Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

GUINNESS ridica paharele pe 22 septembrie in cinstea lui Arthur, fondatorul sau

GUINNESS, cea mai bine vândută bere neagră la nivel internaţional, va sărbători ziua fondatorului său, Arthur Guinness, printr-o serie de evenimente ce vor avea loc în peste 47 de ţări, inclusiv Romania. Evenimentele sunt menite a celebra moştenirea unică a fondatorului GUINNESS, un vizionar al industriei de bere şi, în acelaşi timp, un cunoscut filantrop. Evenimentele vor ajuta la dezvoltarea Fondului Arthur Guinness™, o instituţie ce susţine antreprenorii sociali din toată lumea.

Confirmată de succesul ediţiilor de anul trecut, ziua lui Arthur este un eveniment de o importanţă aparte pentru GUINNESS®. Începând din Irlanda şi continuând în peste 40 de ţări, se vor ridica halbe de bere în cinstea lui Arhur exact la ora 21.59 (ora Romaniei), în data de joi, 22 Septembrie. Acest lucru subliniază momentul în care Arthur Guinness a semnat documentul de închiriere a Berăriei din St. James’ Gate (în anul 1759) şi a putut oferi lumii berea GUINNESS®.

În România, ziua lui Arthur Guinness va fi sărbătorită cu muzică irlandeză, premii speciale şi multă muzică bună în peste 50 de locaţii din Bucureşti şi din ţară (22 de oraşe). În Bucureşti, în Arthur Irish Pub, trupa Shannon va susţine un concert tradiţional de muzică irlandeză. Evenimentele dedicate lui Arthur Guinness se intind pe durata a 3 zile, in care vor fi oferite fanilor Guinness din intreaga tara peste 5000 de premii.

În Irlanda, festivităţile vor avea loc în patru oraşe (Dublin, Cork, Limerick şi Belfast). Artişti de renume internaţional precum Stereophonics, Paolo Nutini, Kelis, Scissor Sisters Joshua Radin, The Charlatans şi mulţi, mulţi alţii vor lua parte la acest maraton muzical organizat în cinstea fondatorului berii GUINNESS®.

"Arthur Guinness este pentru nou un motiv de inspiraţie, nu doar din perspectiva de berar sau de pionier al industriei, cât mai ales pentru generozitatea de care a dat dovadă pe parcursul întregii sale vieţi. Cred că ar fi mulţumit de contribuţia pe care aceste evenimente o au la Fondul Arthur Guinness™, o organizaţie care ajută la dezvoltarea comunităţilor defavorizate din întreaga lume" a declarat Oliver Loomes, Global Brand Director GUINNESS®.

URBB, compania in portofoliul careia se afla berea Guinness in Romania, este unul dintre cei mai mari producatori de bauturi de pe piata locala, fiind prezent atat pe piata berii, cat si pe cea a bauturilor racoritoare si a apelor minerale. Portofoliul companiei cuprinde exclusiv marci premium: Tuborg, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness, Kilkenny, Granini si Bilbor.

Date şi Informaţii despre GUINNESS®

* Berea GUINNESS® a fost realizată după aceiaşi reţetă din secolul XVIII şi până acum, folosind aceleaşi patru ingrediente: orz, apă, hamei şi drojdie. Culoarea roşu închis şi aroma originală sunt date de către orzul prăjit.
* Peste 10 milioane de halbe de GUINNESS sunt băute în lume, în fiecare zi (într-un an, peste 2 miliarde de halbe).
* Arthur Guinness a fost un antreprenor de geniu şi a avut grijă să închirieze celebra berărie din St. James’s Gate (Dublin) pentru 9000 de ani.
* GUINNESS a fost primul antreprenor care a exportat bere, ducând Berea Guinness în Indiile de Vest în 1801
* Berăria St. James’s Gate ajunsese, în anul 1880, să fie cea mai mare berărie din lume iar, în prezent, este una dintre cele mai mari fabrici de producţie a berii din lume.
* În 1997, Guinness SRL a fuzionat cu Grand Metropolitan SRL şi au format una dintre cele mai mari companii producătoare de băuturi din lume: Diageo. GUINNESS este, în prezent, cel mai mare brand de bere al companiei, alături de alte băuturi spirtoase precum SMIRNOFF®, BAILEYS®, JOHNNIE WALKER® and J&B®.
* În portofoliul companiei mai sunt următoarele branduri de bere: HARP®, KILKENNY®, SMITHWICK® din Irlanda şi RED STRIPE® din Jamaica.
* GUINNESS este produsă în peste 50 de ţări, inclusiv în berăria St. James’s Gate din Dublin
* GUINNESS este disponibilă în mai multe variante: GUINNESS Draught, GUINNESS Draught Extra Cold, GUINNESS Draught/cutie, GUINNESS Draught/ Sticlă, GUINNESS Extra Stout, GUINNESS Extra Smooth şi GUINNESS Foreign Extra Stout.
* Primele cinci ţări din punct de vedere al vânzărilor sunt: Marea Britanie, Irlanda, Nigeria, SUA şi Camerun.
* Bulele de azot din GUINNESS Draught au un ritm aparte de mişcare, ridicându-se şi coborând în acelaşi timp. Unele dintre ele se lovesc de pereţii paharului, fiind oprite din ascensiune, în timp ce bulele din central paharului nu sunt oprite de niciun impediment.
* Berea GUINNESS a fost prima care a oferit experienţa de tip draught la cutie, inspirându-se din tehnologia de îmbuteliere folosită în baruri şi realizând un instrument specific (de tip widget) pentru a oferi consumatorilor o bere la draught, acasă. Această inovaţie a câştigat Premiul Reginei pentru Tehnologie în anul 1991.
* Prima reclamă la GUINNESS a fost difuzată în Marea Britanie pe 22 Septembrie 1955 şi înfăţişa un îngrijitor la Zoo şi un leu de mare.

Omul: Arthur Guinness

Sărbătorim viaţa unui om remarcabil, Arthur Guinness, fondatorul GUINNESS, antreprenor, vizionar şi filantrop.

Arthur Guinness a lăsat în urmă o moştenire remarcabilă, care se extinde dincolo de berea legendară pe care o cunoaştem cu toţii. Guinness a fost un vizionar şi un filantrop, care încă de la început a făcut tot posibilul ca afacerea lui să aducă valoare angajaţilor, comunităţii locale, oraşului Dublin sau regiunilor unde era prezentă. Moştenirea filantropică a lui Arthur Guinness a rămas un element definitoriu al brandului până în ziua de astăzi, pe care anul acesta o vom îmbogăţi şi sărbători.

Arthur a fost însoţit de noroc încă de la început – la vârsta de 27 de ani (1752), naşul său, Arthur Price, Arhiepiscopul Cashel, i-a lăsat drept moştenire suma de £100. Arthur a investit cu cap banii şi patru ani mai târziu, la vârsta de 31 de ani, producea propria bere în Leixlip, la 17km de Dublin. În 1759, Arthur Guinness a decis să se orienteze către oraş, unde a înfiinţat propria lui afacere, lăsându-l pe fratele lui să se ocupe de berăria din Leixlip. Restul e istorie.

În ciuda faptului că anul 1759 nu a fost unul bun pentru berarii din Dublin – taxele erau ridicate şi competiţia locală foarte puternică, Arthur a mers înainte cu încredere şi cu un ochi bun pentru afaceri. A semnat un contract de închiriere pe 9000 de ani, a achiziţionat de la Mark Rainsfors o berărie de patru acrii de pământ la St. James Gate, plătind o chirie anuală de £45 – care includea şi dreptul de folosire a apei; astfel, Arthur intrase în afaceri.

Arthur Guinness a murit în 1803, dar afacerea cu bere intrase deja în familie. I-a lăsat fiului său, Arthur(1768-1855), berăria din St. James’s Gate. Frumoasa bere brună care purta numele lui Arthur Guinness şi a moştenitorilor săi s-a dezvoltat prin pasiune, ajungând să devină, cu timpul, dintr-un bun valoros, un simbol cultural şi, în final, un brand global: GUINNESS.

Expansiunea Guinness

La 10 ani de la înfiinţarea berăriei în St. James’s Gate, Arthur Guinness a reuşit să-şi ducă berea dincolo de graniţele Irlandei. Într-o mişcare curajoasă, caracteristică lui, Arthur a încărcat 6 barili şi jumătate de bere pe un vapor, reuşind astfel în 1769 să îşi exporte berea în Anglia. Până în anul 1817, exporturile ajunseseră în SUA şi se extindeau în Barbados, Trinidad şi chiar Australia şi Noua Zeelandă.

Pe măsură ce popularitatea GUINNESS creştea pe pieţele internaţionale, compania a înţeles nevoia de a avea un brand global, astfel că în 1862 a luat naştere marca GUINNESS, care a devenit un simbol internaţional al calităţii.

Pe lângă expansiunea globală, anul 1929 a marcat un nou început pentru Guinness, fiind primul brand cu o campanie publicitară publicată în presa britanică. Este începutul unui şir lung de campanii de succes, care pe parcursul celor 80 de ani au făcut înconjurul lumii şi au stabilit standarde în publicitate: de la cea mai lungă campanie promoţională, o picătură de apă în 1959, la prima reclamă luminoasă GUINNESS, în 1931, până la spotul premiat „Surferul”, din 1999.

În 1936, Compania Guinness a deschis prima berărie dincolo de graniţele Irlandei, în Park Royal, Londra, iar în 1936 a fost înfiinţată prima berărie dincolo de graniţele Insulelor Britanice, în Ikeja, Nigeria.

Un moment de cotitură în istoria succesului internaţional al GUINNESS a fost anul 2000, când vânzările peste graniţe au depăşit vânzările pe plan local. De la Togo, în Rusia şi Guyana, GUINNESS este prezentă astăzi în peste 150 de ţări de peste tot din lume, cu berării deshise în 50 de ţări diferite.

Desigur, povestea expansiunii „licorii negre” este una complexă şi fasinantă în acelaşi timp. Este o poveste despre personalitate, ştiinţă şi vizune; o legendă care se extinde de-a lungul a mai multe perioade istorice şi include barje, „World Travellers”, vapoare cu aburi şi, cel mai important, flerul antreprenorial, care a ajuns să fie sinonim cu brandul GUINNESS.

Cum să torni o halbă de bere GUINNESS

1. Foloseşte un pahar bine curăţat şi uscat Guinness

2. Ţine paharul la un unghi de 45 de grade şi nu lăsa ca berea să atingă pereţii paharului

3. Scoate capacul berii şi toarnă până se umple halba. Vei vedea atunci cum în interiorul acesteia începe o agitaţie provocată de bulele de azot

4. Aşteaptă să se liniştească agitaţia din pahar şi să se formeze deasupra berii o spumă cremoasă

5. O dată ce berea se va linişti, spuma acesteia va avea o curbură fină, curbată uşor deasupra paharului.

6. Berea Guinness trebuie prezentată în stil caracteristic clienţilor.

Bucuresti, 21.09.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.