Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Parada Legendelor la Grand Prix-ul Austriei: BMW Group Classic readuce Brabham BMW BT52 pe circuit

Istoria Formulei 1 este plină de poveşti fascinante. O serie de episoade fascinante va fi prezentată duminică, 21 iunie 2015, cu ocazia Grand Prix-ului Austriei. Opt modele istorice din disciplina-regină a motorsportului vor fi prezente la Parada Legendelor ce va avea loc pe Red Bull Ring din Spielberg, iar la volan se vor afla foşti piloţi de Formula 1 – inclusiv o reîntâlnire cu triplul campion mondial de Formula 1, Nelson Piquet. În 1983, brazilianul a devenit primul pilot în istoria Formulei 1 care a câştigat un titlul mondial cu un monopost propulsat de un motor turbo: Brabham BMW BT52. Cu ocazia Paradei Legendelor de la Spielberg, Piquet se va afla din nou la comenzile maşinii cu care a cucerit titlul suprem, monopost care acum face parte din colecţia BMW Group Classic.

Motorul datorită căruia Brabham BMW BT52 şi-a câştigat statutul de legendă a fost dezvoltat de BMW Motorsport GmbH sub îndrumarea directorului său tehnic din acea perioadă, Paul Rosche. Echipa sa a furnizat teamului britanic Brabham un motor de 1,5 litri, cu patru cilindri şi 16 supape, turbocompresor şi – în premieră pentru Formula 1 – Digital Motor Electronics (gestiune electronică digitală a motorului). Această combinaţie a oferit un potenţial incredibil al puterii, experţii estimând că puterea maximă a fost de până la 1.400 CP. În faţa acestor speculaţii, reacţia lui Rosche a fost de obicei una discretă: "Nu ştim cu siguranţă pentru că dinamometrul nu merge mai sus de 1.280 CP".

Motorul turbo BMW a fost utilizat în premieră într-o cursă de Formula 1 la începutul sezonului 1982; 630 de zile mai târziu, Nelson Piquet a pilotat Brabham BMW BT52 spre victorie în Campionatul Mondial. Câştigarea titlului a marcat încheierea unui sezon neobişnuit de palpitant, în care Piquet a obţinut un sigur pole position, dar a reuşit cel mai rapid tur în patru curse şi a câştigat trei dintre cele 15 etape. El a fost prezent pe podium de opt ori, a acumulat 59 de puncte de-a lungul sezonului şi a câştigat titlul mondial al piloţilor în 1983.

Monopostul pe care Piquet l-a pilotat spre victorie continuă să impresioneze şi în prezent prin designul său în formă de săgeată, caracteristic pentru anii ’80, şi prin puterea extraordinară a motorului. Datorită echipei BMW Group Classic care este responsabilă pentru modelele istorice din motorsport, Brabham BMW BT52 îşi va dovedi încă o dată calităţile pe circuit. În 2013, la exact 30 de ani de la triumful lui Nelson Piquet, pilotul brazilian a renunţat la retragerea din cursele auto şi a revenit pe circuit. Numeroşi mecanici care au fost implicaţi în dezvoltarea motorului în urmă cu peste trei decenii au fost rechemaţi pentru restaurarea sa vastă – inclusiv Paul Rosche. Rezultatul a fost experimentat pentru prima dată la Goodwood Festival of Speed, în iulie 2013. Implicarea Brabham BMW BT52 în Parada Legendelor din Austria va fi a treia apariţie a monopostului de la restaurarea sa.

Spielberg / Bucuresti, 19.06.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.