free download 78 travel guides written by experts

Criza impulsioneaza piata de outsourcing

Masa rotunda “Outsourcing – Focus on your business “, organizata de postul de televiziune The Money Channel, a reunit astazi cei mai importanti jucatori din piata de outsourcing din Romania. Discutiile s-au axat pe activitatile ce trebuie externalizate pentru a mentine tinta de vanzari, beneficii si pericole, piata de servicii, costurile si noile frontiere din acest domeniu.

Principalele functii non-centrale ale businessului ce pot fi externalizate sunt partea financiara, cea de marketing şi cea de HR, a explicat Cornel Vintila – General Manager, E-Data. Potrivit reprezentantilor companiilor, cea mai mare pondere pe piata romaneasca o are externalizarea serviciilor ce tin de tranzactiile bancare şi de resurse umane.

Principalul avantaj al outsourcingului este optimizarea proceselor, insa decizia de a externaliza prezinta şi riscul de a inlocui un serviciu intern mediocru cu unul mai slab, cred jucatorii de pe piata outsourcingului.

"Decizia de externalizare depinde de strategia pe termen lung a companiei, in conditiile in care prin outsourcing se elimina anumite competente interne", a punctat Florin Scarlat, Director General, BitSolutions.

Potrivit studiului companiei de consultanta A.T. Kearney, Romania a urcat anul acesta 14 pozitii in topul celor mai cautate locatii din lume. "Printre avantajele Romaniei se numara un mediu politic stabil, infrastructura IT dezvoltata, precum şi un accesul optim la educatie", spune Akos Cernus, Akos Csernus, Director Operatiuni, WNS Global Services.

Participantii la eveniment considera ca situatia de criza ar putea determina tot mai multe companii sa externalizeze o parte din procese pentru a se putea concentra pe activitatile centrale ale businessului. "Criza reprezinta un factor care va impulsiona industria outsourcing-ului", a declarat Aurelian Sima – Director Centrul BPO Bucuresti, Accenture.

Romania este situata anul acesta pe locul 19 in lume, urcand 14 pozitii fata de 2007, si pe locul 3 in Europa, dupa Bulgaria (locul 13, in scadere fata de  pozitia  a noua pe care o ocupa acum doi ani) si Estonia (locul 18), potrivit studiului companiei de consultanta A.T. Kearney.

Printre speakeri s-au mai aflat: Bogdan Badea – Sales Manager Smartree Romania, Razvan Botezatu – Manager Xerox Global Services pentru Romania si Republica Moldova, Giorgio Modesti – Managing Director Teleperformance Romania, Dan Boiangiu – Director Comercial Arval Romania, Daniel Ivan – Director Executiv Fleet Management Services (FMS), Andreas Kemi – antreprenor & CEO UCMS Group EMEA (Work Solutions in Romania), Liviu Dragan – Director General TotalSoft, Andrei Postelnicu – Sales&Business Development Director Smartree, Eusediu Margasoiu – Partner The Network, Radu Schmitzer – Director Vanzari Linea Directa.

Bucuresti, 17.06.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *