Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cursa DTM spectacol pe Nürburgring:

BMW

Farfus obtine locul al doilea pentru BMW, Tomczyk reuseste primele sale puncte in acest sezon

Ploaia a venit la timp pentru a perturba statul celei de-a şaptea etape DTM din acest sezon, desfăşurată la Nürburgring (Germania), astfel că spectatorii au putut vedea un adevărat thriller de motorsport cu numeroase momente dramatice. Pilotul BMW Team RBM Augusto Farfus (Brazilia) a pornit din pole position, a avut o evoluţie foarte bună la volanul Castrol EDGE BMW M3 DTM în condiţii dificile şi a fost învins doar de câştigătorul Robert Wickens (Canada, Mercedes). Acesta a fost al treilea podium reuşit de Farfus în acest sezon şi al şaselea al carierei DTM.

Şi Martin Tomczyk (Germania) s-a descurcat bine în condiţiile de cursă. Plecat de pe locul al 20-lea al grilei de start, pilotul BMW M Performance Parts M3 DTM a recuperat bine şi în final a ocupat locul al cincilea. Astfel, el a obţinut prima clasare în puncte de la cursa ce a avut loc la Nürburgring în 2012, punând astfel punct unei serii de ghinioane. În plus, locul al cincilea a fost şi cel mai bun rezultat BMW Team RMG din acest an.

Marco Wittmann (Germania) a reuşit un start bun, dar debutantul de la BMW Team MTEK a retrogradat în clasament după un derapaj survenit în prima parte a cursei. Wittmann a refuzat să abandoneze cu al său Ice-Watch BMW M3 DTM şi a revenit spectaculos până pe locul al şaptelea. Coechipierul său, Timo Glock (Germania), a ieşit din puncte după ce a fost lovit de Daniel Juncadella (Spania), incident care a dus la efectuarea unui tête-à-queue. La finalul celor 47 de tururi, Glock s-a clasat pe locul al 18-lea.

Ca şi la Moscova (Rusia), campionul en-titre DTM, Bruno Spengler (Canada), a fost din nou urmărit de ghinion. Pilotul BMW Team Schnitzer a fost lovit de adversari în repetate rânduri în primele tururi, astfel că maşina BMW Bank M3 DTM a suferit daune importante. Pe măsură ce pista s-a uscat pe parcursul cursei, Spengler nu a reuşit să-şi păstreze locul în Top 10. Canadianul a încheiat pe locul al 14-lea, chiar în faţa lui Dirk Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM) şi a lui Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM). Evoluţia lui Joey Hand (SUA) s-a încheiat prematur după o coliziune survenită în primul viraj.

Spengler a coborât pe locul al patrulea în clasamentul general al campionatului, la 39 de puncte în urma liderului Mike Rockenfeller (Germania, Audi), care a fost al patrulea în cursa de la Nürburgring. Farfus (66 de puncte) se află la un singur punct în urma lui Spengler. BMW a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider în ierarhia constructorilor şi are un total de 251 de puncte.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "A fost o cursă dramatică şi incredibil de intensă. Fără îndoială acum sunt ceva mai grizonat decât înaintea acestei etape. Modul în care această cursă s-a desfăşurat, în care nu a fost uşor să te menţii în fruntea plutonului… Ca atare, sunt mulţumit cu locul al doilea obţinut de Augusto Farfus, care a reuşit o evoluţie foarte bună în aceste condiţii dificile. Sunt foarte mulţumit cu evoluţia senzaţională a lui Martin Tomczyk. Date fiind etapele dificile prin care a trecut în ultima vreme, este un moment pozitiv pentru el şi întreaga echipă. Şi Marco Wittmann a reuşit o revenire deosebită după ghinionul din prima parte. Pentru Bruno Spengler a fost o cursă frustrantă, el fiind lovit de adversari în mai multe ocazii. Maşina lui a fost atât de afectată încât nu a putut face nimic pentru a-şi apăra locul spre finalul cursei. Nici măcar pit stopurile foarte bune nu au fost de ajutor. Ca o concluzie, suntem mulţumiţi de activitatea depusă de-a lungul week-endului de la Nürburgring. Am reuşit să marcăm puncte importante pentru clasamentul piloţilor, iar bătălia la piloţi nu este o cauză pierdută, chiar dacă situaţia în ierarhia generală nu s-a îmbunătăţit în acest week-end. În ultimele trei curse vom face tot ce depinde de noi pentru a fi siguri că vom conta până la final în bătălia pentru titlu. Felicitări celor de la Mercedes şi lui Robert Wickens pentru victorie."

Clasamente după etapa 7/10.

Clasamentul piloţilor.

1. Mike Rockenfeller 106p; 2. Christian Vietoris 71p; 3. Robert Wickens 70p; 4. Bruno Spengler 67p; 5. Augusto Farfus 66p; 6. Gary Paffett 57p; 7. Marco Wittmann 39p; 8. Mattias Ekström 38p; 9. Dirk Werner 26p; 10. Joey Hand 26p; 11. Adrien Tambay 20p; 12. Daniel Juncadella 20p; 13. Jamie Green 20p; 14. Timo Glock 15p; 15. Timo Scheider 12p; 16. Martin Tomczyk 10p; 17. Roberto Merhi 8p; 18. Miguel Molina 4p; 19. Pascal Wehrlein 3p; 20. Edoardo Mortara 2p; 21. Andy Priaulx 2p.

Clasamentul echipelor.

1. STIHL / AMG Mercedes 141p; 2. Audi Sport Team Phoenix 110p; 3. BMW Team Schnitzer 93p; 4. BMW Team RBM 92p; 5. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 65p; 6. Audi Sport Team Abt Sportsline 58p; 7. BMW Team MTEK 54p; 8. Audi Sport Team Abt 32p; 9. stern / AMG Mercedes 23p; 10. BMW Team RMG 12p; 11. Audi Sport Team Rosberg 2p.

Clasamentul constructorilor.

1. BMW 251p; 2. Mercedes-Benz 229p; 3. Audi 202p.

Calendarul sezonului 2013:

5 mai – Hockenheim (Germania); 19 mai – Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie – Spielberg (Austria); 16 iunie – Lausitzring (Germania); 14 iulie – Norisring (Germania); 4 august – Moscova (Rusia); 18 august – Nürburgring (Germania); 15 septembrie – Oschersleben (Germania); 29 septembrie – Zandvoort (Olanda); 20 octombrie – Hockenheim (Germania).

Bucuresti, 20.08.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.