Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Make Learning Exciting sau Cum sa facem invatarea captivanta

Make learning exciting

De ce aceasta conferinta?

Conform Raportului Future of Jobs al World Economic Forum, in topul celor 10 cele mai importante abilitati care sunt absolut necesare in obtinerea unui loc de munca in viitor se numara:
– Rezolvarea problemelor complexe
– Dezvoltarea gandirii critice
– Lucrul in echipa si coordonarea cu alte persoane
– Luarea de decizii
– Intelegere si flexibilitate cognitiva.

Timpul petrecut in scoala este voarte valoros astfel ca Scoala Internationala Verita s-a hotarat sa aibe o abordare educationala prin care sa se asigure ca se preda copiilor subiectele cuprinse in programa scolara intr-o maniera cat mai captivanta astfel incat sa se asigure o dorinta cat mai mare a copiilor de a invata dar si cultivarea, inca din timpul scolii, a unor abilitati esentiale de care copiii urmeaza sa aibe nevoie pe parcursul intregii lor vieti.

Make learning exciting

Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului) este una dintre cele mai eficiente metode pe care Scoala Internationala Verita a folosit-o in ultimii doi ani la doua dintre clasele sale si pe care doreste sa o extinda la mai multe clase tinand cont de impactul pe care l-a avut asupra copiilor.

Platforma educationala OUTER.ro s-a atalurat Scolii Internationale Verita in acest demers si organizeaza impreuna evenimentele legate de Mantle of the Expert in Romania.

Cine organizeaza conferinta?

Scoala Internationala Verita impreuna cu OUTER.ro organizeaza conferinta si i-au invitat pe cei doi specialisti Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului) din U.K. respectiv:
Luke Abbott – fost masterand al Dr. Dorothy Heathcote, cea care a fondat metoda Mantle of the Expert in anii 1980 la Newcastle University; si
Richard Kieran – membru al Echipei Nationale de Pregatire din U.K. si profesor principal la Scoala de Pregatire Mantle of the Expert din Worcestershire.

Cui se adreseaza?

Conferinta se adreseaza atat profesorilor cat si parintilor care doresc sa stimuleze coriozitatea si interesul copiilor pentru procesul de invatare.

Parintii pot sa aplice acasa anumite instrumente inspirate din aceasta metoda iar profesorii pot participa, in afara de conferinta, la un training de o zi in aceasta metoda (26 mai 2018) si chiar la un masterclass intensiv de trei zile in cadrul Scolii Internationale Verita (24-26 mai 2018).

Pentru mai multe informatii despre conferinta masterclass si training va rugam sa ne contactati la: adresa de email events@veritaschool.ro sau la numarul de telefon +40 744 786 977.

Introducere Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului)

Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului) este o abordare educationala bazata pe invatare prin proiecte si simularea unor contexte imaginare in care copiii lucreaza impreuna cu profesorul sa rezolve probleme complexe inspirate din viata reala.

Copii devin extrem de incantati de participarea in proiectul propus de profesor intrucat sunt investiti cu increderea acordata unor experti si se straduiesc sa isi indeplineasca rolul cat mai bine cu putinta. Proiectul este gandit de profesorul certificat Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului) astfel incat sa existe multiple ocazii de invatare care sa acopere programa scolara pe care scoala o urmeaza.

Copiii invata pe parcursul acestor proiecte fara sa simta ca invata sau ca este plictisitor. Materii si subiecte care in general sunt preferate de un mic numar de copii devin preferatele multora dintre copii intrucat sunt percepute ca utile si necesare pentru a rezolva provocarile aparute in proiect. Formulele matematice, notiunile de geografie, stiintele devin brusc deosebit de utile si sunt percepute ca salvatoare de catre copii intrucat inteleg la ce pot sa fie folosite si, mai ales, ca le sunt de ajutor sa rezolve provocarile aparute in proiect.

Materiile si informatiile cuprinse in programa scolara nu mai sunt percepute ca fiind plictisitoare si nu mai sunt memorate si reproduse fara sa se inteleaga scopul pentru care aceste trebuiesc stiute. Profesorul nu mai este un pastrator al cunostintelor pe care le transmite copiilor prin predarea la tabla, conform metodei traditionale de predare, care de cele mai multe ori nu reuseste sa stimuleze un interes generalizat fata de ce se invata.

Procesul de invatare nu mai este o lupta de a motiva copiii sa invete, sa preia conostintele de la profesor si sa le memoreze fara a intelege de ce sunt utile. Profesorul devine un partener in procesul de invatare cu scopul de a rezolva alaturi de copii problemele complexe de care s-au lovit in proiectul propus, de altfel, chiar de profesor.

Parintii sunt surprinsi, de cele mai multe ori, de cat de pasionati povestesc copiii despre ce au facut la scoala si cum continua Acasa procesul de invatare cautand raspunsuri si solutii la problemele aparute in proiect. Parintii sunt deosebit de importanti in procesul educational si numeroase studii au dovedit ca implicarea lor in viata scolara este benefica evolutiei academice a copilului. De asemenea, parintii pot stimula procesul de invatare acasa cu instrumente inspirate din aceasta metoda astfel incat dezvoltarea abilitatilor copiilor sa nu fie limitata doar la timpul petrecut in scoala.

De aceea, speram ca un numar cat mai mare de parinti si profesori sa se alature acestui demers si sa isi rezerve doua ore in data de 26 mai pentru conferinta Make Learning Exciting – Cum sa facem invatarea captivanta.

Paradoxul Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului)

Mantle of the Expert (trad. Mantia Expertului) nu inseamna ca copiii dobandesc in mod misterior expertiza unor profesionisti. Ei raman in continuare copii in lumea reala insa in cadrul proiectului ei lucreaza ca si cum sunt experti in acel domeniu. Acest lucru le stimuleaza dorinta intrinseca de invatare si de a prelua atributii si responsabilitati in vederea rezolvarii unor sarcini importante, lucru care se completeaza cu mandria statutului de expert. Intelegerea notiunilor care apar pe parcursul proiectului se produce la un nivel profund, nemaifiind fortati sa retina informatii pe care le considera plictisitoare din cauza faptului ca nu le gasesc utilitatea in viata reala si nu sunt predate intr-o maniera captivanta.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.