuresti, Brasov si Ploiesti, angajatii companiei au donat aproximativ 300 de litri de sange, contribuind la salvarea a peste 1. 000 de pacienti" spus Liliana Solomon, Chief Executive Officer, Vodafone Romania.

"In fiecare an, sute de mii de pacienti au nevoie de sange si preparate sangvine. Am ajuns pana acum la 70.000 dintre ei si suntem mandri ca „O sansa pentru viata” este un program care salveaza vieti la nivelul intregii tari. Este incurajator pentru noi sa avem alaturi parteneri de incredere, sute de voluntari, zeci de organizatii dispuse a se implica in acordarea unei sanse pentru viata pacientilor din spitalele romanesti. Ne bucuram si le multumim posturilor TV si radio care au contribuit semnificativ, prin difuzarea spotului campaniei, la imbunatatirea rezervelor de sange la nivel national", a spus dr. Anca Stefan, Presedinte Executiv Asociatia REACT.

Incepand cu luna decembrie 2008, campania nationala de informare si constientizare a publicului privind importanta donarii de sange a inclus doua noi componente, reprezentate de spoturile audio si TV „O sansa pentru viata”. Acestea au fost realizate pro bono de agentia Graffitti BBDO si difuzate gratuit, in regim de anunt de interes public, de aproape toate posturile TV si radio, pe baza acceptului de difuzare obtinut de agentia Universal McCann.

Efectele pozitive ale campaniei media s-au facut remarcate din prima luna de la lansare. Astfel, in decembrie 2008 s-a inregistrat o rata de imbunatatire de 40% a rezervelor Centrului de Transfuzii Bucuresti, fata de decembrie 2007, ceea ce inseamna ca, in decembrie 2008, in Centrul de Transfuzii Bucuresti, 3.181 de persoane au donat sange, fata de 2.265 donatori in decembrie 2007 (conform INHT si CTSB).

Posturile de radio si TV care au contribuit la acest succes sunt: Acasa TV, Animal Planet, Antena 1, Antena 2, Antena 3, AXN, Discovery, Euforia, Favorit TV, Kanal D, Kiss TV, MTV Ro, N24, National TV, Prima TV, Pro Cinema, Pro TV, Realitatea TV, Romantica, Sport.ro, TeleSport, U TV, Europa FM, Info Pro, Radio 21, Radio Gold si Realitatea FM.

Incepand de astazi, 11 mai, pana pe 14 mai se desfasoara prima sesiune de recoltare de sange din cadrul editiei 2009-2010 a campaniei „O sansa pentru viata” in 15 orase din tara: Arad, Bacau, Bucuresti, Brasov, Cluj – Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Petrosani, Ploiesti, Resita, Sibiu, Targu – Mures, Targu – Jiu si Timisoara.

In cadrul editiei din acest an a campaniei vor avea loc 4 sesiuni nationale de donare de sange in 15 centre universitare si 5 sesiuni de donare in sediile Vodafone. De asemenea, se vor organiza o noua campanie ampla de educare privind donarea de sange si fidelizarea donatorilor, precum si o campanie de informare dedicata medicilor de familie, in vederea incurajarii promovarii donarii de sange in randul pacientilor acestora.

Mai multe detalii despre sesiunile de donare din cadrul programului, adresele centrelor de transfuzii din tara si conditiile care trebuie indeplinite pentru a deveni donator de sange pot fi gasite pe website-ul www.pentruviata.org.

Vodafone Romania, divizie a Vodafone Group Plc., avea 9.649.709 de clienti, la 31 decembrie 2008. Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicatii mobile din lume, cu divizii in 27 de tari pe cinci continente si peste 40 de retele partenere in intreaga lume. La 31 decembrie 2008, Vodafone avea 289 milioane de clienti in intreaga lume.

Asociatia REACT este o organizatie neguvernamentala, orientata catre proiecte sociale si pentru tineri in special. Prin programele pe care le desfasoara, organizatia vizeaza trei domenii: sanatate publica, educatie si mediu. Asociatia are la baza studenti si absolventi in medicina, jurnalism, informatica, filozofie, care cred si actioneaza in sensul dezvoltarii spiritului societatii civile.

Bucuresti, 11.05.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *