Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Expozitia World Press Photo, cel mai vizitat spatiu expozitional in Noaptea Muzeelor 2014

Peste 23.000 de oameni au vizitat expoziția World Press Photo România de anul acesta în noaptea de sâmbătă spre duminică, cu ocazia Nopții Europene a Muzeelor, galeria din Piața Universității din București devenind, astfel, cel mai vizitat spațiu expozițional din cadrul proiectului.

World Press Photo, cea mai importantă expoziție de fotografie de presă din lume, a fost deschisă în Noaptea Muzeelor aproximativ 8 ore, în intervalul orar 21.00 – 05.00, iar intrarea a fost liberă.

Pe lângă expoziția propriu-zisă, spectatorii care au venit la World Press Photo în Noaptea Muzeelor s-au putut bucura și de o serie de scurtmetraje documentare de la ShortsUP, pe teme sociale, politice și culturale de actualitate. Colecția de scurtmetraje documentare de la Noaptea Muzeelor a fost difuzată începând cu ora 21:00.

În Bucureşti, 33 de locaţii – muzee şi organizaţii culturale sau de educaţie –  au luat parte la Noaptea Europeană a Muzeelor – ajunsă, în 2014, la ediția cu numărul zece.

Aflată pentru al treilea an consecutiv în București, la inițiativa Fundației culturale Eidos, expoziția WPP este deschisă publicului larg în fiecare zi din perioada 8 – 29 mai 2014, între 11:00 și 21:00.

În cadrul expoziției, vizitatorii pot admira, pe lângă Fotografia Anului la World Press Photo – celebra imagine a fotografului american John Stanmeyer – un număr de 140 de fotografii premiate anul acesta de juriul World Press Photo.

Evenimentul de la București face parte din expoziția anuală internațională World Press Photo, care călătorește în întreaga lume, fiind montată în peste 100 de orașe din peste 45 de țări și vizitată de peste 3,5 milioane de oameni la fiecare ediție.

Expoziția de anul acesta a fost realizată cu ajutorul arhitectului Attila KIM – consultant al acestei expozitii – și Bog’Art, care își reafirmă astfel contribuția permanentă la definirea unor noi standarde de profesionalism, încurajând transparența informației și apreciind munca foto-jurnaliștilor de pretutindeni.

Expoziția WPP este o inițiativă a World Press Photo Foundation, fondată în anul 1955 în Olanda, ce activează ca organizație independentă, non-profit, cu sediul în Amsterdam. Activitatea Fundației este dedicată stabilirii standardelor ridicate în fotojurnalism și fotografie documentară la nivel mondial.

Competiția a debutat în 1955, când 42 de fotografi din 11 țări au înscris peste 300 de fotografii pentru jurizare. În 2012, concursul a atras 5.247 de participanți din 124 de țări, care au înscris 101.254 de fotografii.

În 2012, expoziția a fost readusă pentru prima dată la București, după 18 ani de absență, prin eforturile Fundației Eidos, care a organizat expoziția și anul trecut.

Mai multe detalii, precum și lista completă a câștigătorilor, pot fi consultate pe site-ul oficial al competiției.

Detalii despre expoziția din România găsiți pe site-ul local și pe pagina de Facebook.

Sponsorii ediției din acest an sunt: Primăria Municipiului București, ArCub, Dutch Postcode Lottery, Canon, Microsoft, Spectacular, TNT, Biutiful, Fratelli Espresso Bar, BCR.

Parteneri media: Adevărul, Hotnews, Dilema Veche, Vice, Esquire, National Geographic, Șapte Seri, The Institute, Liternet, Photo Magazine, IQAds, Feeder.ro, 121.ro și urban.ro.

Bucuresti, 19.05.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.