Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Motivele pentru care cofeina este într-adevăr benefică

Probabil puțini dintre noi își încep dimineața fără o doză de cofeină, fie că o luăm din cafeaua proaspătă sau cea îmbuteliată, băuturi energizante sau ceai.

De milenii se cunosc beneficiile cofeinei și faptul că are capacitatea de a ne menține treji, dar puțini dintre noi știm ce alte beneficii pot avea băuturile care o conțin. Să vedem care sunt aceste avantaje mai puțin cunoscute.

1. Revigorează și crește capacitatea de funcționare a creierului(1)

Ca urmare a efectului pe care îl are asupra cortexului cerebral, cofeina îmbunătățește gândirea, funcția cognitivă și abilitățile de asociere. În plus, blochează efectele adenozinei(2) în creier, un compus care scade activitatea și eficiența la trezire, astfel, prin blocarea adenozinei, cofeina produce efectul său energizant.

Cofeina 1

2. Te poate ajuta să pierzi în greutate(3)

Ocazional, consumul de cofeină crește rata metabolismului cu 5-25%. Cofeina poate fi găsită în toate suplimentele de ardere a grăsimilor. Ajută corpul să producă mai multă căldură, ceea ce înseamnă că și consumul de calorii crește.

3. Îmbunătățește rezistența fizică(4)

Băuturile care conțin cofeină, indiferent dacă vorbim de cafea, băuturi energizante, cafea îmbuteliată sau ceai, ridică nivelul de adrenalină din sânge, pregătind mușchii pentru acțiune. Vasele de sânge se extind, bătăile inimii cresc și funcția creierului devine mai intensă.

Cofeina 2

4. Scade riscul apariției depresiei(5)

Potrivit unui studiu al jurnalului medical JAMA Internal Medicine, în cadrul căruia au fost examinate 50.000 de femei, doar 120 mg de cofeină pe săptămână ar putea scădea șansa de a dezvolta diverse forme ale depresiei cu 15%. Consumul zilnic de 240-360 mg reduce riscul cu 20%.

Cofeina are multe efecte benefice, dar trebuie să fim atenți cu aportul zilnic. În afară de boabele de cafea, există peste 60 de tipuri de plante diferite, inclusiv fasolea de cacao, ceaiul și nuca kola care conțin cofeină sau ingrediente active care au structură similară.

Așa cum studiile clinice cuprinzătoare efectuate de EFSA (Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor) au determinat pe un eșantion de peste 66.000 de persoane, consumul total zilnic de 400 mg nu reprezintă un risc pentru sănătatea noastră. Aceasta înseamnă aproximativ 4-5 cafele, cappucino sau 250 ml băuturi energizante pe zi. Cu toate acestea, trebuie să fim atenți să nu depășim 200 mg pe porție și să așteptăm cel puțin două ore între băuturile cofeinizate.

(1) Conform studiului „Caffeine Caused a Widespread Increase of Resting Brain Entropy”, 2018, efectuat de „Center for Cognition and Brain Disorders, Department of Psychology, Hangzhou Normal University, Yuhang, Hangzhou China” și de „Department of Radiology, Lewis Katz School of Medicine, Temple University, Philadelphia”.
(2) Conform studiului „Caffeine and adenosine.”, 2010, efectuat de „Institute of Pharmacology and Neurosciences, Faculty of Medicine and Unit of Neurosciences, Institute of Molecular Medicine, University of Lisbon, Lisbon, Portugal.”
(3) Conform studiului „Normal caffeine consumption: influence on thermogenesis and daily energy expenditure in lean and postobese human volunteers.”, 1989, efectuat de „Department of Nutrition, King’s College, University of London, UK.”.
(4) Conform analizei și studiului asupra relației dintre cofeină și rezistența fizică efectuate în anul 2004, 2001. Autorii acestora sunt cercetători ai „ Dept of Sport, Exercise and Biomedical Sciences, University of Luton,UK”, respectiv „Human Biology and Nutritional Sciences, University of Guelph, Ontario, Canada.”.
(5) Conform studiului “Coffee, Caffeine, and Risk of Depression Among Women”, 2011, efectuat de către cercetători ai „Department of Nutrition, Harvard School of Public Health, and Department of Medicine, Brigham and Women’s Hospital”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *