Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Hong Kong, America de Nord și Emiratele Arabe sunt cele mai “conectate” țări ale lumii

Hong Kong și America de Nord au cei mai conectați consumatori din lume, iar cei din Emiratele Arabe Unite se apropie vertiginos de primul pluton.

Noul GfK Connected Consumer Index este un clasament realizat în 78 de țări și opt regiuni ale lumii care oferă comparabilitate rapidă și directă asupra gradului de conectivitate pentru fiecare populație analizată.

Indicatorul prezintă țările cu cei mai conectați consumatori la lumea digitală, atât în total, cât și detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), împreună cu tendințele din ultimii cinci ani.

Acesta permite companiilor să compare gradul de conectivitate pentru fiecare țară sau regiune de interes, pentru a identifica oportunități de piață în diferite industrii – de la evoluții ale vânzărilor de dispozitive digitale și ale consumului de conținut până la extinderea tehnologiei în domeniul sănătății și media.

Top zece cele mai “conectate” națiuni
Dacă ne uităm la clasamentul GfK Connected Consumer Index din ultimii doi ani, Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) dețin constant primele două poziții printre cele mai bine conectate națiuni din lume.

Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaș, sărind de pe locul al optulea în 2015 pe al treilea prognozat pentru acest an.

Poziție clasament 2015

Poziție clasament 2016

 

Scor 2015

Scor 2016

1

1

Hong Kong

            1,430

             1,486

2

2

America de Nord

               952

             1,062

8

3

UAE

               829

                995

3

4

Norvegia

               939

                988

4

5

Germania

               873

                940

6

6

Arabia Saudită

               836

                935

5

7

Marea Britanie

               856

                916

10

8

Elveția

               801

                914

7

9

Danemarca

               835

                906

9

10

Suedia

               807

                875

România ocupă locul 50, în creștere cu 3 poziții față de 2015

Țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului. Cel mai bine stă Cehia, urmată de Slovenia și Polonia, iar cel mai puțin conectate țări sunt România, Serbia și Ucraina.

România, Slovacia și Ungaria se bucură de cele mai dinamice evoluții, urcând fiecare cu câte 3 poziții.

Poziție clasament 2015

Poziție clasament 2016

 

Scor 2015

Scor 2016

34

33

Cehia

   473

   541

35

35

Slovenia

   449

   522

36

36

Polonia

   445

   518

40

37

Slovacia

   424

   510

39

40

Grecia

   426

   478

44

41

Ungaria

   374

   463

42

43

Rusia

   395

   455

45

44

Croația

   358

   426

48

48

Bulgaria

   279

   351

53

50

România

   247

   322

58

58

Serbia

   191

   230

59

61

Ucraina

   178

   190

Principalele motoare ale pieței
Kevin Walsh, director Tendințe și prognoze GfK, comentează: “Observăm unele macro tendințe în ceea ce privește gradul de conectivitate în toate țările. Pentru piețele în plină dezvoltare, în special din Orientul Mijlociu, Africa și APAC, tendința dominantă rămâne adoptarea smartphone-urilor. Acesta este principalul dispozitiv – și de multe ori primul – pentru conectarea consumatorilor la servicii de date. Este probabil ca această tendință să rămână dominantă pentru următorii doi-trei ani, atâta vreme cât, odată cu reducerile de preț, peste că un miliard de consumatori își vor putea permite să se conecteze pe un dispozitiv personal pentru prima dată.”

În piețele dezvoltate – în primul rând Europa de Vest și America de Nord – motoarele de creștere au trecut deja la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii. Wearables conduc, împreună cu automobilele conectate. O altă oportunitate importantă este tehnologia pentru casele inteligente. Totuși, este de așteptat ca aceasta să fie mai lentă și mai stabilă în ceea ce privește curba de adoptare de către consumatori.

Pentru a vedea scorurile GfK Connected Consumer Index în general și pentru fiecare dintre cele 11 tipuri de dispositive, dar și tendințele din ultimii cinci ani pentru fiecare regiune și țară, vă rugăm să accesați: //connected-consumer.gfk.com/connected-consumer-index/

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.