Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Direct Marketing-ul si greselile lui

Desi foarte des folosit in ultimii ani Direct Marketing-ul este o forma particulara de manifestare a marketingului ce lasa inca loc greselilor. Asta fiindca, la prima vedere, nu pare deloc dificil sa trimiti unei baze de date de prospecti niste scrisori sau flyere, newslettere sau brosuri (electronic sau hard copy) cu oferta companiei. Pentru a-si atinge, insa, scopul Direct Marketing-ul trebuie sa urmeze niste reguli, unele ale bunului simt, unele castigate prin experienta.
Luand ca baza a discutiei DM prin e-mail – una dintre cele mai eficiente cai de comunicare din ziua de azi – cele mai frecvente greseli pleaca de la conceperea si scrierea gresita a mesajelor. Acestea sunt fie prea lungi, fie greu de urmarit sau cu subiecte generale, nerelevante pentru target. Cel mai important este sa iti cunosti destinatarii, sa concepi campania “pe limba lor”, astfel incat acestia sa se simta implicati in poveste, sa vada ca este vorba despre ei si despre nevoile lor. Mai mult, e-mailul trebuie sa fie personalizat – este o dovada de respect si de apropiere fata de prospect. In caz contrar, o campanie generala si netargetata nu poate avea drept consecinta decat o rata mica de raspuns.

Din ciclul “asa nu” este si problema legata de design-ul campaniei. Foarte multi se concentreaza pe acest aspect, pe estetica e-mailului, folosind o grafica poate prea “tipatoare”. Un target cu educatie medie si peste medie, cum este in general cel al campaniilor de DM, nu este impresionat de culorile tari sau floricelele excesive. El vrea sa primeasca informatii relevante, bine structurate, completate de un design placut, aflat in interdependenta cu textul. Asadar, in contextul Direct Marketing-ului, este de preferat sa se mentina proportiile care asigura eficienta unei campanii: 40% oferta, 40% targetarea si 20% abordarea creativa.

Mai mult, in ceea ce priveste design-ul e-mailului, poate aparea chiar o problema reala la deschidere. In cazul e-mailurilor trimise catre companii, restrictiile de design sunt destul de mari si de aceea trebuie evitate elementele complicate (sau chiar anumite culori problematice). Acelasi lucru se intampla si in cazul textelor ce contin cuvinte spamish, caci pot duce la blocarea e-mailurilor prin declansarea filtrelor antispam. Dupa cum se vede, companiile au pus la punct sisteme care sa ii fereasca de primirea valurilor de e-mailuri nesolicitate.

Un specialist in Direct Marketing trebuie sa aiba in vedere toate aceste detalii pentru a realiza o campanie de succes. Despre ce inseamna Direct Marketing, ce trebuie si ce nu trebuie facut in acest domeniu, vor discuta chiar “dascalii” DM-ului – John Griffits si Mark Earls – in cadrul RODIRECT, cea de-a 4-a Editie a Conferintei Internationale de Marketing Direct, patronata de ARMAD (Asociatia Romana de Marketing Direct) si organizata de agentia More than Pub. Sub sloganul “Dau un regat pentru un cal” subiectele tratate de speakeri vor re-explica bazele acestei unelte de comunicare intr-o abordare stil “back to basics”. Evenimentul se va desfasura la Clubul Diplomatic din Bucuresti, in data de 09.09.2009.

Bucuresti, 13.07.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.