Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

O echipa maghiara participa la cursa de 24 ore de la Nurburgring

BMW

BMW Group Ungaria a înscris "BMW Team Hungary with EfficientDynamics" în legendara cursă

BMW Group Ungaria a înscris "BMW Team Hungary with EfficientDynamics" în faimoasa cursă de 24 ore de la Nürburgring, care va avea loc pe legedarul circuit Nordschleife din Nürburgring, şi în etapa maghiară a campionatului de anduranţă "24H Series". Membrii echipei care vor pilota o versiune de curse a modelului BMW 120d sunt László Palik, János Vida, Csaba Walter şi Gábor Wéber. Divizia maghiară a BMW Group a prezentat echipa şi maşina cu care aceasta va lua startul în competiţie în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc la Hungaroring, la 29 aprilie. Cursa din "Infernul Verde" se va disputa în zilele de 23 şi 24 mai, iar etapa ce va fi găzduită de Hungaroring va avea loc la 9 octombrie.

Primul test pentru BMW Team Hungary – echipă 100% maghiară – va fi cu ocazia celei de-a 37-a ediţii "ADAC Zurich 24H Race", care va avea loc pe legendarul circuit Nordschleife din Nürburgring, în Germania. Aceasta este pentru prima dată când BMW Group Ungaria a înscris propria sa echipă în competiţie şi patru piloţi vor împărţi cockpitul unei maşini BMW 120d care a fost pregătită special pentru această cursă. BMW Motorsport a dezvoltat versiunea de competiţie cu ajutorul Schubert Motorsport care de mai mulţi ani aliniază modele BMW la startul diferitelor întreceri. Asemenea echipei, maşina are şi ea origini maghiare din moment ce predecesorul motorului diesel a fost conceput de faimosul inginer Dr. Ferenc Anisits şi echipa sa de la Centrul BMW de Dezvoltare Diesel din Steyr, Austria.

BMW 120d s-a impus în clasamentul categoriei sale la ediţiile din 2006 şi 2007 ale cursei de 24 ore de la Nürburgring şi şi-a dovedit calităţile şi în alte întreceri de anduranţă. Modelul a triumfat la clasa motoarelor diesel ale cursei de 12 ore de la Mogyoród, în 2008, şi a obţinut locul al patrulea în clasamentul general. Csaba Walter, membru al actualei echipe, a fost unul din piloţi şi la succesul de atunci. Circuitul Nordschleife de la Nürburgring a jucat un rol important de-a lungul istoriei BMW. Piloţii BMW au înregistrat nenumărate succese de când a fost organizată prima ediţie a cursei de 24 ore, în 1970. Numai anul trecut, o treime din cele 150 de maşini care au parcurs cele 24 de ore au fost modele BMW. Cu 114 victorii în diferite clase, BMW este, de departe, cel mai de succes constructor din istoria competiţiei.

Graţie reducerii semnificative a masei şi a eficienţei extraordinare, modelul BMW 120d – cu motor cu blocul complet din aluminiu, echipat cu a treia generaţie a injecţiei common-rail, ce dezvoltă 245 cai-putere la o capacitate de 1.995 centimetri cubi – are posibilitatea de a concura împotriva unor maşini cu propulsoare pe benzină, dar cu capacitate cilindrică mai mare. Din moment ce multe din maşinile cu motoare pe benzină consumă aproape de două ori mai mult combustibil, este clar că acestea sunt obligate să efectueze mai multe opriri pentru realimentare. Rezervorul de 60 litri al modelului BMW 120d este suficient pentru ca maşina să rămână pe pistă pentru aproximativ o oră şi 50 de minute ceea ce înseamnă că automobilul consumă cinci litri per tur de circuit.

Imediat după anunţ, directorul general BMW Ungaria, Henning Putzke, a declarat: "sportul cu motor a fost întotdeauna foarte important pentru noi şi suntem mândri că reprezentanţa din Ungaria va participa în această întrecere de anduranţă cu o echipă 100% maghiară. Tehnologia EfficientDynamics de care dispune BMW a alăturat consumul redus cu sportivitatea şi dinamismul care dintotdeauna au caracterizat marca. Eficienţa a devenit una din valorile noastre primordiale. Pentru echipă a devenit un factor crucial. Reducerea numărului de opriri la standuri pentru realimentare va economisi minute preţioase ".

László Palik, unul din piloţii "BMW Team Hungary with EfficientDynamics", a făcut următorul comentariu cu privire la cursă: "Mă aştept ca această cursă de 24 ore să fie o experienţă extrem de pozitivă, în special pentru că am testat maşina săptămâna trecută şi impresia generală a fost una cu adevărat pozitivă. Ca şi maşină de competiţie, BMW este un pur sânge până la cele mai mici detalii. Cred că este o mare provocare atât pentru maşină, cât şi pentru pilot să participe la cursa de anduranţă ADAC Zurich 24H, pe varianta Nordschleife a circuitului Nürburgring. Nimic nu se compară cu aceasta. Are o lungime de peste 23 km, iar structura şi condiţiile nu sunt dedicate pentru cursele şi maşinile moderne. Va fi cu adevărat dificil. Calitatea pistei este una slabă şi nu există spaţii de evacuare, motiv pentru care maşina trebuie să fie extrem de exactă. Aceasta va fi o oportunitate excelentă pentru testare. Graţie trecutului cu care se poate lăuda BMW, cred că putem fi optimişti pentru această cursă".

János Vida: "Când am fost prima dată, cu prietenul meu Csaba Walter, să vedem cum arată Nordschleife, am visat ca într-o bună zi să putem concura în cursa de 24 ore cu un model 120d. Iar acest vis va deveni realitate în acest an şi, ceea ce este cel mai important, avem o echipă foarte puternică. Sunt extrem de bucuros că ni s-a alăturat şi Gábor Wéber, pentru că am un mare respect pentru el atât ca sportiv, cât şi din punct de vedere al caracterului. Se va potrivi dem inune cu noi."

Csaba Walter a declarat următoarele: "Sunt foarte bucuros că suntem sponsorizaţi de BMW Group Ungaria pentru că ai nevoie de o susţinere cu adevărat puternică dacă vrei să ai rezultate foarte bune într-o cursă de 24 ore. Maşina şi-a dovedit calităţile excepţionale la ediţia de anul trecut a cursei de 24 ore de la Hungaroring, motiv pentru care sunt foarte optimist în privinţa întrecerii de la Nürburgring. Echipa noastră este puternică şi trebuie să fie aşa pentru că 12 maşini cu motorizare diesel vor concura în categoria noastră".

Gábor Wéber: "Mă consider un norocos pentru că voi putea participa din nou la volanul unei maşini realizată de un preparator oficial şi o voi face pe unul dintre cele mai dificile circuite din lume. Sunt deosebit de încântat că voi participa la prima cursă de 24 ore din viaţa mea cu o echipă de piloţi profesionişti foarte experimentaţi, iar pregătirile sunt deja încheiate pentru ca maşina să fie perfectă peste câteva zile. Faţă de colegii mei, am mai puţină experienţă pe varianta Nordschleife, dar niciodată nu mă gândeam la un start de sezon mai bun ca acesta."

Peste 200 de maşini vor lua startul la cursa de 24 ore, care a avut 250 de participanţi la ediţia din 2008. Organizatorii se aşteaptă la o audienţă de peste 220.000 de spectatori.

De la construirea lui în 1927, Nürburgring a fost unul dintre cele mai dificile circuite din întreaga lume. Mulţi piloţi au cunoscut consacrarea pe traseul cu multe provocări, cu o lungime totală de 25.378 metri împreună cu legendara variantă Nordschleife. De-a lungul anilor, aici au fost organizate mai multe curse. Formula 1 şi Grand Prixul Germaniei au trecut pe aici până în 1976. Etapele din DTM au fost şi ele găzduite la Nürburgring, circuit care a fost şi locul de disputare a celor mai prestigioase campionate de anduranţă din lume. Triplu campion mondial în Formula 1, Jackie Stewart a botezat circuitul drept "Green Hell" (Infernul Verde), un nume care mai este valabil şi în prezent. Acum, oricine plăteşte o taxă de intrare poate parcurge traseul cu maşina personală sau cu un pilot profesionist. Este un traseu provocator, pe care pantele abrupte şi rampele oarbe l-au transformat în pista de încercări favorită de toţi constructorii de maşini sport.

Modelul de competiţie BMW 120d

Date tehnice:
Lungime: 4.227 mm
Lăţime: 1.845 mm
Înălţime: 1.360 mm
Ampatament: 2.660 mm
Ecartament: 1.650 mm
Masa maşinii: 1.135 kg (cu pilot)
Rezervor / combustibil: 100 litri, motorină
Şasiu / caroserie: construcţie unitară din oţel, cu celulă de securitate sudată, realizată din tuburi de oţel deosebit de rigide
Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte
Suspensie: ax cu arcuri şi dublu braţ, cu bară antiruliu reglabilă (faţă)
 ax cu multibraţ, cu bară antiruliu reglabilă (spate)
Amortizoare: Sachs, reglabile, cu patru poziţii

Motor:
Tip: diesel, cu patru cilindri în linie, cu turbocompresor
Capacitate: 1.995 cmc
Alezaj x cursă: 84 mm x 90 mm
Raport de compresie: 15:1
Putere maximă: 245 CP @ 4.200 rpm
Cuplu maxim: 450 Nm @ 3.000 rpm
Turaţie maximă: 5.000 rpm
Chiulasă: fontă

Electronică:
Gestiune a motorului: electronică DDE, monitorizare pe alimentare

Bucuresti, 22.05.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.