metalshow

Enterprise Challenge Summer School

  • Elevi și studenți din România propun soluții inovatoare pentru asigurarea accesului egal la educație pentru tinerii din România și pentru reducerea decalajului digital.

Prima ediție online „Enterprise Challenge Summer School”, organizată de Junior Achievement România („JA România”) cu sprijinul Citi România, s-a desfășurat în perioada 10-15 iunie, reunind 56 de elevi din 25 de licee și 16 studenți din 8 universități.

Organizată în format „laborator de proiecte”, inițiativa încurajează tinerii să își dezvolte creativitatea, aptitudinile antreprenoriale și de lucru în echipă, precum și dezvoltarea abilităților de prezentare. Prin utilizarea aplicațiilor online și dezvoltarea resurselor digitale și prin crearea unui proces de lucru simplu și interactiv, elevii și studenții au oportunitatea de a-și dezvolta atât competențele digitale, cât și aptitudinile de prezentare online și de colaborare.

Tema de lucru a „Enterprise Challenge Summer School” a fost realizarea unui plan de soluții pentru asigurarea accesului egal la educație pentru tinerii din România și pentru reducerea decalajului digital. Timp de aproape o săptămână, echipele au lucrat intens alături de consultanții voluntari din partea Citi România și au venit cu soluții ce iau în considerare problemele ce au dus la situația actuală din educație, realitatea și posibilitățile locale de implementare a soluțiilor propuse, impactul schimbărilor precum și posibilitatea de a scala soluțiile și de a le dezvolta pe o perioadă mai lungă de timp. Echipa care a adus cea mai bună soluție, „Young Challengers”, a convins juriul prin creativitatea și fezabilitatea soluției la tema de lucru, propunând o aplicație universală, un agregator de mai multe servicii educaționale prin implementarea unui plan complex care urmărea mai multe elemente-cheie: o bibliotecă virtuală, funcționalități de tip „classroom”, formare online pentru profesori și resurse interactive în format digital.

Enterprise Challenge Summer School 2020

„Experiența din cadrul «Enterprise Challenge Summer School» a fost cu adevărat o provocare, deoarece echipele au fost formate din persoane cu experiențe și viziuni diferite, dar care au reușit să ajungă la un numitor comun. Echipa noastră, Young Challengers, a fost formată din 5 membri: Amza Gabriela, Cojocaru Mina, Enache Emma, Huza Tudor și Matei Georgiana, împărțind toți un scop comun și anume acela de a rezolva problema decalajului digital în România. Fiecare sesiune de training ne-a învățat lucruri noi sau ne-a ajutat să le aprofundăm pe cele deja asimilate. A fost o experiență minunată și pentru asta vreau să le mulțumesc celor de la JA Romania și celor de la Citi pentru toate lucrurile noi pe care le-am dobândit, dar și pentru faptul că am învățat să lucrez cu oameni pe care înainte de această competiție nu-i întâlnisem. Doresc să le mulțumesc și colegilor de echipă pentru implicare și pentru modul în care am colaborat. Felicitări tuturor pentru ideile și soluțiile minunate.”, a relatat Loredana-Georgiana Matei, membră a echipei Young Challengers.

„Enterprise Challenge Summer School” reprezintă un proces educațional modern pentru participanți, deoarece, cu resursele pe care le au la dispoziție, lucrând în mediul online, cu colegi de echipă din alte școli sau universități, trebuie să folosească eficient punctele forte ale fiecărui coechipier, pentru generarea soluțiilor menite să rezolve problema pusă în discuție. Astfel, elevii și studenții își dezvoltă abilitățile de comunicare, muncă în echipă, creativitate, cercetare etc., dar și o mai bună înțelegere a modului în care tehnologia și modul de gândire inovator, comportamentul responsabil față de resurse, înțelegerea în ansamblu a unei situații și modul economic de abordare a problemelor, pot contribui la bunăstarea unei comunități.

Ediția pilot organizată anul acesta a atras elevi de la 25 de licee și 8 universități, pasionați de educație, știință, tehnologie și antreprenoriat. Ei au fost repartizați în echipe, au interacționat și și-au pus în valoare cunoștințele, creativitatea și abilitățile de prezentare, beneficiind de mentorat de la 5 voluntari, profesioniști ai companiei Citi România, care le-au oferit explicații și sfaturi privind aspectele tehnice, financiare și elementele de marketing asociate proiectelor lor.

„În acest context al pandemiei, a devenit și mai important să continuăm să sprijinim accesul la educație, să rămânem aproape de elevi și studenți în dobândirea de competențe relevante pentru o piață a muncii în continuă schimbare. Dorim să îi încurajăm pe acești tineri, dar și pe toți ceilalți din generația lor, să continue să creadă în ideile lor, să rămână orientați către soluții și să își asume rolul de a genera progres în comunitatea locală”, a spus Alexandra Oniceanu-Becuț, Director Comunicare Citi România.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *