Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

MINI Coupe – conectat pe circuit

MINI Coupe s-a prezentat presei din România într-o competiţie unică pe circuitul AMCKart. Participanţii au concurat în două probe – de viteză şi de „creaţie muzicală”. Pentru prima dată automobilul a fost şi instrument muzical – cu funcţia Dynamic Music de la MINI Connected automobilul creează o melodie unică, în funcţie de stilul de condus. Marele premiu a fost un telefon iPhone 4 oferit de Orange România, terminalul care stă la baza funcţiilor MINI Connected.

MINI continuă extinderea gamei cu lansarea unui nou model în fiecare an. După ce începând cu 2007 au debutat pe rând MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Countryman, 2011 este anul MINI Coupe. Debutul oficial pentru piaţa din România este programat pentru 1 octombrie, noul model urmând să  fie oferit în trei variante de motorizare pe benzină (Cooper, Cooper S şi John Cooper Works) şi o variantă diesel (Cooper SD).

În perioada 19-20 septembrie MINI Coupe s-a lăsat descoperit de reprezentanţii media într-o întrecere inedită pe circuit. Două probe au stat la baza competiţiei – cel mai rapid tur de circuit şi cea mai creativă compoziţie cu funcţia Dynamic Music.

Proba de viteză pe circuit cu MINI Coupe

Prin dimensiunile compacte, suspensia şi şasiul deosebit de elaborate, prin console scurte şi roţile poziţionate cât mai aproape de extremităţi şi prin motoare deosebit de performate, MINI şi-a format imaginea de kart pentru şosea. Astfel, circuitul de karting a fost locul ideal pentru testarea performanţelor dinamice ale noului model. Proba de viteză a fost coordonată de pilotul Claudiu David, instructor acreditat BMW Driver Trening, susţinut de co-pilotul său din participările în raliuri, Mihaela Beldie şi de Dragoş Profir.

Construit pentru performanţe

La dispoziţia participanţilor a fost pus un model MINI Coupe Cooper S cu un motor de 1,6 litri care dezvoltă 135 kW (184 CP) la 5500 rpm şi un cuplu maxim de 240 Nm între 1600 şi 5000 rpm (cu overboost la 260 Nm). Aceste performanţe ajută noul model să accelereze de la 0 la 100 km în 6,9 secunde. La baza performanţelor propulsorului stau tehnologiile Valvetronic (pentru controlul supapelor de aer) şi Twin-Scroll Turbo (alimentarea turbinei se face individual de la câte doi cilindri, pentru un flux constant de aer şi un răspuns foarte prompt). În premieră pentru gama MINI, noul model vine cu un eleron spate care se deschide automat la peste 90 km/h pentru o forţă de apăsare suplimentară şi mai multă stabilitate în viraje la viteze mari. Pentru încă un plus de agilitate, garda la sol a fost redusă cu 29 mm faţă de modelul hatchback.

Mulţumită tehnologiilor MINI MINIMALISM, care includ Auto Start Stop şi recuperarea energiei la frânare, noul model are un consum în ciclu mixt conform normelor de măsurare EU de 5,8 litri pentru 100 km şi emisii de 136 grame per km.

Un MINI cu numărul 37

Modelul de concurs a fost inscripţionat cu numărul 37, acelaşi număr pe care l-a purtat primul Mini Cooper S câştigător în celebrul Raliu de la Monte Carlo din 1964 pilotat de Paddy Hopckirck şi copilotul Henry Liddon. De altfel, Mini a dominat scena raliurilor în anii ’60, cu multe victorii legendare în raliuri faimoase precum Monte Carlo, Raliul celor 1000 de Lacuri (Finlanda), Raliul Acropole sau RAC Rally (Raliul Marii Britanii). Prima victorie importantă a aparţinut lui Pat Moss (sora celebrului pilot Stirling Moss) în Raliul Lalelor în 1962. Mulţi piloţi legendari şi-au început cariera la volanul unui MINI, printre aceştia numărându-se Niki Lauda, Graham Hill, Jackie Stewart, John Surtees, Jochen Rindt sau James Hunt, în timp ce nume precum Timo Mäkinen şi „Rally Professor” Rauno Aaltonen au înregistrat poate cele mai frumoase succese din carieră pilotând un Mini.

MINI Coupe – instrumentul muzical

Proba „creativă” a concursului foloseşte Dynamic Music de la MINI Connected. Utilizatorul poate alege o temă muzicală specifică şi sistemul, în funcţie de acţiunile de la volan (viteză, rotaţia volanului, semnalizare), mixează o melodie unică cu beat-uri din cadrul acelei teme. Este disponibilă o serie extinsă de teme din mai multe genuri de muzică (rock, pop, disco, house), actualizate constant. Toate aceste teme pot fi descărcate on-line pe telefonul mobil pentru a fi folosite. Utilizarea telefonului mobil oferă posibilitatea facilă de update-uri, fără a fi necesară o intervenţie în service, de exemplu.

Pentru probele pe circuit, la dispoziţia participanţilor a fost un telefon iPhone 4 cu abonament Orange Pantera iPhone 29.

Participanţii au avut la dispoziţie, după acomodarea cu modul de funcţionare a Dynamic Music, două minute pentru crearea unei melodii. Jurizarea probei de muzică a fost asigurată de Nono Semen (DJ ProFM) şi Dragoş Vulgaris (Music director, MTV România).

Prima marcă conectată la internet

Prin MINI Connected, MINI a fost prima marcă care a oferit funcţii internet pe un automobil în România. Alături de Dynamic Music, mai sunt disponibile şi Facebook, Twitter sau WebRadio. Unic pentru MINI sunt MINIMALISM Analyzer, o aplicaţie care dă note pentru sistemul de condus, realizează un clasament on-line al tuturor utilizatorilor şi permite evaluarea individuală a fiecărui traseu.

Câştigătorul marelui premiu

Marele premiu pus în joc, un telefon iPhone 4 oferit de Orange România, a motivat participanţii. Rezultatul a fost o luptă foarte strânsă, cu adrenalină, maşina împinsă la limită şi multă creativitate muzicală. La finalul celor două zile de întreceri, Costin Giurgea, BBC TopGear România, conducea competiţia cu cel mai bun timp pe circuit – 1:22:15, la aproape 1 secundă de următorul clasat, Constantin Ciobanu, ProMotor (1:23:07), urmat pe trei de Adrian Drăgan, auto motor şi sport (1:23:70).

A urmat evaluarea minuţioasă a melodiilor de către membrii juriului. Cu poziţia a doua în topul celor mai bune melodii, Adrian Drăgan reuşeşte să răstoarne clasamentul şi să ocupe în final primul loc în clasamentul general. Conform aprecierilor juriului cea mai bună melodie i-a aparţinut lui Stelian Damov (Autoforum, PrimaTV).

Echipa MINI îi felicită pe participanţi pentru pilotajul excelent şi pentru creativitatea muzicală!

Bucuresti, 27.09.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.