Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Panasonic anunta strategia pentru anul fiscal 2010

Osaka, Japonia (9 ianuarie 2009)

Panasonic Corporation (simbol NYSE: PC) a anunţat astăzi strategia de management pentru anul fiscal ce se încheie pe 31 martie 2010 (anul fiscal 2010). După evaluarea progresului pe care compania l-a înregistrat în anul fiscal 2009, preşedintele Panasonic, Fumio Ohtsubo a subliniat provocările cu care organizaţia se confruntă şi şi-a exprimat încă o dată convingerea de a duce la bun sfârşit al treilea an din planul de management pe termen mediu GP3.

Iată câteva dintre cele mai importante aspecte ale discursului pe care Fumio Ohtsubo l-a prezentat în faţa angajaţilor companiei:

1.    Analiza anului fiscal 2009

1)    Creşterea vânzărilor pe pieţele externe
În prezent, este posibil ca obiectivul Panasonic de a înregistra o creştere de doi digiţi a vânzărilor de pe pieţele externe să nu fie îndeplinit. Pe parcursul anului fiscal 2009, Panasonic s-a concentrat pe atragerea consumatorilor cu venituri mai mari din ţările aflate în dezvoltare precum Brazilia, Rusia, India şi China, dar şi din Vietnam.

2)    Cele patru direcţii strategice de business (afacerile cu echipamente audio-video digitale, cele care conferă un confort sporit al locuinţei, producţia de semiconductori şi de alte echipamente) este posibil să nu îşi atingă obiectivele în condiţiile economice curente. Pe parcursul anului fiscal 2009 compania a iniţiat implementarea unor variate proiecte pentru creşterea vânzărilor.

3) Producând inovator
Panasonic a continuat să înregistreze progrese remarcabile în activităţile colaborative din interiorul companiei şi al subdiviziilor sale, inclusiv prin implementarea aplicaţiei Itakona, al cărei principal rol este de a urmări optimizarea costurilor de producţie prin analizarea costurilor cu materialele, precum plasticul şi metalul utilizate la fabricarea componentelor. Compania a pus la punct, de asemenea, şi a consolidat activităţile noului Business Promotion Subcommittee.

4)    Strategia ecologică
Panasonic a reuşit să contribuie la reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) aşa cum fusese planificat. Prin programul Eco Ideas compania a încurajat extinderea activităţilor care vizează protecţia mediului înconjurător în întreaga lume.

2. Obiectivele pentru anul fiscal 2010

Obiectivele pentru următorul an fiscal trebuie să ia în considerare actualele condiţii ale mediului de afaceri. Compania se aşteaptă ca anul financiar 2010 să fie marcat de un mediu dur de business, de recesiune şi scăderea globală a cererii, cauzate de criza financiară ce coincide cu schimbări majore în structura pieţei.

Schimbările vor duce la expansiunea pieţelor emergente şi la orientarea către produse cu preţuri mai mici.

Panasonic este în prezent în postura de a beneficia de rezultatele procesului de restructurare pe care l-a adoptat în anul financiar 2002. Cu toate acestea, este de aşteptat ca efectele restructurării să dispară în 2010 la nivel de creştere şi profitabilitate.

Compania trebuie să se pregătească pentru creşteri viitoare prin adoptarea de reforme structurale şi prin consolidarea structurii de management a organizaţiei. Panasonic este determinată să îşi îndeplinească obiectivele propuse în cadrul planului GP3 şi să se pregătească pentru a trece cu bine peste perioada ce se va scurge până la revenirea pieţei.

Mai precis, compania va adopta următorii paşi:
1) Refacerea structurii de management
i) Reforme structurale drastice
Panasonic va efectua o evaluare foarte strictă a întregii afaceri pentru a clarifica în care segmente îşi poate extinde activittea şi din care segmente ar trebui să se retragă. Este foarte posibil ca organizaţia să se retragă din activităţi care un au fost profitabile începând din anul fiscal 2007 şi până în prezent. Principial, compania va închide facilităţile de producţie de peste hotare dacă acestea fac parte din segmentele de activitate din care se va retrage.

De asemenea, în cadrul reformelor structurale, Panasonic va recurge şi la restructurarea activităţii din cadrul sediului central. Obiectivul este de a transforma această componentă a companiei într-o organizaţie “simplă şi uşor de înţeles” cu “un puternic rol de investitor în creşterea viitoare a companiei” şi care să ajute la “creşterea continuă a productivităţii”. Pentru a îndeplini acest obiectiv, Panasonic va redefini operaţiunile din cadrul sediului central, alocându-le următoarele cinci funcţii:
1) strategie de management;
2) relaţii internaţionale;
3) strategie de brand;
4) cercetare – dezvoltare (R&D)
5) servicii de suport pentru management.

Compania va iniţia reforma organizaţională în aprilie 2009.

În acelaşi timp, la sediul central se vor decide şi liniile directoare referitoare la costurile fiecăruia dintre cele cinci grupuri.

Pe baza acestor linii directoare vor fi implemetate proceduri de reformă care să conducă la obţinerea de economii. De asemenea, investiţiile centrale vor fi orientate către noile pieţe şi direcţii de business.

ii) Consolidarea competitivităţii prin costuri
Panasonic va urma strict conceptul Ikatona pentru fiecare activitate care are loc în cadrul procesului de fabricaţie. Compania va utiliza întregul volum de cunoştinţe pe care le cumulează toţi angajaţii săi, indiferent de locul în care se află şi de poziţia pe care o ocupă în cadrul companiei, pentru a atinge obiectivele de costuri anterior stabilite. Panasonic va promova şi internaliza principiul Ikatona mai ales în cadrul activităţilor din interiorul subdiviziei de producţie.

Prin bţinerea unor economii de scală, datorită adoptării principiului Ikatona dar supraveghind totodată foarte atent condiţiile de pe piaţa materiilor prime şi materialelor, compania va reuşi să accelereze reducerile de costuri în domeniului achiziţiilor. Mai mult, compania va recurge şi la proiectul Cost Busters pentru a reduce costurile fixe.

Deciziile referitoare la investiţiile de capital vor fi evaluate foarte atent şi totodată Panasonic va implementa un sistem de gestionare a activelor pentru întregul business, inclusiv în fabrici şi la distribuitori.

2) Pregătind şi acţionând în vederea obţinerea creşterii
i) Concentrarea pe produse
Când eşti producător de echipamente este esenţial să cunoşti punctul de vedere al consumatorului, să asiguri securitatea şi calitatea produselor şi totodată să lucrezi în concordanţă cu mediul înconjurător. Panasonic se angajează să creeze numai produse care să aducă valoare adăugată pe piaţă şi pentru consumator.

ii) Strategie de creştere orientată către obiective prioritate

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.