Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Dunlop introduce un nou tip de constructie a anvelopei la cursa Moto2 de la Sachsenring

Anvelopele Dunlop Moto2 vor merge în sensul invers acelor de ceasornic la Sachsenring, în Germania, la a opta etapă a Campionatului Mondial Moto2, ce va avea loc în perioada 6-8 iulie, la marele premiu de motociclism viteză din Germania, unde un nou tip de construcţie Dunlop a anvelopei – ATR14 – va fi lansată.

Stânga, stânga, stânga şi puţin dreapta

Sachsenring este o pistă în sensul invers acelor de ceasornic, cu o mulţime de viraje spre stânga şi puţine viraje la dreapta. Acest lucru presupune că partea stângă a anvelopelor Dunlop se uzează mai mult decât partea dreaptă. 

Din acest motiv, anvelopa cu un dublu compus W919 va fi la prima apariţie la cursa din acest an, în plus faţă de lansarea noului tip de construcţie a anvelopei, ATR14, proiectat să reproducă într-un singur compus al benzii de rulare o parte din calităţile anvelopei cu dublu compus.

Sachsenring este situat lângă poalele munţilor Metaliferi, în apropiere de graniţa dintre Germania şi Republica Cehă. Un tur de pistă are numeroase variaţii de înălţime prin cele 10 viraje la stânga şi 3 la dreapta, şi cu peste 3.671 km lungime.

Durata de viaţă a anvelopei cu dublu compus

Solicitările de pe o singură parte ale circuitului de la Sachsenring fac ca anvelopa cu dublu compus să dea putere. Aceasta are compuşii de bază pentru Moto2: 3854 uşor şi 3838 tare, pe o singură anvelopă. Aceasta oferă tot ce este mai bun în lume. Compusul tare 3838 pot rezista presiunilor frecvente de pe partea stângă a anvelopei la Sachsenring, în timp ce compusul uşor 3854 face ca partea dreaptă a anvelopei să fie gata imediat să ofere o aderenţă bună ori de câte ori este nevoie pe parcursul unui tur de pistă.

Modelul W919 este alocat împreună cu compusul tare 3838, în Grupa E Specials pentru această competiţie. Compusul 3838 ce intră într-o nouă construcţie, cea a noului tip de construcţie a anvelopei, ATR14, a fost dezvoltat să reducă nivelul de căldură de pe partea stângă a anvelopei care este solicitată, dar şi să crească nivelul de căldură pe partea dreaptă a anvelopei, care este folosită mai puţin. Anvelopa va intra de asemenea în Grupa E Specials, iar din luna octombrie va fi, de asemenea, în curs de evaluare pentru Phillip Island GP.

Compusul 3838 este un compus de bază care face alegerea mai dificilă. El oferă concurenţilor de pe aceste circuite siguranţa să accelereze pentru a ajunge la apogeu, rezistând totodată la frecare şi uzură.

Repartiţia pe faţă a compuşilor 717 şi 302 din acest sezon va fi mai mare.

Declaraţii Dunlop:

Clinton Howe, coordonator Dunlop Moto2:

"Sachsenring este un circuit tehnic interesant. Cea mai mare atenţie se îndreaptă către menţinerea unei călduri suficiente în partea din dreapta a anvelopei, care se uzează mai puţin, şi astfel poate fi furnizată o aderenţă suficientă odată ce este utilizată după ce s-a răcit, şi nu prin utilizarea pe cea mai mare parte a turului de pistă. Acest lucru înseamnă că designerii noştri de anvelope şi tehnicienii compuşilor trebuie să aibă în vedere proprietăţile anvelopei de a reţine căldura.”

"Aceasta este prima dată în acest sezon când folosim anvelopa noastră W919 şi, de asemenea, este prima cursă unde vom folosi noua construcţie ATR14. ATR14 a fost introdusă la sfârşitul sezonului 2011 şi sperăm să reducă puţin din stabilitatea pierdută la anvelopele cu un compus dublu, păstrând în acelaşi timp un nivel asemănător de siguranţă pe partea exterioară a anvelopei.”

"Sachsenring este un alt circuit cu o mulţime de suişuri şi coborâşuri, ceea ce înseamnă că un concurent are nevoie de o bună stabilitate de la construcţia anvelopei, în special pentru orice pantă de frânare. În termeni de frecare, circuitul este destul de dur, astfel încât ratele de uzură pot fi destul de mari, în special când temperaturile sunt scăzute sau când a plouat recent. Zona în care este amplasat circuitul Sachsenring este una în care vremea poate fi destul de variabilă, astfel încât nici temperaturile scăzute sau ploaia, nici temperaturile ridicate nu constituie o surpriză prea mare, dar ştiu pe care aş prefera-o.”

Repartizarea anvelopei Moto2: Sachsenring

Anvelope slick Moto2 pentru roata faţă per pilot
120/75R17 Moto2: 4 x 302, 4 x 717

Anvelope slick Moto2 pentru roata spate per pilot
195/75R17 Moto2: 5 x 3838 (ATR14), 4 x W919 (ATR03)

Anvelope de ploaie Moto2 per pilot
3 x Front 125/80R17 KR191 414 (4 anvelope repartizate dacă toate antrenamentele se desfăşoară pe ploaie).
3 x Rear 190/55R17 KR393 414 (4 anvelope repartizate dacă toate antrenamentele se desfăşoară pe ploaie).

Repartizarea anvelopei Moto3: Sachsenring

Anvelope slick Moto3 pentru roata faţă per pilot
95/75R17 Moto3: 5 x Medium, 3 x Hard

Anvelope slick Moto3 pentru roata spate per pilot
115/70R17 Moto3: 5 x Medium, 4 x Soft

Anvelope de ploaie Moto3 per pilot
3 x 95/70R17 KR189 WB (4 anvelope repartizate dacă toate antrenamentele se desfăşoară pe ploaie).
3 x 115/70R17 KR389 WB (4 anvelope repartizate dacă toate antrenamentele se desfăşoară pe ploaie).

Secţiunea Tech – Moto2

Gama de anvelope Moto2 Dunlop 2012

Pentru 2012, Dunlop este hotărât să păstreze doi compuşi pentru anvelopa pentru roata faţă, iar pentru cea pentru roata spate 5.

Gama iniţială de anvelope Moto2 2012 Dunlop va cuprinde doi compuşi uscaţi diferiţi pe partea din faţă şi 5 compuşi diferiţi uscaţi pe partea din spate. Conturul din faţă a fost modificat de la Jerez, pentru un răspuns mult mai bun din partea drumului.

Pentru anvelopele roţii din spate, cei 5 compuşi pot fi identificaţi în principal în construcţia ATR05 care a fost perfecţionată sezonul trecut. Există, de asemenea, noile construcţii ATR10 şi ATR14. Anvelopele W919 cu dublu compus vor fi, de asemenea, văzute la mai multe etape şi pe mai multe circuite.

Anvelope faţă:
Doi compuşi principali pentru sezon, cu un profil nou au fost introduşi la Jerez – o anvelopă puţin mai mică, însemnând manevrare mai rapidă şi o pată de contact mai precisă pentru concurenţi.

Componente:
717, 302

Anvelope spate:
5 compuşi predomină în special în construcţia ATR05. ATR03 le-a folosit pentru Sachsenring şi Phillip Island. Noul ATR10 a debutat la Qatar şi a fost folosit ulterior. ATR14 a debutat la Sachsenring. Modelul W919 cu dublu compus a fost văzut numai pe anumite piste.

Componente:
3757, 3854, 4886, 3855, 3838

Construcţii:
ATR05, ATR03, ATR10, W919, ATR14

Tehnic – Moto2

Componenţă

Faţă / Spate

Aspect

Detalii

Recomandări pentru următorul GP

3757

Spate

Fin

Iniţial introdusă ca anvelopă de antrenament la sfârşitul anului 2012. De atunci, s-a dovedit mai rezistentă în condiţii mai grele pe suprafeţe de circuit mai puţin dure.

Jerez, Le Mans, Sepang

3854

Spate

Fin

Compusul de bază alegere mai uşoară. Performanţă foarte consecventă şi utilizabilă în multe circuite ca o opţiune uşoară sau dificilă, în funcţie de duritatea circuitului.

Jerez, Le Mans, Sepang, Estoril, Assen, Misano

4886

Spate

Mediu

Introdusă la sfârşitul sezonului 2011 cu rezultate bune. Are capacitatea de a oferi concurentului aderenţă iniţială bună şi prestaţie bună în condiţii nefavorabile.

Sepang, Estoril, Assen, Misano, Brno, Valencia, Jerez

3855

Spate

Mediu

O nouă componentă în Moto2, testată şi utilizată în cursa EWC Qatar. Două opţiuni mai uşoare decât oricare alte opţiuni anterioare la Moto2 au fost folosite la GP-ul trecut din Qatar.

Qatar, Silverstone, Indianapolis, Aragon, Mugello

3838

Spate

Dur

Cpmpusul de bază opţiune mai dificilă. Rezistenţă ridicată la uzură, cu consecvenţă bună pe parcursul circuitului.

Qatar Indianapolis, Aragon, Mugello, Motegi, Silverstone, Barcelona

Cunoaşteţi componentele

Anvelopele din spate Dunlop de la Moto2 2012 pot fi împărţite în 5 grupe de compuşi pentru anvelope, după cum urmează:

Grupa A de bază

3757 & 3854 (disponibilă la Le Mans & Sepang tbc) – [NB – planificată iniţial pentru Jerez]
Repartizarea pneurilor pentru pistele cu uzură redusă în condiţii potrivite.

3757 – introdusă iniţial ca anvelopă de antrenament la sfârşitul anului 2012. S-a dovedit mai rezistentă în condiţii mai nefavorabile pe suprafeţe de circuit mai puţin dure, aşa că să sperăm că vor ieşi mai des din fabrică.

3854 – compusul de bază opţiune mai uşoară. Cu performanţă consecventă şi utilizată în multe circuite. În funcţie de duritatea circuitului, poate fi utilizată ca o opţiune mai uşoară sau mai dificilă. Ca o recompensă pentru rezultatele bune realizate, ar fost lăsată să concureze la Sepang.

Grupa B Apărătoarele frecării

3854 & 4886 (disponibilă la Estoril, Assen şi, eventual, Misano)
Repartizarea anvelopei unde frecarea mare este un aspect important.
NB: Frecarea este afectată de condiţiile meteorologice – şi acestea sunt dificil de prevestit exact. Întreabă chiar un meteorolog.

3854 – la fel cum este menţionat pentru Grupa A. Mai bine adaptată la condiţiile mai blânde pe aceste piste.

4886 – introdusă la sfârşitul sezonului 2011, a obţinut rezultate bune. Are capacitatea de a oferi concurentului aderenţă iniţială bună şi prestaţie bună în condiţii nefavorabile. Dacă funcţionează bine, va fi luată în considerare pentru evaluarea următoare de la Assen şi, eventual, Misano.

Grupa C centrată pe durabilitate

3855 & 3838 (disponibil la Qatar, Silverstone, Indianapolis, Aragon şi Mugello)
Repartizarea pneurilor pentru pistele cu grad de uzură ridicat afectate de obicei de condiţiile meteorologice locale (de exemplu, temperaturi ridicate).

3855 – un nou compus la Moto2. Testat şi utilizat la Campionatul Mondial de Anduranţă FIM din Qatar. De două ori mai uşor de ales decât oricare alte opţiuni anterioare la Moto2 ce au fost folosiţi la GP-ul trecut din Qatar. Acest compus este în curs de evaluare pentru utilizarea în cursele următoare.

3838 – compusul de bază opţiune mai dificilă. Grad de rezistenţă ridicat la uzură cu consecvenţă bună pe parcursul circuitului.

Grupa D centrată pe aderenţă

4886 & 3838 (disponibil la Motegi)
Repartizarea anvelopelor pentru circuitele care necesită stabilitate maximă, cu aderenţă mecanică.

4886 – la fel cum este menţionat în Grupa B. Menţine bine temperatura pentru a compensa răcirea neschimbată a anvelopelor. Are aderenţă mecanică bună în virajele dificile.

3838 – compusul de bază opţiune mai dificilă. Oferă piloţilor la aceste circuite încredere pentru a accelera din timp.

Grupa E Specials

W919 & 3838 sau 4886 (disponibil la Barcelona, Sachsenring, Brno, Phillip Island şi Valencia)
La circuite sunt necesare anvelope care să funcţioneze la temperatură mai mică, pentru a fi foarte înclinate la viraje (stânga sau dreapta) şi, de asemenea, care să mărească gradul de frecare.

W919
O anvelopă cu compus dublu şi profil asimetric conţine doi compuşi de bază. Ambii compuşi oferă izolaţie termică bună, atât timp cât nu se încălzesc sau nu se răcesc în timpul cursei. Pot funcţiona pe orice traseu care se potriveşte circuitului.

3838 – compusul de bază alegere mai dificilă. Aşa cum este menţionat la Grupa D. Oferă concurenţilor la aceste circuite siguranţa de a accelera din timp. De asemenea, măreşte rezistenţa la frecare şi uzură.

4886 – după cum se vede în Grupele B şi D. Calităţile sale au ajutat la circuite precum Brno si Valencia.

Detalii de construcţie

ATR10
Mai bun pentru a păstra o temperatură mai mare când temperaturile scad.

ATR05
Unul bun, perfect rotund care depinde de temperaturile pistei şi de compusul folosit.

ATR03
ATR03 este în strânsă legătură cu anvelopa cu compus dublu. O parte a anvelopei este concepută pentru a limita acumularea căldurii, în timp ce cealaltă parte are rolul de a menţine căldura.

W919
Codul cu compus dublu pentru ambii noştri compuşi de bază (3854/3838) pe o singură anvelopă. Se poate spune că este cel mai bun din întreaga lume…

ATR14
Construcţia asimetrică păstrează unul din compuşii de bază ca o parte integrantă a construcţiei. Are acelaşi rol ca ATR03 în ceea ce priveşte căldura, dar are aceeaşi compoziţie pe ambele părţi.

Secţiunea Tech – Moto3

Gama de anvelope Moto3

În acest sezon există 3 compuşi diferiţi pentru Moto3 – dur, mediu şi moale. O combinaţie de doi compuşi în faţă şi doi în spate va fi alocată pentru fiecare circuit.

Bucuresti, 05.07.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.