Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Investiții în creștere cu aproape 30% în sectorul poștal din România în 2022

date statistice servicii postale

Actorii din piaţa serviciilor poştale au investit 360 milioane lei în 2022, adică 8% din veniturile anuale. Susținerea traficului de colete a fost principalul determinant al investițiilor, materializate de altfel prin creșterea cu aproape 80% a numărului de sisteme automate, până la aproape 4.500. Veniturile totale din servicii poștale au depășit 4,6 miliarde lei (+11%), 81% provenind din traficul de colete. Infografic aici.

Statistici cheie despre piața serviciilor poștale din România în 2022

Colete şi pachete mici:

Traficul de colete și pachete mici a crescut în 2022 cu 6%, până la 232 milioane trimiteri, adică 12 colete/locuitor. Creșterea mai mică a traficului comparativ cu anii precedenți a fost compensată de accelerarea creșterii veniturilor din colete (+13%), până la 3,8 miliarde lei.

  • Venitul mediu per colet a fost de peste 16 lei (13 lei în cazul coletelor interne)

  • Numărul de furnizori care fac livrări prin sisteme automate (easybox, pachetomat etc.) a ajuns la 10, astfel că 1 din 7 colete interne a fost livrat prin intermediul acestora

  • Aproape 9 din 10 colete interne au fost livrate în 1 zi de la intrarea în reţeaua poştală, media fiind de 1,2 zile

  • Coletele internaționale au generat venituri de 1 miliard de lei

  • În funcţie de numărul de colete, primii 3 furnizori sunt Delivery Solutions – Sameday (28%), Fan Courier (26%) şi Cargus (13%)

date statistice servicii postale

Corespondenţă şi imprimate:

  • Veniturile au crescut cu 7% (ajungând la aproape 0,8 miliarde lei), deşi traficul a scăzut cu 9% (303 milioane trimiteri)

    • venitul mediu per trimitere a crescut la 2,6 lei (+17%)

  • În medie, trimiterile interne de corespondenţă şi imprimate au fost livrate în 2,7 zile

  • În funcţie de numărul de trimiteri, cei mai importanţi furnizori sunt CN Poşta Română (52%) şi Pink Post (41%)

Reclamații:

  • 15 reclamații la fiecare 10.000 de trimiteri, în 2022

  • Numărul reclamațiilor întemeiate a crescut cu 12% în 2022 (aproape 130 mii), pentru două treimi din acestea fiind acordate despăgubiri

  • Valoarea medie a unei despăgubiri a scăzut cu 8%, până la 202 lei

Numărul de angajați:

  • în scădere cu 4% în ansamblul sectorului, în condițiile reducerii cu peste 1.000 de angajați a personalului CN Poșta Română

  • În medie, un angajat din domeniul poştal a generat venituri poștale anuale de 127 mii lei, în creștere cu 12% față de 2021

Informaţii din studii de piaţă

  • Calitatea serviciilor, tarifele practicate şi siguranţa trimiterii au fost principalele criterii pentru alegerea furnizorului de către persoanele fizice care au expediat colete

  • Peste jumătate dintre respondenţi au realizat de mai multe ori pe lună achiziții online: 12% o dată pe săptămână sau chiar mai des, iar 43% de câteva ori pe lună

  • Peste jumătate dintre respondenți (56%) au utilizat sistemele automate în ultimele 12 luni:

    • 1 din 5 respondenţi le-ar utiliza, însă acestea nu există în zona în care locuiesc

  • Trei sferturi dintre respondenţi ar fi de acord ca livrarea să se efectueze mai lent (cu 1-3 zile), dar să plătească mai puţin pentru livrare

Raportul integral privind piața serviciilor poștale din România în anul 2022 poate fi consultat aici.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.