Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Joburile în televiziune sunt la mare căutare, conform rezultatelor ultimei anchete eJobs

Dacă ar fi jurnalişti, 43,7% dintre români ar vrea să lucreze în televiziune, potrivit unei anchete asupra meseriei de jurnalist derulate de eJobs în perioada 11 – 18 septembrie 2008. La poll-ul online au răspuns în mod voluntar aproape 9500 de persoane – reprezentanţi ai populaţiei active – dintre care 59,7% femei şi 40,2%, bărbaţi. Poll-ul face parte din initiaţiva brandului eJobs de a cerceta periodic opiniile şi percepţiile utilizatorilor săi cu privire la diferite tipuri de joburi. „Meseria de jurnalist este fără îndoială profesia cu cel mai ridicat grad de influenţă asupra societăţii. Nu degeaba presa este considerată a patra putere în stat. Pornind de la acest fapt, ni  s-a părut foarte util să realizăm această anchetă şi să aflăm cum percep românii meseria de jurnalist, care consideră ei că sunt principalele calităţi ale unui bun reprezentant al mass-media sau în ce zonă a presei le-ar plăcea să activeze, dacă ar fi jurnalişti“, a spus Laura Chilom, HR Consultant eJobs.

Potrivit rezultatelor poll-ului eJobs, televiziunea este o vedetă în rândul românilor. Această categorie a mass-media este preferată în special de reprezentantele sexului frumos, femeile reprezentând peste 60% dintre respondenţii care au declarat că le-ar plăcea să activeze în televiziune, dacă ar fi jurnalişti.

Presa scrisă se află pe locul al doilea în preferinţele românilor în ceea ce priveşte potenţialul loc de muncă în domeniul mass-media, cu 29,7%, în timp ce radioul este preferat în proporţie de 15,6%. Doar 10,9% dintre respondenţi ar vrea să activeze ca jurnalist în mediul online.

   „Pentru a identifica profilul jurnalistului de calitate în viziunea românilor, i-am provocat pe respondenţi la un mic test de imaginaţie şi i-am întrebat cum se percep ei în raport cu cele mai cunoscute figuri din mass-media locale“, a mai adăugat Laura Chilom.

În acord cu preferinţa românilor pentru presa audio-vizuală, 20,8% dintre respondenţii la poll au declarat că profilul jurnalistului cu care se identifică este cel al vedetei de televiziune Andreea Esca.

Potrivit aceleiaşi anchete, Cristian Tudor Popescu se află pe locul al doilea în topul modelelor jurnalistice pentru români cu 20.4% din respondenţi, iar Robert Turcescu pe locul al treilea, cu 20.1% din respondenţi. Alţi reprezentanţi mass-media cu care românii s-ar identifica sunt: Simona Pătruleasa, Ion Cristoiu, Emil Hurezeanu şi Liviu Mihaiu.

Peste 40% dintre respondenţii la poll-ul eJobs au declarat că cea mai importantă calitate a unui bun jurnalist este obiectivitatea. Această trăsătură este valorizată mai mult de către femei (56%), decât de bărbaţi (43,9%). Obiectivitatea este urmată în ierarhia calităţilor unui om de presă de capacitatea analitică a acestuia, apreciată de 26,3% dintre respondenţii la poll ca fiind a doua ca importanţă când vine vorba de  portretul unui bun jurnalist. Talentul ocupă locul al treilea în topul trăsăturilor apreciate la un om de presă, cu 15,3%.

Această cercetare se înscrie într-o serie de anchete despre diferite joburi, de interes în rândul românilor, pe care eJobs şi-a propus să le realizeze în spiritul care îl caracterizează – eJobs este  brandul care militează pentru relaţii fireşti, neintruzive şi reciproc avantajoase între angajaţi şi angajatori.

Bucuresti, 24.09.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.