Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Operatorii de telefonie mobila vor debloca, la cerere, telefoanele codate in reteaua proprie

Ancom

Începând din luna septembrie, operatorii de telefonie mobilă din România vor debloca, la cererea utilizatorilor, telefoanele codate în reţelele proprii. ANCOM, împreună cu Asociaţia Operatorilor Mobili din România (AOMR) şi membrii acesteia, au întocmit şi semnat un cod de conduită care stabileşte condiţiile standard minime de deblocare a terminalelor codate în reţelele de comunicaţii mobile din România. La această iniţiativă au aderat şi operatorii de reţele mobile de telefonie Romtelecom şi RCS&RDS.

Codul reprezintă prima iniţiativă majoră de autoreglementare a AOMR şi reflectă gradul de maturitate atins de piaţa de profil din România. „Am apreciat colaborarea operatorilor pe acest subiect ca pe o dovadă în plus că sunt la fel de preocupaţi ca şi Autoritatea de interesele utilizatorilor de telefonie din România”, a arătat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.

Codul de conduită va fi aplicat de operatorii Cosmote, Orange, Telemobil, Vodafone, Romtelecom şi RCS&RDS începând cu data de 1 septembrie a acestui an. Din septembrie, fiecare operator semnatar  care comercializează terminale codate în reţeaua proprie se obligă să informeze clienţii, la momentul vânzării, dacă telefonul pe care îl achiziţionează este codat în reţea, precum şi despre tariful şi condiţiile de decodare şi să ofere clientului posibilitatea de a solicita deblocarea chiar la data achiziţiei sau la un moment ulterior acesteia. Deblocarea ulterioară achiziţionării se va face pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garanţie al terminalului.

Dacă telefonul nu este achiziţionat împreună cu alte servicii de comunicaţii electronice, costurile deblocării vor fi suportate de către operatorul de telefonie mobilă care îl comercializează, iar deblocarea terminalului nu va fi condiţionată de achiziţionarea altor servicii sau de plata altor tarife.

Dacă telefonul este achiziţionat ca parte dintr-un pachet promoţional sau la un preţ preferenţial şi clientul solicită deblocarea înainte de expirarea perioadei minime prevăzute în contractul de servicii de comunicaţii încheiat cu operatorul, clientul va trebui să achite atât tariful pentru operaţiunea de deblocare, cât şi suma stabilită ca penalitate pentru deblocarea anticipată a telefonului pe parcursul perioadei minime contractuale.

După expirarea perioadei minime obligatorii a contractului, precum şi pentru utilizatorii de servicii preplătite, deblocarea telefonului va presupune doar achitarea tarifului de deblocare.

Tariful de deblocare va fi stabilit de către operatori, urmând să acopere exclusiv contravaloarea operaţiunii de deblocare. Deblocarea se realizează în maxim 15 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării clientului.

Operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depăşit durata medie de utilizare menţionată de producător în certificatul de garanţie. Deblocarea terminalelor mai vechi se va realiza numai în măsura în care operatorii dispun de resursele tehnice necesare.

Bucuresti, 29.06.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.