Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Delicii turceşti cu savoare românească

Grupul Ulker: peste 23 de milioane de dolari pentru o investiţie de tip „Greenfield” în apropierea Bucureştiului

Cel mai mare producător de produse alimentare din Turcia şi al 16-lea jucător de pe piaţa mondială de dulciuri şi produse de cofetărie, Grupul Ulker anunţă astăzi deschiderea oficială a fabricii sale din România, în Popeşti Leordeni (sud-estul Bucureştiului). Parte a unui proiect de investiţii de peste 23 de milioane de dolari, fabrica cu dotări de ultimă generaţie, cu o suprafaţă utilă de peste 20.000 de metri pătraţi va aproviziona România şi toate celelalte ţări din Europa de Est şi regiunea balcanică, precum şi ţări din Europa de Vest. Din cele opt linii de producţie proiectate, cele trei deja operaţionale au o capacitate de producţie de 12.000 de tone de biscuiţi dulci şi snacks-uri sărate anual – segmente de piaţă în care Grupul Ulker are o tradiţie de peste 60 de ani.

Compania Eurex Alimentare SRL, cu un capital social înregistrat de aproape 5 milioane de euro finanţează noua fabrică, pe lângă folosirea capitalului propriu, printr-un împrumut de 8,9 milioane de dolari de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). De asemenea, prin parteneriatul încheiat la sfârşitul anului trecut cu fondul german de investiţii Deutsche Investitions und Entwicklungsgesellschaft mbH (DEG), compania îşi va mări capitalul cu 3,8 milioane de euro. După finalizarea tranzacţiei, DEG va deţine 40% din acţiuni timp de minimum trei ani, după care investitorul turc are opţiunea să le cumpere. În această perioadă, managementul operaţional al fabricii din România revine Grupului Ulker.

“Sunt foarte mândru că România a devenit a şaptea ţară din reţeaua mondială de producţie a Grupului Ulker. Ţintind poziţia de lider pe piaţa românească, suntem în acelaşi timp dornici să exportăm către majoritatea pieţelor europene produsele noastre renumite, Biskrem, Petit Beurre, Tempo, marca Clip de biscuiţi, sticks-uri, crackers şi pretzels, şi multe alte categorii noi de produse pe care le vom lansa” a declarat Ender Bolat, General Manager, Ulker România. “Ulker, cea mai cunoscută marcă de produse alimentare din Turcia, nu este destul de cunoscută în România în acest moment, deşi pentru consumatorii Ulker standardele înalte de calitate ale produselor nu mai sunt de mult un secret. Echipa noastră de peste 300 de profesionişti români are acum şansa de a transmite acest mesaj consumatorilor români într-o manieră de impact, la nivel local, prin biscuiţi şi snacks-uri Ulker produse în România,” a adăugat el.

Tehnologia folosită se bazează pe tradiţia de durată a Grupului Ulker în fabricarea acestor produse, actualizată pentru a include cele mai recente descoperiri tehnologice din industrie. Fabrica este în curs de certificare ISO 9001 şi în curs de implementare a sistemului de siguranţă a alimentelor HACCP, ca proces integrat certificării IFS pe care este în curs de a o obţine. Produsele Ulker “fabricate în România” sunt astfel aliniate la standardele Uniunii Europene şi sunt gata de a fi certificate pentru pieţele Uniunii anul acesta.

Prezent în România de peste 10 ani, Ulker ocupă locul al doilea pe piaţa de biscuiţi dulci evaluată la 28,3 milioane de euro, în timp ce piaţa de biscuiţi şi snacks-uri sărate este evaluată la 21,3 milioane de euro, după datele companiei.

Demararea producţiei la noua fabrică va susţine eforturile companiei de a-şi consolida poziţia pe piaţa românească de biscuiţi, o piaţă foarte competitivă şi foarte dinamică, în ultima vreme. Având în vedere tendinţa de creştere a pieţei din România şi iminenta aderare la Uniunea Europeană, principala preocupare a companiei Ulker România în 2006 va fi dezvoltarea rapidă a unui portofoliu de produse mai larg şi mai competitiv, adaptat gusturilor românilor. După datele companiei, în prezent românii excelează la consumul de biscuiţi dulci simpli (piaţă estimată la 15 milioane de euro) şi snacks-uri/ crackers săraţi (piaţă estimată la 10,7 milioane de euro).

Despre Grupul Ulker
Fondat de Sabri Ulker în 1944, Grupul Ulker este în prezent liderul pieţei turceşti de produse alimentare, ocupând poziţii de frunte pe toate segmentele de piaţă în care activează. Cunoscut în special pentru dulciurile sale, domeniu în care tradiţia de durată determină o încredere solidă în produsele sale de calitate, Grupul Ulker şi-a extins cu îndrăzneală portofoliul şi în alte categorii, de la lactate, margarină şi ulei la cafea, răcoritoare, îngheţată şi multe altele. În ceea ce priveşte notorietatea mărcii Ulker, aceasta este a doua marcă cunoscută în Turcia şi prima marcă din categoria produselor alimentare. În 2005, compania a înregistrat la nivel mondial o cifră de afaceri de 4 miliarde de dolari. Grupul are peste 23.000 de angajaţi în toată lumea şi un portofoliu de peste 1.000 de produse exportate în peste 100 de ţări. În afară de Turcia şi de România, grupul mai are fabrici în Kazakhstan, Arabia Saudită, Uzbekistan, Ucraina, Iran, Algeria şi Egipt.

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.