Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Evolutia pietei serviciilor postale in anul 2013

Ancom

Raportul de date statistice privind serviciile poştale pentru anul 2013 publicat astăzi de ANCOM arată că traficul poștal total a crescut cu 7,8%, în condițiile în care activitatea furnizorilor alternativi s-a intensificat. Deși Compania Națională Poșta Română (CNPR) continuă să proceseze 68% din numărul total de trimiteri, furnizorii alternativi au înregistrat o creștere a traficului total cu 33%.

În anul 2013 în România au fost procesate peste o jumătate de miliard de trimiteri poştale (trimiteri de corespondenţă, imprimate, colete etc.) – 564.258.934, din care 530.106.224 trimiteri interne și 34.152.710 trimiteri internaționale. Atât traficul intern, cât și cel internațional au înregistrat creșteri în anul 2013 cu 7,4%, respectiv cu 14,4%.

În anul 2013, traficul total al CNPR a continuat să scadă, atât intern cât și internațional, în timp ce traficul total al furnizorilor alternativi a înregistrat cel mai înalt nivel de până acum, cu peste 33% mai mult decât în anul 2012 – 180.027.493 de trimiteri. Furnizorii alternativi au procesat cu 61,3% mai multe trimiteri internaționale și cu 31,9% mai multe trimiteri interne comparativ cu anul 2012.

Din totalul trimiterilor poştale din România în anul 2013, 92,7% au fost trimiteri de corespondenţă, imprimate, pachete mici şi trimiteri de publicitate prin poştă, cu limita maximă de greutate 2 kg (poşta de scrisori). Acest segment a crescut cu 6,7% față de 2012, fiind procesate 376.893.727 de trimiteri, dintre care CNPR a procesat 72%.

Pentru trimiterea coletelor, atât interne, cât şi internaţionale, românii preferă să utilizeze serviciile furnizorilor alternativi, CNPR deținând o cotă de piață de doar 11% pe acest segment. În anul 2013 au fost colectate şi distribuite 26.868.229 de colete poştale, cu 12,22% mai multe decât în anul 2012.

În ceea ce privește serviciile Express, și acestea au cunoscut o creștere importantă a traficului în anul 2013, cu 52,6% față de anul anterior, traficul poştal total în acest caz fiind de 14.463.118 trimiteri.

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a continuat să scadă în anul 2013, cu 7,8% faţă de anul 2012, până la 360.514.767 de trimiteri. Deși CNPR continuă să proceseze 76,4% din trimiterile din sfera serviciului universal, traficul acesteia a scăzut cu 17,4% în timp ce traficul furnizorilor alternativi a crescut cu 48%.

În anul 2013 au fost înregistrate 124.006 reclamaţii privind serviciile poștale, din care 24.815 s-au dovedit a fi întemeiate. Un număr de 9.518 de reclamaţii au fost soluţionate cu acordare de despăgubiri în valoare de 2.587.435 lei. Raportând traficul general total (564.258.934 de trimiteri poştale) la numărul de reclamaţii, s-a constatat că în anul 2013 a existat o reclamaţie la 4.550 de trimiteri poştale, o reclamaţie întemeiată la 22.739 de trimiteri poştale, și că în medie, din aproximativ trei reclamaţii întemeiate, una s-a soluţionat prin acordarea de despăgubiri.

Raportul integral privind piaţa serviciilor poştale din România în anul 2013 şi analiza comparativă a traficului poştal pentru perioada 2009 – 2013 pot fi consultate aici.

Bucuresti, 02.10.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.