Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Modelul de business PUBG. Cum reuseste acest joc sa fie cel mai bine vandut din lume?

PUBG

PUBG, sau Player Unknown Battle Grownds, a reusit sa ajunga in topul celor mai bine vandute jocuri din lume intr-un timp extrem de scurt. De la introducerea sa pe Steam in Martie 2017 a castigat o popularitate incredibila, generand vanzari de milioane.

Succesul PUBG intriga analistii, in conditiile in care jocul nu are niciunul dintre ingredientele succesului de pana acum.

De ce are PUBG atata succes?

Pentru a intelege nivelul succesului pe care il are acest joc, trebuie sa amintim ca are nu mai putin de 2 milioane de jucatori activi in fiecare moment. Conform celor de la battlelog.co, acest lucru duce la milioane de dolari castigate de creatori in fiecare luna.

Pentru a ajunge sa aiba atat de mare succes, PUBG s-a folosit de doua instrumente: un joc de o calitate superioara, cu multe secrete si cu o serie de pubg hacks (exemple: battlelog.co/pubg-hacks/) care ii face pe jucatori curiosi si un model de business pus excelent in practica.

Popularitatea jocului propriuzis. Ideea jocului este simpla si cat se poate de eficienta. PUBG este un shooter care aduna 100 de jucatori pe o insula pustie, iar castigatorul este cel care ramane in viata dupa o lupta epica. Desi exista doar doua harti principale, jucatorii pot alege intre o varietate uriasa de arme si ofera extrem de multe oportunitati de strategie. Tocmai aceste oportunitati reprezinta elementul care transforma jocul in ceva atat de popular.

PUBG

sursa foto

Modelul de business. Cu toate astea, exista si alte jocuri foarte bune, care nu au ajuns la performanta PUBG. Care este secretul?

Exista 4 variante de monetizare gandite de creatori:

  • Vanzarea jocului. Varianta desktop se vinde cu 30 de dolari, ceea ce aduce sume consistente in conturile creatorilor, dat fiind faptul ca exista zeci de milioane de jucatori;
  • Vanzarea accesoriilor in joc. Este sursa cea mai puternica de venit. In timpul jocului, participantii pot sa isi cumpere tot felul de accesorii, cum ar fi armurile, armele sau piese vestimentare. Acestea nu sunt tocmai ieftine si reusesc sa completeze cu succes veniturile din joc.
  • Reclame. In variantele gratuite ale jocului, reclamele joaca un rol important. Nu este cea mai buna sursa de venit, insa aduce si ea destul de mult buget pentru cei care lucreaza in continuu pentru a obtine un joc cat mai aproape de perfectiune.
  • Merchendising. Evident, cu atatia fani in toata lumea, tricourile si accesoriile fizice se vand ca painea calda.

Secretul este destul de simplu, asadar: cat mai multe surse de venit si un joc de calitate. Pe langa asta, este nevoie de o promovare cat se poate de buna iar succesul poate sa fie unul rasunator.

Nu in ultimul rand, pe lista componentelor succesului trebuie sa fie inclus un dram de noroc, in conditiile in care nu exista garantia pentru niciun creator de jocuri ca aceste ingrediente functioneaza. Toata lumea poate sa incerce insa, iar atunci cand rezultatele apar, acestea sunt de-a dreptul incredibile.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.